انتشار این مقاله


تزریق چربی به سینه چگونه انجام می شود؟

بزرگ کردن سینه با تزریق چربی اساسا از لیپوساکشن برای برداشتن چربی از سایر قسمت های بدن و تزریق آن به سینه ها استفاده می کند. این عمل، یک گزینه بزرگ کردن سینه برای زنانی است که به دنبال افزایش نسبتاً کمی (تقریبا اندازه یک فنجان) در اندازه سینه هستند و نتایج طبیعی را ترجیح […]

بزرگ کردن سینه با تزریق چربی اساسا از لیپوساکشن برای برداشتن چربی از سایر قسمت های بدن و تزریق آن به سینه ها استفاده می کند. این عمل، یک گزینه بزرگ کردن سینه برای زنانی است که به دنبال افزایش نسبتاً کمی (تقریبا اندازه یک فنجان) در اندازه سینه هستند و نتایج طبیعی را ترجیح می دهند. در این مقاله همراه ما باشید تا به ذکر نکاتی مهم در این باره بپردازیم.

یکی از روش های دیگر بزرگ کردن سینه انجام  پروتز سینه است. برای آشنایی بیشتر این مقاله را بخوانید. 

دکتر کامبیز ایزدپناه فوق‌تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی برای رفاه حال شما عزیزان از روزهای شنبه تا سه شنبه در ساعات کاری ۱۴ الی ۱۷ پاسخگوی شما عزیزان است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع جراحی‌های زیبایی، مقالات سایت را مطالعه نموده و یا در ساعات مشخص به ما تماس بگیرید.

کاندیداهای مناسب تزریق چربی در سینه

به طور کلی، کلیه خانم هایی که از فرم سینه خود راضی نیستند می توانند کاندیدای خوبی برای تزریق چربی در سینه باشند. با این حال، کلیه افراد با شرایط زیر می توانند این عمل را انجام دهند:

  • در صورتی که خانمی به دلیل شیردهی، پیری یا کاهش وزن فرم سینه هایش تغییر پیدا کرده باشد.
  • افرادی که تمایل دارند سینه های بزرگتری داشته باشند. 
  • برای افرادی که می خواهند سینه های متناسبی داشته باشند.
  • در صورت افتادگی سینه
  • در صورتی که می خواهید اندازه سینه خود را اندازه یک فنجان افزایش دهید.
  • وزن ثابتی دارید اما چربی های سرسخت در اطراف باسن، ران ها یا شکم خود دارید.
  • می خواهید اندازه سینه های خود را بدون تغییر شکل آن ها افزایش دهید
  • عدم تقارن سینه (سینه های با اندازه های مختلف)

کاندیداهای نامناسب تزریق چربی در سینه

در ادامه نیز افرادی که کاندیداهای نامناسب تزریق چربی در سینه هستند را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • در صورتی که می خواهید اندازه سینه خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.
  • حجم زیادی از سینه های خود را از دست داده اید.
  • در حال برنامه ریزی برای بچه دار شدن در آینده هستید. بهتر است قبل از بزرگ کردن سینه صبر کنید.
  • سینه های آویزان داشته باشید. این موضوع ممکن است به دلیل شیردهی، سن یا کاهش وزن باشد. تزریق چربی به سینه ها حجم می دهد اما شکل آن ها را تغییر نمی دهد. اگر نگران شکل سینه ‌های خود هستید، بهترین راه برای اصلاح افتادگی سینه، لیفت سینه است.
  • اگر احساس می کنید بزرگ کردن سینه با پروتز ممکن است گزینه جراحی مناسب تری برای شما باشد.

بزرگ کردن سینه با تزریق چربی چگونه کار می کند؟

بزرگ کردن سینه با تزریق چربی، یک روش های جدید جراحی سینه است. این عمل شامل برداشتن چربی از باسن، ران، باسن و … و تزریق آن به سینه ها است.

دو مرحله برای این روش وجود دارد: 

جراح شما با استفاده از تکنیک ‌های لیپوساکشن، چربی را از شکم، باسن یا ران‌های شما خارج می‌کند. دستگاه مخصوصی با جداسازی چربی از خون و سایر مایعات، آن را برای تزریق آماده می کند. سپس جراح چربی آماده شده را از طریق سوراخ های ریز پوست به سینه های شما تزریق می کند. از آنجایی که سوزن و سرنگ ها بسیار کوچک هستند، بعید است که نیاز به بخیه داشته باشید.

مرحله ۱ – لیپوساکشن

لیپوساکشن فرآیند برداشتن چربی های سرسخت از نواحی بدن مانند پایین، ران، باسن و شکم است. اغلب، بیماران سعی کرده ‌اند از طریق رژیم غذایی یا ورزش، چربی‌ های این نواحی را از بین ببرند، اما کارساز نبوده است.

در طول این عمل، جراح از سوزن‌ های مخصوص برای مکش چربی از طریق برش‌ های کوچک در حدود ۲ تا ۳ میلی ‌متر در پوست شما استفاده می‌کند.

این روش تحت بیهوشی موضعی یا عمومی، بسته به اینکه کدام مورد برای شما مناسب است، انجام می شود و تکمیل آن تا دو ساعت طول می کشد. اینکه جراح چه مقدار چربی را حذف می کند بستگی به این دارد که چه چربی در دسترس دارید و چه مقدار برای افزایش سایز سینه ها لازم است.

مرحله ۲ – تزریق چربی

روش تزریق چربی شامل استفاده از دستگاه مخصوص برای جداسازی چربی از مایعات دیگر مانند خون است. سپس جراح از سوزن های ظریف برای تزریق چربی به سینه های شما استفاده می کند. این بخش از روش باید حدود دو ساعت طول بکشد.

در مجموع، می توانید انتظار داشته باشید که کل پروسه چهار تا پنج ساعت طول بکشد.

مزایای تزریق چربی به سینه

  1. باعث افزایش حجم خفیف تا متوسط در اندازه سینه می شود.
  2. این روش کم تهاجمی است.
  3. روشی است که ۱۰۰% در بدن طبیعی است.
  4. کمترین جای زخم در فرآیند بزرگ کردن سینه با تزریق چربی وجود دارد.
  5. روش های بزرگ کردن سینه با تزریق چربی می تواند کل بدن را به طرز چشمگیری تغییر دهد.
  6. زنانی که لاغر اندام هستند همچنان می توانند این عمل را انجام دهند.
  7. خطر کمتری برای نیاز به یک روش پیگیری وجود دارد.

مراقبت‌های بعد از تزریق چربی به سینه

بانداژها را به مدت ۴۸ ساعت (۲ روز) پس از عمل نگه دارید. در حالی که باندها در جای خود قرار دارند:

  • دوش نگیرید و بانداژها را خیس نکنید. مراقب باشید باندهایتان خیس نشوند.
  • ممکن است مقداری ترشحات صورتی یا قرمز (مایع) از محل برش ‌های خود داشته باشید. این مورد طبیعی است.
  • اگر بانداژها خیس یا کثیف شدند، آن ها را عوض کنید.
  • پس از ۲ روز، می توانید بانداژها را بردارید.

بخیه های خود را نکشید. آن ها در عرض ۱ تا ۲ هفته خود به خود جذب می شوند. 

  • هنگامی که دوش می گیرید، می توانید با استفاده از آب و صابون، محل های برش های خود را به آرامی تمیز کنید.
  • اگر پزشک به شما گفته است که لباس فشرده بپوشید، آن را بعد از عمل بپوشید، حتی اگر کبودی یا تورم شما برطرف شود. اگر هنوز کبودی، تورم یا درد در اطراف برش های خود دارید، باید آن را بیش از ۲ هفته بپوشید.
  • تا ۲ هفته پس از عمل از انجام فعالیت های سنگین (مانند دویدن و تنیس) خودداری کنید. اکثر افراد می توانند پس از ۲ هفته به فعالیت های معمول خود بازگردند. دستورالعمل های پزشک خود را دنبال کنید.

آیا تزریق چربی به سینه درد دارد؟

تزریق چربی به سینه عمل دردناکی نیست. زمان بهبودی نسبتاً سریع است، اما در روزهای بلافاصله پس از جراحی مقداری تورم و کبودی وجود خواهد داشت. این موضوع فقط موقتی است و به سرعت ناپدید می شود. در صورت نیاز می‌توان مسکن‌  مصرف کرد، اگرچه اغلب به آن ها نیازی نیست.

جمع بندی 

تزریق چربی به سینه یکی از انواع جراحی های زیبایی سینه است. در این روش پزشک از سوزن ها ظریف برای تزریق چربی ها به سینه استفاده میکند. همچنین فرایند این جراحی در اتاق عمل و با بیهوشی انجام میشود. مدت زمان بهبودی کامل بعد از این جراحی زیبایی به مدت ۴ تا ۶ هفته است. اگر می‌خواهید که زیبایی را به خود هدیه دهید، این کار را به دکتر کامبیز ایزدپناه به نشانی اینترنتی drkambizizadpanah.comبسپارید. آقای دکتر ایزدپناه تمامی دوره‌های مرتبط با عمل‌های ترمیمی و زیبایی را گذرانده است و از ابتدای تصمیم شما، تا پایان جراحی و گرفتن نتیجه در کنار شما خواهد ماند.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید