انتشار این مقاله


آیا لیزر مو های کرکی را ضخیم می کند؟

هدف از بین بردن موهای زائد افزایش زیبایی است چراکه از جذابیت بدن می کاهند و این کار در سال های گذشته که خبری از لیزر نبود، توسط ژیلت، تیغ و اپیلاسیون انجام می ‌شد. امروزه اغلب افراد به کمک لیزر دائمی موهای زائدبدن از وجود آن ها خلاص می شوند. اما سوالی که ایجاد می شود […]

هدف از بین بردن موهای زائد افزایش زیبایی است چراکه از جذابیت بدن می کاهند و این کار در سال های گذشته که خبری از لیزر نبود، توسط ژیلت، تیغ و اپیلاسیون انجام می ‌شد. امروزه اغلب افراد به کمک لیزر دائمی موهای زائدبدن از وجود آن ها خلاص می شوند. اما سوالی که ایجاد می شود این است که آیا لیزر مو های کرکی را ضخیم می کند؟ از روزی که تکنولوژی پیشرفته لیزر باعث از بین بردن دائمی موهای زائد شد این موضوع نیز اهمیت یدا کرد زیرا اغلب کمپانی ها بر این موضوع که فقط بر روی مو های ضخیم و تیره جواب می دهد، اسرار دارند اما به نظر شما لیزر باعث زخیم شدن موهای کرکی می شود یا خیر؟

هدف از لیزر چیست؟ 

یک سری افراد بر این عقیده هستند که با لیزر کردن تمام مو های زائد از بین می روند که در واقعیت این طور نبوده و تنها فقط در تعداد کمی از افراد این اتفاق پیش می آید. هدف از لیزر از بین بردن مو های زائد بدن بوده به گونه ای که دیگر از آن ناحیه مویی رشد نکند که البته باید در بازه زمانی مختلف این موضوع تمدید شود تا موی زائدی وجود نداشته باشد و این بازه زمانی بر هر فرد متفاوت خواهد بود.

نتیجه لیزر دائمی مو های زائد

بعد از لیزر مو های زائد بدن شما، شاهد دیر رشد کردن مو ها در برخی از نواحی خواهید شد و همچنین مو های شما نازک و کرمی می شود و حتی ممکن است در بعضی از نقاط بدن هیچ‌ مویی رشد نکند. احتمال اینکه مو های بدن نازک و کرمی شود بسیار وجود دارد و این موضوع ذهن افرادی که از ابتدا دارای موهای کرکی هستند را مشغول خود می کند که آیا لیزر مو های کرکی را ضخیم می‌ کند؟

موهای کرکی چگونه است؟

همان طور که از اسمش پیداست مو های کرکی بسیار نازک بوده و از رنگ تیره ای برخورد دار نیستند و حتی ممکن است رنگی نداشته باشند. موهای تمامی قسمت های بدن مانند هم نیست به طوری که ممکن است در برخی از قسمت ها مو های تیره و ضخیم داشته باشید و در قسمت دیگر مو های نازک و کرکی. برای مثال ممکن است صورت شما دارای مو های کرکی بوده و پاهایتان ضخیم و تیره باشد. مو های ضخیم و تیره از رنگدانه های زیادی برخور دار بوده و مو های کرکی و سفید از رنگدانه بسیار کمی برخوردار هستند و حتی ممکن است اصلا رنگدانه ای نداشته باشند.

چرا لیزر برای مو های کرکی جواب کامل را نمی دهد؟

اصل مکانیسم لیزر بر این مبنا بوده که اشعه آن به ریشه و رنگدانه مو برسد و این گرمای اشعه باعث از بین بردن رنگدانه ها شود. هنگامی که مو ضخیم و تیره باشد این اشعه ها تاثیر بیشتری بر روی رنگدانه می گذارند، اما اگر مو ها کرکی و نازک باشند؛ چون رنگدانه ای ندارد، نمی تواند تاثیری بگذارد به همین خاطر خیلی از افراد با مو های کرکی نتیجه مطلوب و مورد نظر خود را کامل را نخواهند گرفت.

گاهی در لیزر مو های کرکی جواب عکس گرفته می شود

در بعضی از قسمت های بدن مانند کمر مو های کرکی و نازک وجود دارند و ممکن است فرد بخواهد آن ها را لیزر کند تا در هنگام پوشیدن لباس های باز دچار مشکل نشود. اما به دلیل اینکه مو های کرکی از رنگدانه بر خوردار نبوده و اشعه به آن ها برخورد نمی کند، تنها باعث ایجاد تحریک و گرما در رنگدانه می شوند. این موضوع باعث شده تا لیزر بر مو های کرکی و نازک جواب بر عکس دهد؛ یعنی موهای کرکی و نازک به مو های ضخیم و تیره تبدیل شوند.

با این حال مو های کرکی و نازک را لیزر کنیم؟

با یک مثال جواب این سوال را پاسخ خواهیم داد. شما در هنگام فصل تابستان با پوشیدن تیشرت تیره احساس گرمایی بیشتری خواهید داشت تا زمانی که تیشرت سفید پوشیده اید. مو های کرکی مانند تیشرت سفید بوده و رنگدانه کمی یا بهتر است بگوییم اصلا رنگدانه ندارند. بنابراین فرقی ندارد در کدام ناحیه مو های کرکی وجود داشته باشد، اشعه لیزر این مو ها رو تحریک می کند و باعث ضخیم شدن آن می گردد. به همین خاطر است که در مراکز لیزر می گویند بهتر است مو های کرکی را لیزر نکنید.

کلام آخر 

امروزه لیزر برای از بین بردن مو های زائد بدن و حتی صورت در میان خانم ها و آقایان محبوب شده است و حتی افرادی که مو های کرکی و نازک دارند را نیز برای این کار وسوسه می کند. اما لیزر برای افرادی که دارای مو های کرکی و نازک هستند اصلا مناسب نبوده، زیرا به جای اینکه مو ها از بین بروند باعث ضخیم و تیره شدن آن می گردد.لیزر موهای زائد یکی از خدماتی است که حتما باید تحقیق کرده و مکان معتبری را پیدا کنید. مطب دکتر عاطفه پیشگاهی یکی از مراکز لیزر در تهران است که علاوه بر این خدمات زیبایی پوست و مو مانند مزوتراپی مو، سلول درمانی و … ارائه می دهد. جهت رزرو نوبت برای انجام لیزر می توانید با شماره های ۰۲۱۲۲۶۵۰۲۳۰ – ۰۲۱۲۲۶۵۰۶۳۰ – ۰۹۱۲۵۲۱۶۱۲۲ تماس گرفته و یا به وب سایت ایشان به نشانی https://drpishgahi.com/  مراجعه نمایید.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید