انتشار این مقاله


۵ خواص درمانی شامپو سبغ برای موها

امروزه تولید محصولات درمان ریزش موها به یک صنعت تبدیل شده است و بسیاری از محصولات مراقبت  و رشد مو در این زمینه به تولید می رسند که همگی ادعای درمان ریزش موها را دارند. جالب است بدانید بیشتر این محصولات ادعای گیاهی بودن را دارند و استفاده از کلمه گیاهی بر روی محصولات به […]

امروزه تولید محصولات درمان ریزش موها به یک صنعت تبدیل شده است و بسیاری از محصولات مراقبت  و رشد مو در این زمینه به تولید می رسند که همگی ادعای درمان ریزش موها را دارند. جالب است بدانید بیشتر این محصولات ادعای گیاهی بودن را دارند و استفاده از کلمه گیاهی بر روی محصولات به یک عادت تجاری تبدیل شده است.

اما هنگامی که ترکیبات تشکیل دهنده بسیاری از محصولات درمان ریزش مو را مورد بررسی قرار می دهیم که تمام ترکیبات آنها شیمیایی می باشند. یکی از شامپوهای گیاهی که برای درمان ریزش موها کاربرد دارد شامپو سبغ اصل است که با برچسب صد در صد گیاهی و ترکیبات تشکیل دهنده و روغن های درمانی موثر برای ریزش موها فرموله شده است.

در این پست قصد داریم تا ۵ ویژگی و خواص درمانی شامپو سبغ را مورد بررسی قرار داده و خواص ترکیبات تشکیل دهنده آن را یک به یک بیان کنیم.

مهم ترین خواص درمانی این شامپو برای موها بشرح زیر می باشند:

۱-درمان ریزش مو

۲-تقویت فولیکول مو و افزایش سرعت رشد مو

۳-پاکسازی عمقی کف سر و جلوگیری از ابتلا به شوره

۴-موثر در درمان شپش

۵-کمک به رویش مجدد

این شامپو ساخت کجاست ؟

هنگامی که یک مصرف کننده قصد استفاده از یک محصول درمانی برای ریزش موها را دارد این سوال برای او  به وجود می آید که محصول مورد نظر ساخت کدام کشور میباشد؟  برای همین سوالات متعدد در خصوص نظرات مصرف کنندگان از شامپو سبغ و اینکه اصلاً شامپو سبغ ساخت کجاست مطرح می شود. این محصول در داخل کشور تولید می‌شود و ساخت ایران بوده و یک شامپوی گیاهی درمانی در حوزه کالاهای عطاری می باشد.

ترکیبات تشکیل دهنده

یکی از مهمترین قسمت هایی که تولید کنندگان این محصول روی آن مانور تبلیغاتی می دهند استفاده از روغن های درمانی گیاهی و ترکیبات تشکیل دهنده ارگانیک برای درمان ریزش مو و توقف آن می باشد.

ترکیباتی مثل عصاره ریشه بابا آدم روغن بادام روغن اسپند و روغن رزماری به همراه روغن کندش در وبسایت های مختلف در خصوص اینکه شامپو سبب از چی ساخته شده است مطرح شده اند.

حال اینکه چه میزان از این ترکیبات در فرمولاسیون شامپوی فوق قوی گیاهی سبغ استفاده شده است اطلاعات چندانی در دسترس نیست.

روغن رزماری: استفاده از روغن رزماری باعث رویش مجدد موها می شود. جالب است بدانید در مقایسه با استفاده از ماینوکسیدیل روغن رزماری نتایج مشابهی در خصوص رویش مجدد موها به همراه دارد. طبق تحقیقات انجام شده توسط national library of medicine روی دو گروه پنج نفره که یک دسته از روغن رزماری استفاده کرده بودند و دسته دیگر از ماینوکسیدیل ، پس از گذشت ۶ ماه نتایج یکسان بود و جالب است بدانید که گروهی که از روغن رزماری استفاده کرده بودند التهاب و خارش بسیار کمتری در کف سر داشتند.

روغن کندش : گیاه کندش یک گیاه هندی است که در جهت تقویت موها بسیار موثر و تاثیر گذار است.یکی از موثرترین روغن های گیاهی درمانی جهت توقف ریزش موها روغن کندش است. این روغن دارای خواص آنتی اکسیدانی فراوان است که می‌تواند با رادیکال‌های آزاد مقابله کرده و برای تقویت موها بسیار موثر باشد. همانطور که می دانید ویتامین ها خود نیز نوعی آنتی اکسیدان هستند و این روغن حاوی کلیه ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز موها برای تقویت و جلوگیری از ریزش و افزایش سرعت رشد مو می باشد.

عصاره ریشه بابا آدم : گیاه بابا آدم خواص درمانی بیشماری برای موها دارد. به گفته ووچه از مهمترین خواص بابا آدم برای موها می‌توان به تقویت ریشه موها ، درمان شوره سر ، جلوگیری از ریزش مو و بهبود نرم کنندگی موها اشاره کرد.استفاده از ریشه بابا آدم برای مو ها می توانند در جهت اصلاح چرخه رشد مو و تقویت مو بسیار موثر باشد. این گیاه سرشار از مواد مغذی و ویتامین های گروه ب ویتامین آ و اسیدهای چرب ضروری برای موها می باشد.

روغن بادام : روغن بادام همواره به عنوان یک نرم کننده و تقویت کننده مو مطرح بوده است. این روغن گیاهی نیز با دارا بودن آنتی اکسیدان ها و خاصیت نرم کنندگی در بهبود شانه پذیری و رفع وز شدگی موها بسیار موثر است.

شامپو سبغ را چطور و چگونه استفاده کنیم

بر اساس دستور درج شده بر روی جلد این شامپو برای مصرف اصولی آن می بایست به نحوه زیر عمل کنید:

۱-ابتدا باید در نظر داشت که می‌توان این شامپو را به صورت یک روز درمیان استفاده کنید.

۲-برای اثربخشی بهتر پس از آنکه مرتبه اول از شامپو جهت پاکسازی چربی ها و آلودگی های پوست سر استفاده کردید در مرتبه دوم نیاز است اجازه دهید تا شامپو به مدت ۵ دقیقه بر روی پوست شما باقی بماند.

۳-پس از گذشت ۲۰ روز از مصرف این شامپو می توانید شاهد بهبود چشمگیری در کاهش از ریزش موها و بهبود شوره در کف سر خود شوید.

همچنین استفاده از شامپو سبغ در بارداری منع مصرف ندارد اما حتماً در خصوص مصرف این شامپو با مشورت پزشک اقدام به مصرف نمایید.

شامپو سبغ را از کجا تهیه کنیم که معتبر و اصلی باشد

همانطور که می‌دانید وب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی مختلف اقدام به فروش شامپو سبغ می‌کنند و در این بین نیاز است تا مواردی را در خصوص خرید اینترنتی این شامپو در نظر داشته باشید.

در در برخی موارد مشاهده شده است که تصویر درج شده در وب سایت با کالای ارسالی مغایرت دارد. برای جلوگیری از این مشکل نیاز است تا همواره خرید خود را از فروشگاه های اینترنتی معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیکی و نماد شامد وزارت ارشاد تهیه کنید.

زیرا در در صورت دریافت محصولات متفرقه می توانید موارد عودت کالا را به‌خوبی گیری کنید.بنابراین از خرید محصول است پیج های اینستاگرامی و گروه های واتساپی که فاقد صلاحیت و احراز هویت فروش محصول در فضای آنلاین هستند خودداری نمایید.

یکی از سایت های معتبر در خصوص خرید شامپو سبغ اصلی سایت کالا مال kalamal.com  می باشد که دارای نماد اعتماد الکترونیکی و نماد شامل وزارت ارشاد می باشد.

شامپو سبغ سولفات دار

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید