انتشار این مقاله


ویژگی های بهترین مرکز تخصصی لیزر موهای زائد چیست؟

امروزه رهایی از شر موهای زائد بدن با استفاده از لیزر، در بین خانم‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. به همین دلیل، بسیاری از کلینیک‌ها خدمات مربوط به لیزر موهای زائد را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. اما یکی از دغدغه‌های بسیاری از افراد، پیدا کردن یک کلینیک تخصصی و معتبر در زمینه لیزر موهای […]

امروزه رهایی از شر موهای زائد بدن با استفاده از لیزر، در بین خانم‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. به همین دلیل، بسیاری از کلینیک‌ها خدمات مربوط به لیزر موهای زائد را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. اما یکی از دغدغه‌های بسیاری از افراد، پیدا کردن یک کلینیک تخصصی و معتبر در زمینه لیزر موهای زائد است. در این مقاله بررسی می‌کنیم که یک مرکز تخصصی لیزر موهای زائد چه ویژگی‌هایی را باید داشته باشد تا آن را به عنوان بهترین مرکز لیزر موهای زائد بدن بدانیم. 

ویژگی‌های بهترین مرکز تخصصی لیزر مو زائد

یک مرکز معتبر لیزر موهای زائد بدن از سه راس تشکیل شده است که برای بهترین شدن، این سه ضلع آن باید در بهترین کیفیت و حالت خود باشند. در ادامه این رئوس را خدمت شما معرفی می‌کنیم.

  • دستگاه مورداستفاده در کلینیک
  • پزشک و اپراتور لیزر
  • وضعیت بهداشت کلینیک و اتاق لیزر 

در هنگام انتخاب یک کلینیک مناسب برای لیزر موهای زائد، این موارد باید مد نظر قرار گیرند. برای اینکه درک بهتری از این سه ضلع و اهمیت آنها پیدا کنید، آن‌ها را تک‌تک به طور دقیق بررسی خواهیم کرد.

دستگاه مورداستفاده در کلینیک

یک مرکز تخصصی لیزر موهای زائد از دستگاهی استفاده می‌کند که جوابگوی طیف وسیعی از مشتریان باشد. به همین دلیل، این دستگاه باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

سازگاری با هر نوع پوستی

دستگاه‌های لیزر با ۲ یا ۳ طول موج مختلف کار می‌کنند. پوست‌های روشن باید با طول موج الکساندرایت ۷۵۵ لیزر شوند. برای لیزر موهای زائد پوست‌های تیره از طول موج ND: YAG 1064 استفاده می‌کنند. دستگاه مورداستفاده در بهترین مرکز تخصصی لیزر موهای زائد، باید هر ۲ نوع طول موج ذکر شده را دارا باشد. در نتیجه، هیچ مشتری با دغدغه اینکه آیا این مرکز می‌تواند به او خدمات بدهد یا خیر، وارد کلینیک نمی‌شود.

سرعت دستگاه

بهترین دستگاه، موهای زائد را با سرعتی بالا لیزر می‌کند. در نتیجه، در وقت و هزینه مشتری صرفه‌جویی می‌شود. برای لیزر موهای زائد بدن چند جلسه لازم است تا به طور کامل از شر آن‌ها خلاص شوید. بهترین دستگاه، هم تعداد این جلسات را کم می‌کند و هم زمان جلسه لیزر را کاهش می‌دهد.

برای لیزر مناطق وسیع بدن مثل پاها، سرعت دستگاه بسیار حائز اهمیت است. با سرعت بالا می‌توان این مناطق را در سریع‌ترین زمان ممکن لیزر کرد. باید توجه داشته باشید که سرعت دستگاه با میزان مساحتی که هر پالس می‌تواند پوشش دهد، سنجیده می‌شود. می‌توانید این عدد را که به میلی‌متر است، از کلینیک‌های مختلف سوال کنید و اعداد را با هم مقایسه نمایید.

ضد درد بودن

یکی از نگرانی‌های بسیاری از افراد، میزان درد انجام لیزر است. بهترین مرکز تخصصی لیزر موهای زائد از دستگاهی استفاده می‌کند که این عمل بدون درد انجام شود. یک دستگاه مناسب خوب حتما مجهز به سیستم ضد درد است. این سیستم از پوست شما در مقابل گرمای پرتوهای لیزر نیز محافظت می‌کند. سیستم ضد درد دستگاه مانند عایقی بر پوست شما می‌نشیند تا دردی را تجربه نکنید. البته باید توجه داشته باشید که میزان تحمل درد از هر فری به فرد دیگر متفاوت است. 

از بین ‌بردن موهای کرکی و نازک

بسیاری از خانم‌هایی که پوست بسیار روشن با موهای کرکی و نازک دارند، از این مسئله شاکی هستند که انجام لیزر تاثیری در حذف موهای زائد آنها ندارد. اما یک دستگاه مناسب باید بتواند رضایت این دسته از بانوان را نیز جلب کند.

کارایی در مناطق کوچک و حساس

همان‌طور که یک دستگاه خوب باید بتواند مناطق وسیع را با سرعت و دقت بالا لیزر کند، برای مناطق کوچک و حساس نیز باید کارایی لازم را داشته باشد. به ‌عنوان ‌مثال لیزر موهای زائد واژن بسیار حساس است. در نتیجه، یک دستگاه مناسب باید برای این قسمت نیز به ‌خوبی عمل کند. بهترین مرکز تخصصی لیزر موهای زائد به این نکات ریز و حساس توجه کافی دارد و بدین منظور، از دستگاه مناسبی برای انجام لیزر موهای زائد بدن استفاده می‌کند 

پزشک و اپراتور لیزر

دومین راس بهترین مرکز تخصصی لیزر موهای زائد پزشک یا اپراتور لیزر است. پزشک باید در زمینه لیزر درمانی آموزش کافی دیده باشد و گواهی‌نامه‌های مربوطه را کسب کرده باشد. همچنین او باید در زمینه لیزر موهای زائد بدن باتجربه باشد. 

سابقه کاری پزشک در لیزر موهای زائد، بسیار مهم است. یکی از عوارض جانبی نادر لیزر موهای زائد، سوختگی پوست می‌باشد. سوختگی پوست به ۲ عامل مربوط می‌شود. عامل اول، خرابی دستگاه است و کار نابلدی پزشک به‌عنوان عامل دوم در سوختگی پوست تاثیر مستقیم دارد.

یک پزشک خوب و باتجربه به بیمار توصیه‌های لازم را درباره ریکاوری ارائه می‌کند و او را با بایدها و نبایدهای بعد از انجام لیزر آشنا خواهد کرد. زیرا پزشک متبحر به‌خوبی می‌داند که مراقبت‌های بعد از لیزر در نتیجه کلی، بسیار تاثیر خواهند داشت. همچنین یک پزشک متعهد و باتجربه در جلسه مشاور، بیمار را برای انجام لیزر آماده می‌کند. بدین ترتیب فرد خواهد دانست که در روزهای منتهی به عمل لیزر چه‌کارهایی را باید انجام دهد تا در طول جلسه لیزر راحت باشد.  

وضعیت بهداشت کلینیک و اتاق لیزر

یکی از عوارض جانبی نادر انجام لیزر، عفونت می‌باشد. در بسیاری از موارد گزارش شده که این عارضه نادر به دلیل بهداشت بد کلینیک اتفاق افتاده است. به همین دلیل، بهترین مرکز تخصصی لیزر موهای زائد استانداردهای بالای بهداشت محیط و وسایل را رعایت خواهد کرد. هر روز کلینیک و اتاق لیزر را ضدعفونی می‌کنند و وسایل یک‌بارمصرف را بعد از اتمام لیزر بیمار، دور می‌اندازند. 

جمع‌بندی

در این مطلب ویژگی‌های بهترین مرکز تخصصی لیزر موهای زائد را بررسی کردیم. دستگاه لیزر، پزشک و اپراتور لیزر و وضعیت بهداشتی کلینیک از مواردی هستند سطح کیفی یک کلینیک را مشخص می‌کنند. بنابراین در هنگام انتخاب یک کلینیک باید این موارد مورد بررسی قرار گیرند. در این زمینه، وبسایت دکتر گیتا مجیدزاده را می‌توان به عنوان یک منبع رسمی برای بررسی کلینیک‌های زیبایی در نظر گرفت.

منبع
https://www.solutionclinic.nl/en/frequently-asked-questions/vagina-hair-removal-are-there-risks/

https://www.solutionclinic.nl/en/frequently-asked-questions/vagina-hair-removal-are-there-risks/

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید