انتشار این مقاله


رادیوگرافی دندانپزشکی برترین برند ها با مناسب ترین قیمت

رادیوگرافی دندانپزشکی شامل دو گروه اصلی داخل دهانی و بیرون دهانی میشود؛ در نمونه داخل دهانی نوار اشعه ایکس در داخل دهان و در نمونه خارج دهانی در بیرون از دهان نوار اشعه ایکس قرار می گیرد. استفاده از رادیوگرافی با توجه به گسترش بیماری های دندان و دهان امری ضروری به شمار می رود. به […]

رادیوگرافی دندانپزشکی شامل دو گروه اصلی داخل دهانی و بیرون دهانی میشود؛ در نمونه داخل دهانی نوار اشعه ایکس در داخل دهان و در نمونه خارج دهانی در بیرون از دهان نوار اشعه ایکس قرار می گیرد. استفاده از رادیوگرافی با توجه به گسترش بیماری های دندان و دهان امری ضروری به شمار می رود. به واسطه رادیوگرافی دندانپزشکی میتوان هر نوع آسیب یا ناهنجاری در دهان، آبسه دندان، پوسیدگی دندان و… را سریعا تشخیص داد و برای درمان اقدام نمود.

دستگاه رادیوگرافی دندانپزشکی شامل انواع مختلفی می باشد و از رایج ترین نمونه رادیوگرافی دندانپزشکی می توان به نمونه داخل دهانی اشاره کرد. برای تشخیص پوسیدگی، مشاهده ریشه دندان، مشاهده و بررسی وضعیت دندان در حال رشد و بررسی دقیق سلامت قسمت استخوانی اطراف دندان از رادیوگرافی دندانپزشکی داخل دهانی استفاده می گردد که می توان جزئیات بسیار زیادی را نمایش بدهد. می توانید به منظور استعلام قیمت رادیوگرافی دندانپزشکی و خرید آن از مرجع جامع تجهیزات پزشکی کام طب استفاده کنید. 

نمونه های رادیوگرافی دندانپزشکی داخل دهانی شامل موارد زیر می شود:

  • رادیوگرافی بایت وینگ (Bitewing) نشان‌دهنده سمت راست دندان

·      رادیوگرافی پری اپیکال (Periapical) نشان‌دهنده سمت چپ دندان

·      رادیوگرافی اکلوزال (Occlusal) نشان‌دهنده سطح اکلوزال دندان‌ها

·      سی‌تی‌اسکن استاندارد (CT)

·      رادیوگرافی توموگرافی (Tomography)

·      سیالوگرافی (Sialography)

·      رادیوگرافی دیجیتالی (Digital radiography)

·      MRI – Magnetic Resonance Imaging

در نمونه رادیوگرافی خارج دهانی به این صورت است که از ناحیه بیرون دهان عکس برداری انجام می گردد. همانطور که اشاره کرده ایم نوار در این نوع رادیوگرافی در قسمت بیرونی دهان قرار می گیرد. در رادیوگرافی دندانپزشکی خارج دهانی عکسبرداری از دندان انجام می گردد و پزشک می تواند علاوه بر آن در خصوص فک و جمجمه نیز اطلاعاتی را داشته باشد. البته بیشترین کاربردی که رادیوگرافی خارج از دهانی دارد برای عکسبرداری از فک و جمجمه می باشد و در زمانی که نیاز به تشخیص بیماری های درون دهان می باشد از رادیوگرافی دندانپزشکی داخل دهانی استفاده می شود.

رادیوگرافی دندانپزشکی خارج دهانی دارای انواع متفاوتی است که از اصلی ترین آنها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • سیالوگرافی
  • رادیوگرافی دیجیتالی 
  • ام آر آی
  • رادیوگرافی پانورامیک
  • رادیوگرافی سفالومتری 
  • رادیوگرافی مخروطی
  • سی‌تی‌اسکن استاندارد
  • رادیوگرافی توموگرافی 

آیا انجام رادیوگرافی دندانپزشکی عوارضی را به دنبال دارد؟ 

رادیوگرافی دندانپزشکی دیجیتال نسبت به نمونه های سنتی و آنالوگ قدیمی مزیت های زیادی دارد و به خاطر بسپارید که هیچ نگرانی در خصوص اشعه ایکس دستگاه دیجیتال برای خانم های باردار در شرایط اضطراری وجود ندارد و در کنار آن از اقدامات احتیاطی هم استفاده می شود تا اگر عارضه ای در این رابطه وجود دارد کاهش داشته باشد. خانمهایی بارداری یا شیرده به تعویض در پرتوهای ایکس نیازی ندارند. 

یکی از اصلی ترین مزیت هایی که در خصوص رادیوگرافی دندانپزشکی دیجیتال وجود دارد تشخیص زودهنگام مشکلات دندانپزشکی است و به‌راحتی می‌توان درمان را شروع کرد که البته احساس درد و ناراحتی را در بیمار کمتر میکند و در زمان و هزینه بیمار نیز صرفه جویی هایی خواهد داشت. 

رادیوگرافی های دیجیتال در مانیتور کامپیوتر قابل مشاهده هستند و به منظور افزایش میزان جزئیات و کنتراست در آن ها می توان تغییرات را با آپشن های تنظیمات ایجاد نمود و به صورت الکترونیکی بدون این که افت کیفیت داشته باشد به متخصصان انتقال داد. 

به سه طریق تصاویر رادیوگرافی دندانپزشکی انجام میشود که می توان به مستقیم، غیر مستقیم و روش نیمه غیر مستقیم اشاره کرد؛ در روش مستقیم به این صورت است که در داخل دهان یک سنسور الکترونیکی قرار گرفته میشود و از آن برای ضبط تصاویر استفاده می گردد.

خرید رادیوگرافی دندانپزشکی با بهترین قیمت ها 

اگر میخواهید خرید رادیوگرافی دندانپزشکی را با بهترین قیمت ها برای کلینیک دندانپزشکی و مراکز درمانی خود انجام بدهید کافیست که از فروشگاه آنلاین کام طب استفاده کنید. 

در این فروشگاه قیمت رادیوگرافی دندانپزشکی به صورت بروز به شما اعلام می‌شود و جزئیات هر کدام از دستگاه ها در اختیار شما قرار داده می شود که می توانید با بررسی آنها برای خرید رادیوگرافی دندانپزشکی اقدام کنید. در فروشگاه کام طب پشتیبانی به صورت ۲۴ ساعته انجام می‌شود و شما در هر ساعت از شبانه روز میتوانید خرید تان را به صورت آنلاین انجام بدهید و ضمانت اصل بودن کالا و کیفیت آن نیز بهره مند شوید

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید