انتشار این مقاله


تکنولوژی لیزر موهای زائد چه شگفتی در پزشکی رقم زد؟

امروزه زیبایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و افراد برای رسیدن به این مهم از روش های مختلفی استفاده می کنند. به همین دلیل سالن های زیبای متعددی تاسیس شده است که در آن ها از تجهیزات پیشرفته و مدرنی جهت زیبا سازی پوست استفاده می شود. یکی از محبوب ترین این تجهیزات را […]

امروزه زیبایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و افراد برای رسیدن به این مهم از روش های مختلفی استفاده می کنند. به همین دلیل سالن های زیبای متعددی تاسیس شده است که در آن ها از تجهیزات پیشرفته و مدرنی جهت زیبا سازی پوست استفاده می شود. یکی از محبوب ترین این تجهیزات را می ‌توان مربوط به فناوری لیزر موهای زائد دانست که معمولا این کار با استفاده از دستگاه های خاصی انجام می شود. جالب است بدانید که تکنولوژی لیزر موهای زائدروز به روز در حال پیشرفت است و برای این کار از دستگاه ‌های مختلفی استفاده می‌ شود. البته این دستگاه ها با استفاده از انرژی نوری، حرارتی، الکتریکی و… کار می کنند. 

به گزارش شرکت کارمانیا طب واردکننده دستگاه لیزر تیتانیوم پیشرفته ترین تکنولوژی لیزر موهای زائد را می ‌توان حذف موهای زائد با حرارت دانست. اما در کل در این دستگاه ها اشعه های لیزری به سطح پوست نفوذ می کنند. سپس فولیکول های مو مورد حمله قرار خواهد گرفت و از بین می رود. استفاده از این فناوری کاملا ایمن می باشد. به گونه ایی که علاوه بر حذف موهای زائد از پوست نیز محافظت می کند.
در ادامه این مطلب قصد داریم که اطلاعات بیشتری در مورد تکنولوژی لیزر موهای زائد در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم. پس با ما همراه باشید. 

تکنولوژی لیزر موهای زائد چیست؟ 

تکنولوژی لیزر موهای زائد فناوری جدیدی است که به راحتی موجب حذف و از بین رفتن موها می گردد. لیزر موهای زائد به صورت تجاری تقریباً در سال‌ های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۶ مورد استفاده قرار گرفت. البته حدود ۲۰ سال قبل نیز به صورت تجربی از این فناوری استفاده می گردیده است. امروز دستگاه لیزر موی زائد در انواع مختلفی طراحی و تولید شده است و به صورت گسترده در کلینیک ها یا سالن های زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در برخی از موارد دستگاه به گونه ای طراحی می شود که برای استفاده شخصی در خانه مناسب باشد. 

همان طور که در بالا گفته شد تکنولوژی امواج لیزر موهای زائد به گونه ‌ای طراحی شده است که طول موج خاصی را پشتیبانی می ‌کند. در نتیجه تنها با هدف قرار دادن فولیکول مو موجب از بین رفتن آن می شود و هیچ تاثیری بر روی بافت های اطراف نخواهد داشت. در نتیجه می توان فناوری لیزر موهای زائد را به عنوان یک تکنولوژی ایمن و مطمئن برای حذف موهای زائد بیان نمود.

امروزه تکنولوژی لیزر موهای زائد پیشرفت بسیاری داشته است و دارای طول موج های متفاوتی می باشد. بنابراین برای طیف وسیعی از تن های پوستی و همچنین رنگ ها مناسب است. زیرا ممکن است در بعضی از مواقع یک طول موج تنها برای پوست های روشن تر مورد استفاده قرار بگیرد؛ اما بر روی پوست های تیره کارایی نداشته باشد. در صورتی که طول موج دیگری مناسب پوست های تیره خواهد بود. 

علاوه بر آن در فناوری لیزر موهای زائد از نوعی خنک کننده نیز استفاده می شود که بعد از هر بار پالس فعال خواهد شد. این ویژگی از افزایش دمای پوست در حین لیزر جلوگیری می کند و در واقع نوعی محافظ پوست به شمار می رود. 

لیزر موهای زائد چگونه کار میکند؟ 

شاید برای شما نیز این سوال ایجاد شود که لیزر موهای زائد چگونه کار می کند؟ در واقع تکنولوژی لیزر موهای زائد با استفاده از طول موج تعیین شده در آن کار می کند. امروزه دستگاه هایی با چندین طول موج مختلف برای حذف موهای زائد وجود دارند. جالب است بدانید که اشعه های لیزری مستقیماً بر روی فولیکول مو تاثیر گذار هستند. یعنی این که در فناوری لیزر موهای زائد اشعه هایی لیزری توسط ملانین موجود در فولیکول مو جذب می شوند. در این زمان انرژی جذب شده باعث تولید گرما می گردد. در نتیجه گرمای تولید شده موجب از بین رفتن فولیکول خواهد شد. 

انواع دستگاه و تکنولوژی لیزر موهای زائد: 

همان طور که می ‌دانید تکنولوژی لیزر موهای زائد در انواع مختلفی طراحی و تولید شده است که هر کدام از آن ها دارای طول موج معین و ویژگی های خاص خود هستند. از جمله این دستگاه ها می توان لیزر روبی، لیزر الکساندرایت، لیزر دایود، لیزر ایتریوم الومینیم گارنت دوپت شده با نئودیمیوم و همین طور لیزر ‏IPL اشاره نمود. در زیر سعی کرده ایم هر کدام از این دستگاه ها را به صورت مختصر توضیح دهیم. 

لیزر روبی: 

به طور کلی می توان گفت که لیزر روبی نوعی فناوری لیزر موی زائد می باشد که دارای طول موج ۶۹۴ است. در این دستگاه نور قرمز با کمک کریستال های یاقوت مصنوعی به سطح پوست ارسال خواهد شد. البته بهتر است بدانید که لیزر روبی از جمله دستگاه هایی می باشد که برای انواع پوست روشن با موهای تیره مناسب است. 

لیزر الکساندرایت: 

لیزر الکساندرایت را می توان یکی دیگر از تکنولوژی لیزر موهای زائد بیان نمود که دارای طول موج بلند تر از لیزر روبی می باشد. در واقع طول موج این دستگاه حدود ۷۵۵ نانومتر است. در نتیجه میزان نفوذ پذیری آن نیز بیشتر خواهد بود. البته به این نکته دقت داشته باشید که لیزر الکساندرایت بیشتر برای موهای روشن مورد استفاده قرار می گیرد، اوج شکوفایی این موج را میتوان در دستگاه لیزر الکساندرایت کندلا دید.

لیزر دایود: 

لیزر دایود دارای تکنولوژی پیشرفته تری می باشد. به همین دلیل طول موج آن نیز افزایش پیدا کرده و به حدود ۸۱۰ نانومتر می رسد. در نتیجه اثرات آن می ‌تواند نفوذ عمیق تری داشته باشند. همچنین این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که جریان بهتری ایجاد خواهد کرد. پس آسیب های اپیدرمی به شدت کاهش پیدا می کنند. اما لیزر دایود از جمله دستگاه هایی می باشد که برای پوست های تیره مناسب است. 

لیزر اندیاگ: 

لیزر ایتریوم الومینیم گارنت دوپت شده با نئودیمیوم از جمله جدیدترین تکنولوژی لیزر موهای زائد می باشد که طول موج آن حدود ۱۰۶۴ نانومتر خواهد بود. در نتیجه نفوذ پذیری آن بسیار زیاد است و آسیب دیدگی اپیدرم نیز به شدت کاهش پیدا می کند. همچنین برای انواع پوست مناسب می باشد و جذب ملانین نسبتا کمتر خواهد بود. 

لیزر IPL

نوع دیگری از فناوری لیزر موهای زائد، لیز  IPL می باشد که با نام نور پالس شدید نیز شناخته می شود. در این لیزر طول موج متغیر است و بین ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ نانومتر می باشد. پالس های ایجاد شده در این دستگاه با شدت بالا و به صورت غیر منسجم توسط یک لامپ فلاش ارسال خواهند شد. البته فیلتر های متفاوتی وجود دارند که موجب می شوند تا طول موج ساطع شده باریک تر گردد. در نتیجه به راحتی می توان از این دستگاه بر روی پوست های تیره تر نیز استفاده کرد. علاوه بر آن این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که موجب پوشاندن مناطق بزرگ تر نیز خواهند شد. 

سخن آخر: 

استفاده از تکنولوژی لیزر موهای زائد را می توان یک روش کاملا ایمن برای حذف موهای زائد دانست. بهتر است بدانید که این روش دائمی باشد و پس از پایان دوره درمان دیگر شاهد رویش مجدد موها نخواهید بود. فناوری لیزر موهای زائد سال‌ های زیادی است که مورد استفاده قرار گرفته و پیشرفت‌ های زیادی نیز داشته است. این دستگاه ها به روش های مختلف حرارتی، الکتریکی، نوری و… موجب از بین رفتن موهای زائد می گردند. البته در تمامی این موارد چگونگی انجام کار یکسان است. یعنی این که در همه دستگاه ها اشعه های لیزری دقیقاً بر روی فولیکول تاثیر گذاشته موجب از بین رفتن فولیکول های مو خواهند شد. همچنین هر یک از این دستگاه ها برای رنگ و تون خاصی از پوست طراحی شده است. 

بنابراین قبل از استفاده از آن ها باید حتماً توسط افراد متخصص در این زمینه مشاوره شوید تا بتوانید بهترین دستگاه را برای حذف موهای زائد انتخاب نمایید. علاوه بر آن دستگاه هایی که امروز مورد استفاده قرار می گیرند دارای طول موج های متفاوتی هستند که میزان نفوذ پذیری به درون پوست را مشخص می کنند.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید