انتشار این مقاله


اکسپرس اینتری کانادا

اکسپرس اینتری کانادا سیستم جدید مدیریت الکترونیکی برای مهاجرت به کاناداست. اداره مهاجرت، پناهندگی و تابعیت کانادا (IRCC) قصد دارد درخواست‌ها را ظرف شش ماه پس از تاریخ ارسال بررسی کند، از این رو اکسپرس اینتری نام‌گذاری شده است. اکسپرس اینتری خود یک برنامه‌ی مهاجرت نیست. بلکه انتخاب و پردازش برنامه‌های مهاجرت اقتصادیِ زیر به کانادا را تسهیل […]

اکسپرس اینتری کانادا سیستم جدید مدیریت الکترونیکی برای مهاجرت به کاناداست. اداره مهاجرت، پناهندگی و تابعیت کانادا (IRCC) قصد دارد درخواست‌ها را ظرف شش ماه پس از تاریخ ارسال بررسی کند، از این رو اکسپرس اینتری نام‌گذاری شده است.

اکسپرس اینتری خود یک برنامه‌ی مهاجرت نیست. بلکه انتخاب و پردازش برنامه‌های مهاجرت اقتصادیِ زیر به کانادا را تسهیل می‌کند:

  • کلاس کارگر ماهر فدرال (سابقاً، برنامه‌ی کارگر ماهر فدرال)
  • کلاس تجارت ماهرانه‌ی فدرال (سابقاً، برنامه‌ی تجارت ماهرانه‌ی فدرال)
  • کلاس تجربه‌ی کانادایی
  • بخشی از برنامه‌های کاندیداهای استانی

متقاضیان برای مهاجرت به کانادا «ابراز علاقه» می‌کنند و اگر حداقل برای یکی از برنامه‌های ذکرشده واجد شرایط باشند، وارد استخر اکسپرس اینتری می‌شوند. دولت فدرال و فرمانداری‌های استانی و همچنین کارفرمایان کانادایی می‌توانند نامزدهایی را از این مجموعه انتخاب کنند که در ادامه دعوت‌نامه‌ی درخواست (ITA) را برای مهاجرت به کانادا تحت یکی از برنامه‌ها دریافت می‌کنند.

دعوت نامه اکسپرس اینتری کانادا

دعوتنامه درخواست (ITA) به هر متقاضی اکسپرس اینتری که برای درخواست به مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) انتخاب شده اند پیشنهاد داده می شود. متقاضی که ITA دریافت کرده باشد یکی از الزامات انتخابیه IRCC را برآورده کرده است. این شامل رسیدن به حداقل نمره در سیستم رتبه بندی یکپارچه (CRS) برای آن قرعه کشی است. 

اکسپرس اینتری، کانادا را از سیستم سرویس‌دهی اولیه (یا عرضه محور) به سیستم دعوت به درخواست (یا تقاضامحور) منتقل می‌کند. سیستم اکسپرس اینتری با الگوبرداری از سیستم‌های مشابه مورد استفاده در استرالیا و نیوزیلند، پیگیری سریع پردازش مهاجران ماهر را که به احتمال زیاد در کانادا موفق هستند، دنبال می‌کند.

پروفایل اکسپرس اینتری کانادا

متقاضیان بالقوه با ایجاد یک پروفایل شخصی اکسپرس اینتری و ارائه اطلاعات در مورد مهارت ها، تجربه کاری، توانایی زبانی، تحصیلات و دیگر اطلاعات شخصی خود ابراز علاقه (EOI) برای آمدن به کانادا را مطرح می کنند. این پروفایل خود اعلامی است؛ به این معنی که موارد ارائه شده توسط متقاضی بالقوه توسط ارزیابی اطلاعات شخصی خود او ارزیابی شده است.

درباره مهاجرت به کانادا بخوانید.

برنامه های مهاجرتی تحت سیستم اکسپرس اینتری کانادا

سیستم اکسپرس اینتری برای برنامه های مهاجرتی تجاری زیر به کار گرفته می شود:

  • گروه کارگران ماهر فدرال 
  • گروه تاجرین ماهر فدرال 
  • گروه افراد با تجربه در کانادا
  • بخشی از برنامه های انتخابیه استانی.

استان ها و قلمروها در راستای تأمین نیازهای محلی بازار کار، اجازه انتخاب متقاضیان اکسپرس اینتری به عنوان بخشی از برنامه انتخابیه استانی خود را دارند.

ارائه اطلاعات اشتباه برای اکسپرس اینتری کانادا

اگر مشخص شود که اطلاعات ارائه شده توسط متقاضی بالقوه غلط بوده، به عنوان تفسیر غلط در نظر گرفته شده و بسته به ماهیت و شدت ادعای غلط مجازات در پی خواهد داشت. اگر مشخص شود اطلاعات ارائه شده توسط متقاضی اشتباه بوده و این اطلاعات وارد سیستم اکسپرس اینتری شده باشد، ممکن است تا ۵ سال از ورود دوباره شخص به سیستم جلوگیری شود.

از این رو همیشه فرآهم کردن اطلاعات دقیق و صحیح از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. متقاضیانی که در مورد ارزیابی توانایی ها و اعتبارنامه های خود مطمئن نیستند بهتر است پیش از ورود به سیستم اکسپرس اینتری از یک وکیل مهاجرتی کمک بخواهند. 

استخر اکسپرس اینتری کانادا

متقاضیان بالقوه ای که پروفایل اکسپرس اینتری ساخته و واجد شرایط یکی از برنامه های مهاجرتی مالی کانادا هستند وارد استخر اکسپرس اینتری می شوند. این برنامه ها شامل طبقه کارگران ماهر فدرال، طبقه تاجرین ماهر فدرال، طبقه افراد با تجربه حضور در کانادا و بخشی از برنامه های انتخابیه استانی می شوند. دولت فدرال و دولت های محلی و همینطور کارفرمایان کانادایی می توانند از این مجموعه افراد را انتخاب کنند. سپس متقاضیانی که انتخاب می شوند یک دعوتنامه درخواست (ITA) برای مهاجرت به کانادا تحت یکی از برنامه های موجود دریافت می کنند. 

امتیازدهی سیستم اکسپرس اینتری و CRS

سیستم اکسپرس اینتری، این امکان را می‌دهد که همه‌ی متقاضیان واجد شرایط بررسی شوند. برای ورود به این بررسی، باید حداقل در یکی از برنامه‌های اکسپرس اینتری، تأیید صلاحیت شده باشید. براساس اطلاعات پروفایل، تجربه‌ها و مهارت‌هایتان امتیاز می‌گیرید.

برای موفق‌شدن در این غربالگری و مجازشدن برای درخواست، باید یکی از بالاترین امتیازها را اخذ کرده باشید. اگر مجاز شدید، می‌توانید برای اقامت دائم درخواست دهید. 

  • CRS

این سیستم، ابزار مورداستفاده برای طبقه‌بندی و بررسی امتیازات است. امتیازات CRS شامل دو بخش اصلی و اضافی است که هرکدام ۶۰۰ امتیاز، یعنی درکل ۱۲۰۰ امتیاز دارند.

بخش اصلی (۶۰۰ امتیاز):

  1. مهارت‌ها و تجربیات کاری
  2. توانایی‌های زبانی و تحصیلی همسر  شما
  3. قابلیت انتقال مهارت‌های کاری و تحصیلی

بخش اضافی (۶۰۰ امتیاز):

  1. مدارک تحصیلی کانادایی
  2. پیشنهاد کاری معتبر
  3. نام‌نویسی ازطریق یک استان یا بخش
  4. برادر یا خواهری که شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد
  5. تسلط قوی به زبان فرانسه

امتیاز نهایی شما، مجموع این دو بخش خواهد بود. 

آزمون زبان برای شرکت در اکسپرس اینتری کانادا

همه متقاضیان برای تعیین سطح مهارت زبانی خود باید در آزمون زبان شرکت کنند. نمره مشخصی برای مهارت زبانی هر کدام از برنامه های مهاجرت اقتصادی تحت اکسپرس اینتری در نظر گرفته شده و توانایی زبانی باید توسط متقاضی به واسطه شرکت در آزمون استاندارد زبان مورد قبول مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) ثابت شود. مشهورترین آزمون ها IELTS، CELPIP برای زبان انگلیسی و TEF یا TCF کانادا برای زبان فرانسوی هستند. 

به عنوان بخشی از پروفایل اکسپرس اینتری، متقاضیان باید نتایج معتبر شرکت در آزمون زبان در بازه دو سال گذشته را ارسال کنند. وقتی متقاضی وارد سیستم اکسپرس اینتری شد، می تواند با شرکت در دیگر آزمون های زبان ودریافت نمرات بهتر نمرات اضافی دریافت و رتبه خود را بهبود بخشد. طبق اصلاحیه ۶ ژوئن سال ۲۰۱۷ برای متقاضیان با مهارت در زبان فرانسه علاوه بر انگلیسی نمرات اضافی در نظر گرفته می شود. متقاضیان می توانند پیش از شرکت در آزمون IELTS آن را تمرین کنند.

بانک شغلی کانادا برای اکسپرس اینتری کانادا

بانک شغلی کانادا یک موتور جست و جوی آنلاین برای موقعیت های شغلی باز در سراسر کانادا است. به متقاضیان کمک می کند با کارفرمایان و شغل ها بر پایه مهارت، دانش و تجربه تطبیق پیدا کنند. تحت اکسپرس اینتری متقاضیان می توانند در صورت نداشتن پیشنهاد شغلی یا انتخابیه قلمرو/ استانی با استفاده از بانک شغلی درخواست خود برای اقامت را ثبت کنند. طبق اصلاحیه ۶ ژوئن ۲۰۱۷، ثبت درخواست با استفاده از بانک شغلی قابل قبول است. 

اگر متقاضی تحت اجازه کار براساس ارزیابی اثر بازار کار مشغول به کار در کانادا باشد، نیازی به درخواست دوباره LMIA ندارد چون LMIA هنوز معتبر است. متقاضی اکسپرس اینتری باید برای فرصت شغلی درخواست دهد، کارفرمایی که درخواست را دریافت می کند باید فرایند مصاحبه یا ارزیابی معمولی را انجام دهد. اگر کارفرما ببیند که متقاضی اکسپرس اینتری واجد شرایط است و اینکه کارفرما واجد شرایط استخدام از یک کشور خارجی باشد، می توانند شغل را به فرد پیشنهاد دهند.

کارفرمایان با LMIA مثبت اطلاعات را با نامه پیشنهاد شغلی به متقاضی ارائه می دهند تا آن را در پروفایل اکسپرس اینتری خود ثبت کنند. پیشنهاد شغلی از کانادا نمره اضافی تحت سیستم رتبه بندی یکپارچه (CRS) برای متقاضی در پی خواهد داشت و در نتیجه ممکن است شانس فرد برای گرفتن دعوتنامه درخواست (ITA) اقامت دائم در قرعه کشی بعدی اکسپرس اینتری را افزایش دهد. 

درباره قیمت دلار کانادا بخوانید.

استخدام وکیل مهاجرت برای شرکت در اکسپرس اینتری کانادا

متقاضیان برای شرکت در اکسپرس اینتری ملزم به استخدام وکیل مهاجرتی نیستند و اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) این را مشخص کرده است، اما با این وجود وکیلان قانونی مهاجرتی می توانند متقاضیان را در مراحل مختلف فرآيند مهاجرت اکسپرس اینتری راهنمایی کنند. موسسه مهاجرتی تراست با وکلای مهاجرتی معتبر می تواند در موارد زیر یاری رسان شما باشد.

  • کمک به فرآهم کردن درخواست دقیق ارسالی، کاهش خطر تفسیر اشتباه و مجازات های مربوطه؛
  • فرآهم کردن فراخوان های شغلی برای اشتغال متقاضی و معرفی او به کارفرمایان کانادایی. این کار شانس شخص برای گرفتن شغل با نیاز مهارتی و دعوت به درخواست برای اقامت دائم را افزایش می دهد.

مرور همه مدارک مورد نیاز، ارسال درخواست در چارچوب زمانی دولت کانادا و ردگیری آن تا انتهای مسیر همزمان با ارتباط با دولت به عنوان نماینده قانونی متقاضی. متقاضیان بالقوه می توانند یک فرم ارزیابی آنلاین پر کرده و شانس خود برای موفقیت در مهاجرت به کانادا تحت سیستم انتخابی اکسپرس اینتری را افزایش دهند. 

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید