انتشار این مقاله


جدیدترین روش ترک اعتیاد چیست

پیش از هر چیزی، باید بدانید که استفاده از درمان‌های رایج مورد تأیید جامعه پزشکی، همیشه ایده‌آل‌ترین و منطقی‌ترین تصمیم است. گاهی تبلیغات زیادی در مورد روندهای درمانی نوین انجام می‌شود و در نهایت مشخص خواهد شد که تأثیر خاصی روی فرد ندارد و حتی او بیش‌ازپیش، با مشکلات زیادی در مسیر ترک درگیر می‌شود. […]

پیش از هر چیزی، باید بدانید که استفاده از درمان‌های رایج مورد تأیید جامعه پزشکی، همیشه ایده‌آل‌ترین و منطقی‌ترین تصمیم است. گاهی تبلیغات زیادی در مورد روندهای درمانی نوین انجام می‌شود و در نهایت مشخص خواهد شد که تأثیر خاصی روی فرد ندارد و حتی او بیش‌ازپیش، با مشکلات زیادی در مسیر ترک درگیر می‌شود.

مطالعه تجربه معتادان ترک کرده می تواند نگاه شما را به مقوله ترک اعتیاد روشن تر کند.

روش‌های برتر ترک اعتیاد در دنیا

سخت‌ترین بخش بهبودی این است که بپذیرید که اعتیاد دارید. اختلالات مصرف مواد بر مغز تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود که به دنبال بهانه و توجیهی برای ادامه مصرف باشید. احتمالا اولین فکری که به ذهن می رسد ترک مواد مخدر در خانه است، بعد مصرف دارو یا گیاهان طب سنتی، رفتن به کلینک اعتیاد و یا یک کمپ ترک اعتیاد خوب؛ همه اینها گزینه های روی میز است.

اعتراف به یک مشکل نشان می‌دهد که شما شجاعت مواجهه با اعتیاد و علل زمینه‌ای آن را دارید.

چندین مکان برای کمک وجود دارد. بااین‌حال، داشتن یک سیستم پشتیبانی قوی در هر رویکرد درمانی که انتخاب می‌کنید ضروری است. اگر آمادگی مراجعه به دوستان یا خانواده را ندارید، با یک درمانگر، پزشک یا مرکز توان‌بخشی صحبت کنید.

روش‌های برتر ترک اعتیاد در دنیا عموماً بر اساس نوع مخدر، میزان مصرف، وضعیت جسمانی و همین‌طور فرد شخص بیمار معین می‌گردد. در دنیا، تریاک یکی از اصلی‌ترین مخدرهایی است که به‌عنوان فراوری چند ترکیبی در ساخت انواع مواد مورداستفاده قرار می‌گیرد. ترک شیشه، هروئین، کراک، ترامادول، الکل و… نیز به همین منوال، در ایران توسط کلینیک‌ها و همین‌طور مراکز ترک اعتیاد انجام می‌گردد.

استفاده از داروهای ترک اعتیاد

داروهای ترک اعتیاد به ‌هیچ ‌عنوان به ‌صورت شخصی و به ‌عنوان یک روش انحصاری، نمی‌توانند موجب ترک مواد شوند، از این ‌رو لازم است که توسط یک پزشک تجویز شده و میزان و درجه استفاده آن‌ها نیز معین باشد. بهتر است که سطوح استفاده از داروهای ترک اعتیاد حتماً در کلینیک‌ها و زیر نظر مستقیم پزشکان مشخص گردد.

درمان ترک اعتیاد از دیرباز تاکنون یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های جامعه پزشکی بوده و باتوجه‌به ورود همیشگی این مواد در دوره‌های گذشته و تاریخ به خاورمیانه، پزشکان قدیمی و طبیبان ایرانی نیز ایده‌پردازی‌های زیادی را برای این منظور انجام داده‌اند. در ادامه با یکی از بهترین و خلاقانه‌ترین روش‌هایی که توسط دانشمند بزرگ ایرانی ابداع شده است، آشنا می‌شویم.

ترک با روش سم‌زدایی

روش‌های سم‌زدایی البته در دسته‌بندی‌های مختلفی شناخته می‌شوند. سم‌زدایی بدن از مواد مخدر، به این صورت است که پس از انجام آزمایش‌های اولیه، درمان شروع می‌شود. طریقه سم‌زدایی با بیهوش کردن بیمار شروع شده و در نهایت از طریق سرم مقدار خاصی دارو تزریق می‌شود. این داروها خاصیت ضد مخدر دارند و می‌توانند به‌مرور ترکیبات موجود در خون را از بین ببرند.

البته بیهوشی به‌هیچ‌عنوان کامل و به شکل متداول پزشکی نخواهد بود، بلکه شخص به خواب عمیق فرومی‌رود تا متوجه تغییرات نشود. سم‌زدایی فوق سریع البته تحت‌نظر پزشک بیهوشی و با تمامی امکانات نیز با عنوان UROD صورت می‌پذیرد. برای بیمارانی که توان بالای بدنی دارند می‌تواند گزینه خوبی باشد.

زندگی هوشیار به شما این امکان را می‌دهد که جنبه‌های مثبت زندگی خود را دوباره به دست آورید. روش‌های سم‌زدایی بسته به شرایط فرد در حالت‌های سریع، فوق سریع و یا معمولی انجام می‌شوند. موضوع مهمی که باید در مورد ترک اعتیاد به روش سم‌زدایی بدانید این است که باید حتماً در یک مرکز ترک اعتیاد معتبر صورت پذیرد.

استفاده از خدمات نوین مراکز ترک اعتیاد

البته این روش در حال حاضر جدیدترین نیست، اما همیشه ویژگی‌های بهتری به آن اضافه می‌شود و در نهایت به‌عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین تکنیک درمان و ترک اعتیاد در دنیا شناخته می‌شود. در ایران هم مراکز ترک اعتیاد زیادی دایر شده‌اند که به‌واسطه حضور در آن‌ها می‌توانید عملیات درمانی را شروع کنید.

در این کلینیک‌ها، پزشکان از متداول‌ترین، جدیدترین و رایج‌ترین روش‌ها، تکنیک‌ها و راهکارهای درمانی استفاده می‌کنند.

  1. درمان فردی
  2. گروه‌درمانی
  3. روان‌درمانی
  4. حضور گروه‌های پشتیبانی همتایان
  5. مشاوره وابستگی شیمیایی
  6. سم‌زدایی و درمان به کمک دارو

از جمله مهم‌ترین ارکان این روش درمانی است که باید به‌صورت روتین طی شود؛ یکی از کلیدی‌ترین و مهم‌ترین نکات در مورد روش‌های درمانی در مراکز ترک اعتیاد این است که همه چیز روی اصول و با نظارت مستقیم وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی کل کشور انجام می‌گردد. (البته انتظار می‌رود که کلینیک مربوطه، مجوزهای لازم را برای فعالیت دریافت کرده باشد.)

انتخاب بهترین روش ترک اعتیاد در ایران

زمانی را به تفکر در مورد آنچه برای شما مهم است اختصاص دهید، اعتیاد چگونه بر شما تأثیر منفی گذاشته است، و چگونه زندگی شما با متانت بهبود خواهد یافت.

ساده‌ترین راه برای انعکاس مؤثر این است که یک دفترچه روزانه داشته باشید. با استفاده از یک ژورنال، می‌توانید به خودتان کمک کنید تا برنامه‌ای برای ترک اعتیاد برای کمک به شناسایی الگوها، محرک‌ها، اهداف و محرک‌ها شروع کنید. در حال حاضر مرکز و کلینیک ترک اعتیاد راهیان نور، یکی از شناخته‌شده‌ترین و معتبرترین‌ها در این حوزه است.

اگر می‌خواهید از تکنیک‌ها و روش‌های جدید، برای ترک هرچه سریع‌تر مواد مخدر و انواع قرص‌های روان‌گردان و الکل استفاده کنید، می‌توانید از خدمات ویژه این مجموعه استفاده نمایید. پیش از شروع درمان، لازم است که بیمار در مورد تمام روندها و راهکارهای درمان توجیه شده و سپس آن را شروع کند. این هم به او و هم‌خانواده‌اش آرامش خاطر خواهد داد که در پروسه درمان و ترک اعتیاد، دچار مشکل نخواهد شد.

این مطلب به عنوان رپورتاژ در دکتر مجازی منتشر شده است و تیم دکتر مجازی هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت محتوای آن بر عهده ندارد.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید