انتشار این مقاله


نگهداری از سالمند مبتلا به آلزایمردر منزل

با وجود اینکه دوران سالمندی می توانند بسیار شیرین و لذت بخش باشد اما گاهی متاسفانه مشکلاتی برای سالمند به وجود می آید که زندگی را برای او سخت و دشوار می کند و یکی از مهمترین آنها که بسیار هم آزاردهنده خواهد بود آلزایمر می باشد.  مراقبت و نگهداری از سالمند مبتلا به آلزایمر […]

با وجود اینکه دوران سالمندی می توانند بسیار شیرین و لذت بخش باشد اما گاهی متاسفانه مشکلاتی برای سالمند به وجود می آید که زندگی را برای او سخت و دشوار می کند و یکی از مهمترین آنها که بسیار هم آزاردهنده خواهد بود آلزایمر می باشد. 

مراقبت و نگهداری از سالمند مبتلا به آلزایمر توسط افراد خانواده ممکن است به دلیل عدم آگاهی به شکل ایده عالی انجام نگردد و بهبودی در زندگی سالمند و شرایط آن ایجاد نکند.

 در چنین وضعیتی توصیه می شود تا مراقبت از سالمند در منزل به پرستاران حرفه ای و کاربلد سپرده شود و از مراکز معتبر و شناخته شده ای نظیر آرین طب استفاده گردد تا بتوان مراقبت و نگهداری از سالمند مبتلا به آلزایمر به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد. 

همچنین توصیه می شود برای راحتی این عزیزان از خدمات پزشکی مثل فیزیوتراپی در منزل، سونوگرافی در منزل، نوار قلب در منزل، اکو در منزل و… نیز استفاده گردد. آرین طب طیف وسیعی از خدمات پرستاری و خدمات پزشکی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد که به راحتی می توانید با برقراری تماس یا انتخاب خدمات در سایت مجموعه در کوتاه ترین زمان ممکن به خدمت مورد نظر دسترسی داشته باشید. 

آلزایمر در دوران سالمندی

بیماری آلزایمر منجر به درگیری مغز و اعصاب شخص خواهد شد و به عنوان یک بیماری مغزی پیشرونده شناخته می‌شود که در نهایت ناتوانی فرد را به دنبال دارد و به تدریج تاثیراتی در حافظه، هوش و درک افراد خواهد داشت و مشکلاتی را در عملکرد طبیعی آنها ایجاد می کند. الزایمر به عنوان یکی از بیماری های شایع در دوران سالمندی است و افزایش سن، ریسک مبتلا شدن به این بیماری را زیادتر می کند.

هر فرد برحسب محیطی که زندگی می‌کند و شرایط و سبک زندگی او علائم و متفاوت از آلزایمر را تجربه خواهد کرد اما معمولاً عملکرد حافظه در شروع آلزایمر با اختلال روبه رو خواهد شد. 

کاهش قدرت تصمیم گیری و تفکر انتزاعی از علائم دیگر مبتلا شدن به آلزایمر خواهد بود و همچنین مشکلاتی در پیدا کردن وسایل یا بروز افسردگی و…. بعد از مبتلا شدن به آلزایمر در سالمندان  رخ میدهد. در هر صورت بهتر است اعضای خانواده پرستاری از سالمند در محیط خانه را انتخاب کنند و مراقبت و نگهداری از سالمند را به پرستار مجرب بسپارند که بر حسب تخصص و تجربه های خود می تواند رفتارهای بهتری با سالمند داشته باشد و در نهایت منجر به بدتر شدن وضعیت سالمند نگردد و بهبودی در زندگی او ایجاد شود و در نهایت به افزایش کیفیت زندگی سالمندی نیز کمک کند.

پیشگیری از الزایمر

راهکارهای بسیار متفاوتی وجود دارد که کمک می کند تا در سنین بالا بیماری آلزایمر پدید نیاید اما قطعاً نمی توان به صورت قطعی روشی را مطرح کرد بلکه این موارد می توانند نقش موثری در پیشگیری از آلزایمر در دوران سالمندی داشته باشد. 

نکته) زمانی که شما مراقبت و نگهداری از سالمند در منزل را به پرستاران حرفه‌ای میسپارید آنها با برنامه‌ریزی‌های دقیق، روش های مختلفی را به صورت روزانه با سالمند تمرین می‌کنند تا با افزایش سن با بیماری های شایع درگیر نشوند. 

  • استفاده از خواندن و نوشتن در پیشگیری از آلزایمر بسیار مهم است چرا که منجر به فعال شدن عملکرد مغزی شده و به هماهنگی عصب و عضله های چشم نیز کمک می کند. بهتر است سالمندان حتی در هفته برای اینکه از آلزایمر در امان باشند نوشتن و خواندن را در برنامه شان داشته باشند.
  • ورزش کردن فواید بسیار زیادی دارد و یکی از گزینه های عالی در پیشگیری از بیماری آلزایمر خواهد بود و داشتن تحرک از ضروریات زندگی سالمندی است. با انتخاب مراقبت و نگهداری از سالمند در منزل و پرستاری از سالمند این تضمین به وجود می آید که این اقدامات برای سالمند در نظر گرفته می شود.
  • موسیقی گوش دادن منجر به فعال شدن بخشی از مغز می شود. 
  • خواب با کیفیت از مواردی است که به هیچ عنوان نباید در هیچ سنی نادیده گرفته شود. حتی زمانی که شما مراقبت از کودک و پرستاری از کودک در منزل را انتخاب می کنید باید تاکید بسیار زیادی برای این موضوع در انتخاب پرستار داشته باشد. 
  • از دیگر روش های پیشگیری از بیماری آلزایمر، رژیم غذایی مناسب و حفظ سلامت کلی بدن است.
  • و….

در آخر اگر نیاز به هرگونه خدمات مثل مراقبت از سالمند در منزل، مراقبت از کودک تهران، فیزیوتراپی در منزل، نوار قلب در منزل و… داشته‌اید میتوانید از آرین طب استفاده کنید.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید