انتشار این مقاله


کامپوزیت دندان چگونه است ؟

کامپوزیت دندان یا کامپوزیت ونیر نوعی لایه سفید رنگ و خمیری است که برای ترمیم دندان های پوسیده استفاده می شود و امروزه نیز برای اصلاح دندان های جلو و طرح لبخند نیز مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت کامپوزیت دندان نسبت به لمینت دندان کمتر است و مزایا و معایب خاص خود را دارد. قیمت کامپوزیت دندان […]

کامپوزیت دندان یا کامپوزیت ونیر نوعی لایه سفید رنگ و خمیری است که برای ترمیم دندان های پوسیده استفاده می شود و امروزه نیز برای اصلاح دندان های جلو و طرح لبخند نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت کامپوزیت دندان نسبت به لمینت دندان کمتر است و مزایا و معایب خاص خود را دارد. قیمت کامپوزیت دندان در تهران و سال ۱۴۰۱ حدودا از مبلغ ۹۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۵۰۰ تومان می باشد.

که در مقایسه با قیمت انواع لمینت دندان کمتر و بصرفه تر است اما مزایای لمینت دندان بیشتر است به همین دلیل افراد بیشتری از لمینت دندان استفاده می کنند.

کامپوزیت دندان همان ماده سفید رنگ برای ترمیم دندان های پوسیده است که با پیشرفت علم دندانپزشکی و بهتر شدن مواد کامپوزیتی، می توان آنها را برای دندان های طرح لبخند نیز استفاده کرد که به کامپوزیت دندان های جلو و کامپوزیت ونیر معروف هستند.

کامپوزیت دندان توسط متخصص زیبایی و ترمیمی در دندانپزشکی بر روی دندان ها قرار می گیرد و با دقت و ظرافت شکل داده می شود و در نهایت توسط نور مخصوص دندانپزشکی (لایت) سفت می شود.

مزایای کامپوزیت دندان نسبت به لمینت دندان

هر درمانی دارای مزایا و معایبی است که اجتناب ناپذیر است و با مراقبت و توصیه های پزشک می توان عوارض آنرا کاهش داد و کامپوزیت دندان نیز از این قضیه مستثنی نیست.

اما مزایای کامپوزیت دندان باعث شده است تا افرادی که کامپوزیت دندان انجام می دهند بیشتر شوند و آمار استفاده از کامپوزیت ونیر دندان در حال افزایش است.

  • طول درمان کم و انجام کامپوزیت در ۱ روز
  • قیمت کمتر نسبت به لمینت دندان
  • عدم نیاز به تراشیدن دندان ها
  • قابلیت ترمیم و اصلاح مجدد

همانطور که مشاهده کردید مزایای کامپوزیت دندان خوب و بصرفه است و به همین دلیل برخی افراد کامپوزیت ونیر را انتخاب میکنند. 

به عنوان مثال: برای انجام لمینت دندان تقریبا ۱۰ الی ۱۵روز زمان لازم است تا بصورت کامل لمینت دندان انجام شود ولی کامپوزیت دندان در یک جلسه درمانی انجام می شود.

یا برای انجام کامپوزیت دندان نیازی به تراشیدن دندان های اصلی نیست اما در لمینت دندان برای اینکه لایه های لمینت دندان بصورت صحیح و محکم بر روی دندان ها بچسبند نیاز است دندان های زیرین مقداری بسیار کم تراشیده شوند که برخی از افراد از این موضوع استقبال نمی کنند.

قیمت کامپوزیت دندان ۱۴۰۱

کامپوزیت دندان قیمت و انواع مختلفی دارد که بر اساس نوع کامپوزیت دندان و مارک کامپوزیت دندان تعیین می شود.

همانطور که در اول این مطلب گفتیم قیمت کامپوزیت دندان از ۹۰۰ هزار تومان تا ۲.۵۰۰.۰۰۰ تومان می باشد که در ادامه جدول هزینه کامپوزیت دندان را به تفکیک مارک و ضمانت هر کدام مشاهده می کنید.

جدول قیمت کامپوزیت دندان در تهران

مارک کامپوزیت دندانقیمت هر واحد کامپوزیت
کامپوزیت شوفو ژاپن۹۰۰.۰۰۰ تومان
کامپوزیت سولافیل ۱.۱۰۰.۰۰۰ تومان
کامپوزیت ونیر زنیت۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان
کامپوزیت توکویاما ژاپن۱.۶۰۰.۰۰۰ تومان
کامپوزیت کاریزما۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان

جدول قیمت کامپوزیت دندان از دندانپزشکی آیریک https://iricclinic.com/dental-composite/

کامپوزیت دندان های جدول بالا جزو کامپوزیت دندان های مقرون بصرفه و پرطرفدار هستند که کیفیت و قیمت مناسبی دارند. اما کامپوزیت دندان های بسیار با کیفیت که بهترین کامپوزیت دندان های جهان هستند نیز وجود دارد که قیمت بالاتری دارند.

این کامپوزیت دندان ها معمولا برای کامپوزیت دندان جلو استفاده می شوند و کیفیت و درخشندگی بسیار بالایی دارند.

قیمت بهترین کامپوزیت دندان جلو

مارک کامپوزیت دندانقیمت هر واحد کامپوزیت
کامپوزیت کاریزما۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان
کامپوزیت دندان Ips شیشه ای۲.۵۰۰.۰۰۰ تومان
کامپوزیت دنتسپلای سیرونا۲.۵۰۰.۰۰۰ تومان
کامپوزیت کازمادنت آمریکا۲.۶۰۰.۰۰۰ تومان

آیا کامپوزیت دندان برای همه افراد مناسب است؟ 

بطور کلی باید بگوییم که تمامی افراد می توانند از کامپوزیت دندان و لمینت دندان استفاده کنند فقط در برخی موارد است که امکان استفاده از کامپوزیت دندان و لمینت وجود ندارد.

گاهی ممکن است فردی بهم ریختگی دندانی داشته باشد، اگر این بهم ریختگی کم باشد معمولا می توان با کامپوزیت دندان بهم ریختگی را پوشش داد و ظاهر زیبایی به دندان ها داد.

اما اگر دندان های فردی زیاد نامنظم و بهم ریخته باشد امکان انجام کامپوزیت دندان و لمینت دندان وجود ندارد و در ابتدا باید با درمان ارتودنسی کجی دندان ها برطرف شود و بعد کامپوزیت دندان انجام شود.

کامپوزیت و لمینت دندان درمانی برای زیبایی و درخشندگی دندان ها است و اگر شما دارای دندان های منظم و زیبا هستید و فقط میخواهید رنگ دندان های خود را درخشان و سفید تر کنید می توانید با هزینه کمتر اینکار را انجام دهید.

در این شرایط توصیه ما به شما بلیچینگ دندان است که اگر دارای دندان هایی منظم و زیبا هستید می توانید با روش بلیچینگ دندان در دندانپزشکی آیریک و بلیچینگ در خانه دندان های خود را درخشان و سفید کنید.

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ دندان نوعی روش سفید کردن دندان ها است که از کامپوزیت دندان و لمینت دندان قیمت کمتری دارد و بسیار مناسب و مقرون بصرفه است.

هزینه بلیچینگ دندان در تهران با مواد آمریکایی و اروپایی حدودا ۵ الی ۷ میلیون تومان است که بسیار کمتر از روش های دیگر می باشد.

بلیچینگ دندان در دو روش هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ انجام می شود که برای نتیجه بهتر باید از هر دو روش استفاده کنید و پس از آنکه آفیس بلیچینگ را در مطب دندانپزشکی انجام دادید با رعایت توصیه های پزشک خود روش بلیچینگ در خانه را هم انجام بدید. 

در این حالت می توانید تا ۶ ماه از زیبایی و درخشان بودن دندان های خود لذت ببرید البته باشد فراموش نکنید که رعایت بهداشت می تواند طول عمر و ماندگاری بلیچینگ دندان را افزایش دهد.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید