انتشار این مقاله


درمان ایمپلنت دندان در قم

ایمپلنت دندانی که در قم  توسط کلینیک تخصصی دکتر رحیمی انجام می شود ، با روش های بسیار مدرن تری مانند ایمپلنت دیجیتال صورت می گیرد. روش های درمانی مانند بریج که در گذشته برای جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده می شد، اکنون جای خود را به ایمپلنت دندانی داده اند، طول عمر و درصد موفقیت ایمپلنت دندانی […]

ایمپلنت دندانی که در قم  توسط کلینیک تخصصی دکتر رحیمی انجام می شود ، با روش های بسیار مدرن تری مانند ایمپلنت دیجیتال صورت می گیرد.

روش های درمانی مانند بریج که در گذشته برای جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده می شد، اکنون جای خود را به ایمپلنت دندانی داده اند، طول عمر و درصد موفقیت ایمپلنت دندانی دلیل اصلی استفاده از این روش درمانی است. در روش درمانی بریج ، دندان‌های مجاور در ناحیه‌ای که دندان از دست رفته است، تراش داده می‌شود، ولی در ایمپلنت دندانی به هیچ دندان دیگری آسیب زده نمی شود و فقط ناحیه ای که فقدان دندان وجود دارد تحت درمان قرار می گیرد.

متخصصان دندانپزشکی استفاده از ایمپلنت دندانی به جای پروتز دندانی یا دندان مصنوعی مخصوصاً برای بیماران مسن را توصیه می کنند. این روش درمانی برای جایگزینی پروتزهای متحرک استفاده می شود و هیچ یک از معایب پروتز متحرک را ندارد. در صورت انتخاب دندان مصنوعی برای جایگزینی دندان از دست رفته ممکن است به مرور زمان پروتز متحرک با ضربه به بافت نرم دهان به بیمار آسیب برساند.

در مواردی که بیشتر دندان های فک بالا یا پایین بیماران از دست رفته باشد یا کاملاً بی دندان باشند، کاشت ایمپلنت ترجیح داده می شود. 

مراحل ایمپلنت دندان در قم

درمان ایمپلنت قطعا باید توسط یک دندانپزشک متخصص انجام شود، زیرا روش درمانی بسیار حساسی است. در اولین مرحله دهان و ساختار فک بیمار به طور دقیق مورد بررسی قرار می گیرد. پس از یک ارزیابی بسیار دقیق، امکان کاشت دندان برای بیمار بررسی می شود. بیمار باید از لحاظ سلامتی آماده کاشت دندان باشد. مناسب بودن ساختار فک بیمار مهمترین معیار در کاشت دندان است. علاوه بر این موارد باید در نظر گرفت که ایمپلنت دندان در چه نواحی و در چه موقعیتی کاشته خواهد شد.

از تصویر برداری سه بعدی برای افزایش دقت روند درمانی استفاده می شود. با بررسی توموگرافی حجمی می توان ساختار استخوانی فک را بررسی کرد. پس از انجام تمام این تجزیه و تحلیل ها، بی حسی موضعی انجام می شود. بی هوشی عمومی و آرام بخشی نیز می تواند برای بیمارانی که فوبیای دندانپزشکی دارند، ترجیح داده شود.

پس از بی حسی کامل ناحیه جراحی، پزشک متخصص لثه را برای کاشت ایمپلنت برش می دهد. اندازه این برش به عوامل مختلفی بستگی دارد ولی روش درمانی که پزشک از آن استفاده می کند به طور مستقیم در اندازه ناحیه تحت جراحی تاثیر گذار است. 

” روش ایمپلنت دیجیتال به کاهش زمان جراحی و مقدار برش در لثه کمک بسیار زیادی می کند. روند بهبودی در این روش به مراتب کمتر از روش کلاسیک کاشت دندان است.”

پس از برش ناحیه جراحی ایمپلنت دندان در محل دقیق خود قرار می گیرد و ناحیه جراحی بسته می شود. پس از جراحی دوره انتظار برای بهبودی آغاز می شود، طول معمولا این دوره ۳ یا ۶ ماه طول می کشد. ایمپلنت باید با استخوانی که درون آن کاشته می شود، پیوند بخورد.   

انتخاب بیماران در کاشت دندان

عموماً بیمارانی که پروتز مبتنی بر ایمپلنت را ترجیح می دهند، افرادی هستند که روند درمان خود را به تعویق انداخته اند. بیمارانی که استفاده از پروتز متحرک برایشان سخت است، این روش درمانی را ترجیح می دهند. بیمارانی که دندان های از دست رفته دارند و یا به دلیل تصادف دندان های خود را از دست داده اند نیز ایمپلنت را ترجیح می دهند.

کاربرد ایمپلنت دندانی در قم

در ذهن بیمارانی که می خواهند ایمپلنت دندانی در قم انجام دهند، سوالات مختلفی شکل می گیرد. یکی از این سوالات بدون شک در مورد ناراحتی طی روند درمانی است. اگر فضای ایجاد شده برای کاشت ایمپلنت مناسب باشد، فرآیند کاری بسیار آسان است. 

کاشت ایمپلنت را می توان به صورت باز یا بسته انجام داد. به این ترتیب می توان کاشت دندان را به راحتی و به صورت یکپارچه اجرا کرد. کاشت ایمپلنت را می توان به صورت باز یا بسته انجام داد. به این ترتیب می توان کاشت دندان را به راحتی و به صورت یکپارچه اجرا کرد.

ایجاد سوراخ در استخوان همچنین این سوال را ایجاد می کند که آیا این روش به شما صدمه وارد می کند یا خیر. اگرچه در حین ایمپلنت دندان در قم تحت بی حسی هستید، اما در برخی موارد امکان احساس درد جزئی وجود دارد. اگر التهاب در ناحیه جراحی وجود داشته باشد، ممکن است بعد از عمل کمی احساس درد کنید. اگر کاشت دندان توسط دندانپزشک متخصص در قم انجام شود، بیماران در همان روز می توانند به زندگی روزمره بازگردند.

درمان ایمپلنت دندان کل دهان

درمان ایمپلنت دندان کامل دهان، نوعی ایمپلنت است که به بازسازی کل دندان های از دست رفته بیمار می پردازد. در این نوع ایمپلنت دندان به کمک بریج و پروتز دندان جایگزینی دندان از دست رفته انجام می شود.

ایمپلنت دندان کل دهان چگونه انجام می شود؟

ابتدا سابقه پزشکی بیماری که تحت درمان ایمپلنت قرار خواهد گرفت، بررسی می شود. به کمک اشعه ایکس سه بعدی، مناسب بودن شرایط بیمار برای کاشت دندان مشخص می شود. در این روش تصویربرداری رادیوگرافی، پزشک متخصص قطر و طول ایمپلنت را تعیین می کند. با توجه به این تجزیه و تحلیل ها، می توان جراحی را با بی حسی موضعی شروع کرد. حفره  برای کاشت ایمپلنت در استخوان فک ایجاد می شود و مداخله جراحی انجام می شود. تقریباً یک هفته پس از این پایان جراحی، بخیه ها برداشته شده و معاینه کنترلی بیمار انجام می شود.

مزایای درمان ایمپلنت دندان در قم

  1. در ایمپلنت دندان ، دندان های مجاور تراش داده نمی شوند و دندان از دست رفته بدون استفاده از بریج درمان می شود.
  2. ایمپلنت روش در مانی است که می توان آن را برای تمام عمر مانند دندان های طبیعی استفاده کرد.
  3. برای کاشت ایمپلنت دندان در قم از روش های بروز دنیا مانند کاشت دندان دیجیتالی استفاده می شود.
  4. طول روند بهبودی پس از جراحی ایمپلنت دندان در قم به کمترین مقدار خود رسیده است زیرا جراحی توسط متخصص دندانپزشکی باتجربه انجام می شود. 
  5. هنگامی که به ایمپلنت دندان نگاه کنید، ظاهر بسیار زیبایی را از خود و صورت بیماران را زیباتر جلوه می دهد. 
  6. این یک روش درمانی بسیار قابل اعتماد از نظر دوام و استحکام است.
  7. اگر مراقبت های دندانی و دهانی به طور مرتب ادامه یابد، ایمپلنت مشکلی برای سلامتی بیمار ایجاد نمی کند. 

مواردی که در درمان ایمپلنت دندان در قم باید در نظر گرفته شود

معاینات و آزمایشات انجام شده باید توسط جراح انجام شود، به این ترتیب برنامه ریزی درمانی آغاز می شود. در اولین معاینه،  تجزیه و تحلیل ساختار استخوان فک بیمار و ابعاد ایمپلنت مشخص می شود. اگر ابعاد دهانی و ساختار استخوانی بیمار برای درمان ایمپلنت دندان مناسب باشد، می توان به راحتی این روش ها را شروع کرد. در افرادی که به بیماری هایی مانند پوکی استخوان مبتلا هستند، ابتدا فرآیند پیوند استخوان انجام می شود. پس از یک دوره تقریباً شش ماهه، می توان درمان ایمپلنت مورد نیاز را شروع کرد. بیماران مبتلا به دیابت، فشار خون، بیماری های مزمن و قلبی ابتدا باید از پزشک متخصص خود تأییدیه بگیرند. 

اثرات ایمپلنت دندان بر زندگی اجتماعی بیماران

یکی از اساسی ترین دلایل درمان ایمپلنت دندان ، جایگزینی دندان از دست رفته بیماران است. مشکلات سلامتی که زندگی اجتماعی ما را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد، در این مرحله جای خود را به یک لبخند زیبا و بی عیب و نقص می دهد. دندان از دست رفته و بیماری دهان و دندان علاوه بر دردی که ایجاد می کند، از نظر زیبایی شناختی در زندگی اجتماعی بیمار را از جامعه منزوی می کند. مزایای درمان کامل ایمپلنت و اثراتی که برای افراد به همراه دارد بسیار زیاد است. علاوه بر انرژی مثبتی که ایمپلنت دندانی در قم به زندگی فرد می بخشد، همانند دندان طبیعی کارایی بسیار بالایی از خود نشان می دهد. ایمپلنت دندان هیچ مشکلی برای سلامتی فرد ایجاد نمی کند.ایمپلنت دندان روش درمانی است که شباهت زیادی از نظر زیبایی و عملکرد نسبت به دندان طبیعی از خود نشان می دهد. درمان ایمپلنت ؛ عملکرد صحبت کردن و جویدن راحت تری را در مقایسه با روش های درمانی دیگر فراهم می کند. به کمک این روش درمانی لبخند روی صورت شما ظاهری بی عیب و نقص و طبیعی پیدا خواهد کرد. برنامه ریزی و روند تصمیم گیری در این فرآیند بسیار مهم است. برنامه ریزی انجام شده توسط پزشک متخصص؛ باید به طور دقیق انجام شود. اعتماد بیمار به پزشک باعث می شود که مداخله جراحی راحت تر به پایان برسد. همچنین می توانید با پزشکان متخصص کلینیک دکتر رحیمی، قدم به قدم تا لبخندی بی نقص پیش بروید و از یک درمان بی عیب و نقص لذت ببرید.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید