انتشار این مقاله


عوامل موثر بر قیمت تجهیزات دندانپزشکی کدامند؟

در این محتوا قصد داریم تا درباره عوامل موثر بر قیمت تجهیزات دندانپزشکی با شما صحبت کنیم. پیشنهاد میکنیم مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

بدون شک یکی از مهمترین سوالات برای دندانپزشکان عوامل موثر بر قیمت تجهیزات دندانپزشکی می باشد. خصوصا پزشکانی که قصد دارند به تازگی مطب دندانپزشکی خود را تاسیس کنند. همانطور که می دانید مطب دندانپزشکی به ابزارآلات و تجهیزات دندانپزشکی مختلفی مجهز است که هر کدام از آن ها تنوع خاص خود را دارند. بنابراین عوامل مختلفی بر قیمت این محصولات تاثیر می گذارند که از جمله آن ها می توان به کیفیت تجهیزات دندانپزشکی، خرید یونیت دندانپزشکی انتخابی، نوع دستگاه اندو، دستگاه اتوکلاو دندانپزشکی، تجهیزات عمومی دندانپزشکی، لایت کیور، جرمگیر، بروز بودن و مقدار پیچیدگی دستگاه ها و تجهیزات، نوع برند تجهیزات و … اشاره نمود.

با توجه به این ویژگی ها عوامل موثر بر قیمت تجهیزات دندانپزشکی متفاوت بوده و نمی توان قیمت دقیقی برای تجهیزات دندانپزشکی مطرح نمود. از طرف دیگر همین تنوع محصولات سبب می شود که برخی دندانپزشکان با قیمتی پایین تر مطب خود را راه اندازی کنند. اما برخی دیگر هزینه های بیشتری برای خرید تجهیزات دندانپزشکی بپردازند.حال اگر شما هم قصد خرید تجهیزات دندانپزشکی دارید و می خواهید اطلاعات خود را در مورد عوامل موثر بر قیمت تجهیزات دندانپزشکی افزایش دهید می توانید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

عوامل موثر بر قیمت تجهیزات دندانپزشکی

عوامل متفاوتی وجود دارد که بر روی قیمت تجهیزات دندانپزشکی مؤثر است که در زیر به آن ها اشاره می کنیم.

کیفیت تجهیزات دندانپزشکی

بدون شک یکی از مهمترین عوامل موثر بر قیمت تجهیزات دندانپزشکی، کیفیت محصولات انتخابی است. به این صورت که هرچه کیفیت این تجهیزات بالاتر باشد قیمت آن نیز افزایش می یابد. بنابراین قیمت نهایی محصولات شما در گرو کیفیت آن است. مثلا فرض کنید می خواهید یک دستگاه روتاری برای دندانپزشکی خود بخرید. این دستگاه یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی است که به دندانپزشکان کمک می کند ریشه دندان را با دقت و راحتی بیشتری درمان کنند.

همین فاکتور پیشرفته بودن خود عامل مهمی در تعیین قیمت این دستگاه است. حال اگر فاکتورهای دیگری نظیر سرعت بالای چرخش دستگاه، توان مصرفی، حافظه زیاد، هشدارهای صوتی و … هم برای شما مهم است باید بدانید هر کدام از آن ها بر قیمت نهایی این محصول تاثیر می گذارند. بطور کلی هرچه امکانات تجهیزات دندانپزشکی بالاتر باشد قیمت آن دستگاه بیشتر و اگر امکانات کمتری ارائه دهد از قیمت کمتری برخوردار است.

نوع محصولات دندانپزشکی

همانطور که اشاره نمودیم مطب های دندانپزشکی نیازمند محصولات متنوعی هستند. بنابراین نوع محصولات انتخابی از دیگر عوامل موثر بر قیمت تجهیزات دندانپزشکی می باشد. در بین انواع تجهیزات دندانپزشکی برخی تجهیزات هستند که مهمتر و البته گران تر از سایر تجهیزات می باشند که از جمله آن ها می توان به یونیت دندانپزشکی، دستگاه اندو و اتوکلاو اشاره کرد.

میزان پیچیدگی تجهیزات دندانپزشکی

از دیگر عوامل موثر بر قیمت تجهیزات دندانپزشکی می توان به میزان پیچیدگی دستگاه ها و تجهیزات دندانپزشکی اشاره کرد. طبیعتا هرچه دستگاهی جدیدتر و از تکنولوژی و طراحی جدیدتری برخوردار باشد قیمت بیشتری دارد. در حال حاضر روزبروز بر تکنولوژی های تجهیزات دندانپزشکی افزوده شده و این دستگاه ها با امکانات بیشتری به بازار ارائه می شوند. به همین دلیل همیشه قیمت تجهیزات دندانپزشکی جدید بیشتر از نسخه های قدیمی است.

تعداد تولید محصول

نوع شرکت و تعداد محصول تولیدی نیز جزء عوامل موثر بر قیمت تجهیزات دندانپزشکی می باشند. چرا که برخی از شرکت ها به دلیل تولید یا فروش عمده تجهیزات دندانپزشکی این محصولات را با قیمت کمتری نسبت به سایر رقبا به بازار عرضه می کنند. بنابراین اگر می خواهید تجهیزات دندانپزشکی را با قیمت کمتری خریداری کنید بهتر است شرکتی را انتخاب کنید که مشغول به فروش عمده تجهیزات دندانپزشکی با قیمت پایین تر است.

قیمت تجهیزات دندانپزشکی در شرکت فیروز دنتال

قیمت تجهیزات دندانپزشکی در شرکت فیروز دنتال

شرکت فیروز دنتال یکی از معتبرترین شرکت های عرضه کننده تجهیزات دندانپزشکی است که علاوه بر فروش عمده بر کیفیت و مرغوبیت تجهیزات دندانپزشکی نیز توجه دارد. این شرکت فعالیت خود را از سال ۱۳۷۰ آغاز نمود و در حال حاضر به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات دندانپزشکی تبدیل شده است. بهره گیری از مجرب ترین و متخصص ترین پرسنل و به کارگیری جدیدترین دانش دنیا از مهمترین ویژگی های این مجموعه است.

همچنین این شرکت تمام تلاش خود را به کار گرفته تا باکیفیت ترین تجهیزات دندانپزشکی را با نازلترین قیمت به دست مشتریان برساند. شرکت فیروز دنتال انواع تجهیزات دندانپزشکی اعم از یونیت دندانپزشکی، اتوکلاو دندانپزشکی، توربین دندانپزشکی، انواع اینسترومنت دندانپزشکی، اندو و سایر قطعات و لوازم دندانپزشکی را به متقاضیان ارائه می دهد.

یونیت دندانپزشکی

یونیت دندانپزشکی

یکی از مهمترین تجهیزات دندانپزشکی که بدون آن هیچ دندانپزشکی نمی تواند مطب خود را راه اندازی کند یونیت است. این محصول را قلب تپنده مطب های دندانپزشکی می دانند. چرا که فقط یک میز کار نیست. بلکه اولین وسیله ای است که به چشم مراجعه کننده می خورد. لذا نوع، ویژگی ها، قیمت و امکانات آن برای دندانپزشکان بسیار حائز اهمیت است.

در این راستا باید بگوییم عوامل مختلفی بر قیمت این دستگاه اثر می گذارد که از جمله آن می توان به طراحی و زیبایی، امکانات و آپشن ها، کیفیت و استاندارد، کارایی و نحوه کار کردن با آن و گارانتی و خدمات پس از فروش اشاره کرد.

یک یونیت دندانپزشکی می تواند سیستم توقف اضطراری، تنظیمات اتوماتیک، فیلتر ساکشن، سیستم شستشوی شیلنگ، موتور اندو، موتور ایمپلنت یا امکانات متعدد دیگری داشته باشد. ولی باید بدانید هر نوع امکاناتی بر قیمت این محصول تاثیر می گذارند. مثلا یونیت هایی که مجهز به قابلیت با شلنگ ‌های بیشتر هستند قیمت بیشتری نسبت به سایر یونیت ها دارند.

همچنین وجود سایر امکانات نظیر سیستم اینسترومنت، لایت کیور، مخزن آب اضطراری، پدال چند منظوره، فایبراپتیک و روکش قابل شستشو از دیگر عوامل افزایش دهنده قیمت این محصول می باشند و قیمت آن را افزایش می دهند. بنابراین نوع و امکانات یونیت انتخابی بستگی به بودجه شما دارد.

دستگاه اندو

یکی دیگر از فاکتورهایی که بر قیمت تجهیزات دندانپزشکی تاثیر می گذارد خرید دستگاه اندو است. دستگاه اندو یکی از معروف ترین و بروزترین دستگاه های درمان ریشه دندان می باشند. با توجه به اینکه درمان ریشه دندان یکی از پیچیده ترین عمل های دندانپزشکی است داشتن دستگاه مجهزی مثل اندو برای هر مطبی الزامی است. چرا که این دستگاه مجهز به روتاری، اندو پایلوت، اپکس فایندر و … می باشد. طبیعتا دستگاهی با چنین قابلیت هایی جزء دستگاه های گران قیمت دندانپزشکی محسوب می شود.

البته عوامل دیگری هم بر قیمت این دستگاه تاثیر می گذارند که نوع برند و کشور تولید کننده یکی از مهمترین عوامل است. علاوه بر این قیمت این دستگاه بسته به اینکه هندپیس فایبراپتیک باشد یا غیرفایبراپتیک، سرعت چرخش بالا داشته باشد یا کم، میزان گشتاور و تعداد حافظه خوبی داشته باشد یا خیر هم متغیر می باشد. این فاکتورها به راحتی می توانند قیمت دستگاه اندو را افزایش دهند.

اتوکلاو دندانپزشکی

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت تجهیزات دندانپزشکی قیمت دستگاه اتوکلاو است. چرا که یکی از ضروری ترین دستگاه های دندانپزشکی بشمار می رود و نبود آن مشکلات زیادی برای این مطب ها به وجود می آورد. این دستگاه می تواند در سریع ترین زمان ممکن و بدون کوچکترین آسیب دیدگی اکثر تجهیزات و ابزار آلات دندانپزشکی را استریل و ضد عفونی کند.

از آنجایی که مراجعه کنندگان به دندانپزشکی زیاد هستند و وسایل دندانپزشکی، مشترک است کیفیت و سرعت استریل و ضدعفونی کردن تجهیزات دندانپزشکی بسیار مهم می باشد. این موضوع اهمیت دستگاه اتوکلاو را نشان می دهد. البته برندها و کشورهای مختلفی مشغول تولید این دستگاه هستند. از طرف دیگر این دستگاه بر اساس نوع کارکرد به انواع مختلفی تقسیم می شود. بنابراین قیمت اتوکلاو با توجه به این فاکتورها متغیر است.

از دیگر عوامل موثر بر قیمت این دستگاه دندانپزشکی، امکاناتی است که ارائه می دهد. به عنوان مثال برخی اتوکلاوها سریع تر وسایل را استریل می کنند و برخی کندتر یا برخی قابلیت استریل کردن تمام ابزارآلات دندانپزشکی را دارند و برخی دیگر، فقط وسایل بدون پوشش را ضدعفونی می کنند. این عوامل می تواند قیمت این دستگاه را افزایش یا کاهش دهد.

سخن آخر

ما در این محتوا در مورد عوامل موثر بر قیمت تجهیزات دندانپزشکی صحبت کردیم. مطب های دندانپزشکی جزء حساس ترین و مجهزترین مطب های پزشکی بشمار می روند که نیازمند دستگاه ها و ابزارهای مختلفی هستند. به همین دلیل قیمت این محصولات برای کاربران حائز اهمیت است. در این راستا باید بگوییم عوامل مختلفی بر قیمت تجهیزات دندانپزشکی تاثیر می گذارند که شامل کیفیت محصولات، برند، تعداد و میزان تجهیزات تولیدی شرکت، امکانات و استانداردهای تجهیزات، تنوع تجهیزات دندانپزشکی و … می باشد.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید