انتشار این مقاله


مشخصات یک جراح قلب خوب چیست ؟

جراحی قلب جز مهم‌ترین جراحی‌ها محسوب می‌شود و جراح آن باید دارای ویژگی‌ها و مشخصات خاصی باشد. متخصص قلب و عروقی که دوره فوق تخصص خود را در رشته جراحی گذرانده است را جراح قلب می گویند وی می‌تواند اعمال جراحی روی قلب، عروق و قفسه سینه را برعهده گیرد. برای اینکه بتوانید بهترین جراح […]

جراحی قلب جز مهم‌ترین جراحی‌ها محسوب می‌شود و جراح آن باید دارای ویژگی‌ها و مشخصات خاصی باشد. متخصص قلب و عروقی که دوره فوق تخصص خود را در رشته جراحی گذرانده است را جراح قلب می گویند وی می‌تواند اعمال جراحی روی قلب، عروق و قفسه سینه را برعهده گیرد. برای اینکه بتوانید بهترین جراح را از میان جراحان حاضر تشخیص دهید بهتر است به ویژگی‌هایی که در ادامه توضیح می‌دهیم دقت کنید.

جراحان قلب خوب ابتدا باید از نظر حرفه‌ای جراحان خوبی باشند. جراحان به توانایی فنی، قضاوت صحیح، توانایی کار با یک تیم، توانایی حل سریع مشکلات پیچیده تحت استرس زیاد، مسئولیت‌پذیری و نگرش کنجکاوی و هیجان نسبت به موارد چالش برانگیز نیاز دارند.

جراحان اغلب باید با داشتن اطلاعات محدود و تکیه بر تحصیلات، غرایز و قدرت قضاوت خود، تصمیمات زندگی یا مرگ اتخاذ کنند تا در این شرایط بهترین نتیجه درمان را داشته باشند.

سابقه و تجربیات پزشک را نادیده نگیرید. زمانی که می‌بینید پزشکی در یک زمینه بسیار معروف شده است و بیماران زیادی خواهان آن جراح هستند این نشان از تعداد عمل‌های جراحی موفق او و همچنین نشان از رضایت بیماران این پزشک دارد. بنابراین توصیه می‌شود پیش از انتخاب جراح به سابقه و خوش نام بودن او نیز توجه کنید زیرا یکی از ویژگی‌های اصلی پزشک خوش نام بودن او به شمار می‌آید.

هر فردی و در هر شغل و رشته‌ای باید یک سری نکات را رعایت کرده و به صلاحیت‌هایی رسیده باشد که بتوان او را به عنوان بهترین معرفی کرد. به طور کلی برای این که بهترین جراح قلب تهران یا ایران را بشناسید، باید به ویژگی‌های زیر در او دقت کنید:

برقراری ارتباط صمیمی با بیماران و القای انرژی مثبت

اطلاعات کامل و موشکافانه از فیزیولوژی قلب، عروق و سیستم تنفسی

مهارت در کاربرد لوازم جراحی و حرکات ظریف دست‌ها

توانایی استفاده از ابزار و فناوری جدید

دانش و اطلاعات به روز در مورد جدیدترین سبک‌های جراحی در دنیا

توانایی مدیریت بحران

تجربه و تسلط کافی حین جراحی

مدیریت تیم جراحی حین بحران

به طور کلی، شما باید جراح قلبی را پیدا کنید که در حوزه مشکلی که برای آن کمک می‌خواهید متمرکز شده باشد. جراحی قلب شامل زیر شاخه های متنوعی می باشد که جراحان قلب پس از پایان دوره تحصیل خود در یک یا چند مورد از این زیرشاخه ها مهارت های جراحی خود را ارتقا میدهند:

گرفتگی عروق کرونری قلب

تعویض و یا ترمیم دریچه های قلبی

اصلاح آنوریسم و دایسکشن آئورت

جراحی ناهنجاری های مادرزادی قلب

انجام اعمال جراحی به روش غیر تهاجمی (بدون نیاز به جراحی باز)

اعمال جراحی نارسایی قلب

درمان بیماری های دریچه قلب

همه جراحان قلب ایرانی، با شرکت در کنکور تجربی و قبولی در آن، دوره پزشکی عمومی را گذرانده‌اند. بعد از مرحله عمومی، کسی که قصد دارد جراح و متخصص قلب شود باید به ‌مدت ۴ تا ۵ سال، تحت آموزش جراحی عمومی قرار بگیرد. پس از طی کردن موفقیت‌آمیز این مرحله، دوره ۲ یا ۳ ساله‌ای برای آموزش فلوشیپ تخصصی قلب نیاز است.

فارغ از توضیحات ذکر شده، به نظر میرسد انتخاب بهترین جراح قلب در بسیاری از موارد امری دشوار می باشد. عوامل متعددی در انتخاب جراح قلب مناسب برای انجام عمل جراحی مورد نیاز بیمار مطرح می باشد. بهتر است این انتخاب با توجه به نوع جراحی مورد نیاز بیمار، سابقه کاری جراح قلب، تیم قلب و متخصصین همکار در عمل جراحی مورد نیاز و ویژگی های مرکز درمانی محل فعالیت جراح قلب انجام گردد.

بهترین جراح قلب تهران و ایران کیست؟​

با تکیه بر تبحر و خوش نامی‌ دکتر سید خلیل فروزان نیا می‌توان او را به عنوان یکی از بهترین جراحان دریچه قلب و قلب شناخت. وی که مدارک تخصصی بی‌نظیری از جمله جراحی رباتیک از انجمن جراحان قلب اروپا و فلوشیپ پیوند قلب و ریه از انگلستان را داراست، دوره فوق تخصص جراحی قلب و عروق خود را در دانشگاه تهران با موفقیت پشت سر گذاشته است. 

در کارنامه پزشکی ایشان می توان بیش از بیست هزار جراحی موفق در زمینه های زیر را مشاهده کرد.

عمل قلب باز (به روش باز و بدون پمپ)

ترمیم و تعویض دریچه‌های قلب

جراحی دریچه‌های قلب به روش ترانس کاتتر

جراحی آئورت

جراحی اندوواسکولار

جراحی بیماری‌های مادرزادی 

عمل‌های مجدد قلب

جراحی تومورهای قلب  

پیوند قلب همین کارنامه وی را به یکی از ستارگان پزشکی در جراحی قلب و دریچه قلب تبدیل کرده است.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید