انتشار این مقاله


ارز‌های دیجیتال راهکاری ساده برای مبادله پول در سراسر جهان

ارز‌های دیجیتال چند سالی است که در سرتاسر دنیا به یکی از ترند‌ترین بازار‌های مالی تبدیل شده‌اند. اما این اتفاق بی دلیل نیست، بلکه برگرفته از قابلیت‌های این بازار است، برای نمونه شبکه‌هایی مانند ریپل در آن وجود دارد که شما می‌توانید بدون دردسر خاصی و با هزینه کم و همچنین سرعت بسیار بالا اقدام […]

ارز‌های دیجیتال چند سالی است که در سرتاسر دنیا به یکی از ترند‌ترین بازار‌های مالی تبدیل شده‌اند. اما این اتفاق بی دلیل نیست، بلکه برگرفته از قابلیت‌های این بازار است، برای نمونه شبکه‌هایی مانند ریپل در آن وجود دارد که شما می‌توانید بدون دردسر خاصی و با هزینه کم و همچنین سرعت بسیار بالا اقدام به انجام تراکنش به هر میزان که می‌خواهید بکنید.

سیستم‌های بانکی از همین رو رفته رفته سعی دارند تا از این ویژگی‌ها بهره ببرند و از سیستم سنتی خود فاصله بگیرند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا به طور دقیق‌تر در این باره اطلاعاتی را مورد بررسی قرار بدهیم.

استفاده از ارز‌های دیجیتال توسط مؤسسات مالی کلان

یکی از بزرگ‌ترین دردسر‌های مؤسسات مالی این است که حجم‌های زیادی از پول را بخواهند درون سیستم و یا به بیرون از سیستم جا به جا کنند. چنین کاری در سیستم سنتی بانکداری دارای نقصان‌های زیادی است. برای نمونه امنیت پایین، سرعت انجام بسیار پایین و … از جمله مهم‌ترین این نقص‌ها هستند، اما بازار رمز ارز‌ها به پشتوانه ساختار و توانی که دارد، موفق شده است تا به خوبی این ایرادات را برطرف و این چنین سیستم‌هایی را تشویق به استفاده از بازار کند.

برای مثال بانک‌ها می‌توانند با استفاده از یک شبکه معاملاتی مانند ریپل و یا مونرو اقدام به جا به جایی مقدار کلانی سرمایه در کمتر از چند ثانیه و با پرداخت مبلغ بسیاری ناچیزی کارمزد کنند.

حال به خوبی درک می‌کنیم که چرا بانک‌ها و دیگر مؤسسات مالی مشتاق به استفاده از این بستر هستند. حتی در جدید‌ترین قوانین در برخی از کشور‌ها بانک‌ها ملزم هستند تا با پیاده‌سازی ساختاری توانمند نهایت استفاده را از این بستر‌ها ببرند.

نحوه واریز و برداشت در بازار رمز ارز‌ها

درگاه پرداخت ارز دیجیتال بستری است که برای انجام هر گونه تراکنش در اختیار معامله گران است. شما می‌توانید چه برای برداشت و چه برای واریز وجه از این درگاه استفاده کنید. نکته‌ای که در رابطه با درگاه پرداخت ارز دیجیتال وجود دارد، این است که برخی از این درگاه‌ها از تعداد قابل توجهی ارز پشتیبانی می‌کنند و این می‌تواند در شرایط خاص بسیار کاربردی باشد. برخی از بهترین این درگاه‌ها را در ادامه برای شما لیست کرده‌ایم.

  • آلفا‌کوینز
  • بیت‌پی
  • بلاکونومیکس
  • کوین‌بیس کامرس
  • کوین‌گیت
  • گو‌یو‌آرال
  • Nowpayments
  • اسپایس‌پی
  • و …

مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک درگاه می‌تواند داشته باشد نیز عبارت است از:

  • سرعت بالا
  • امنیت مناسب
  • کارمزد کم

هولد کردن ارز دیجیتال

ارز‌های دیجیتال و بازار‌های مرتبط با آن‌ها دارایی‌های دیجیتال غیرمتمرکز هستند که از روش‌های رمزگذاری برای ایمن‌سازی تراکنش‌ها و کنترل بازار‌های مرتبط با آن‌ها استفاده می‌کنند. بسیاری از افراد علاقه‌مند به نگهداری ارز دیجیتال به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند مدت هستند. در ادامه این بخش از مقاله به هولد کردن ارز دیجیتالمی‌پردازیم.

  • انتخاب کیف پول ارز دیجیتال

اولین قدم در نگهداری یا به اصطلاح هولد کردن ارز دیجیتال، انتخاب کیف پول آن است. کیف پول ارز‌های دیجیتال برنامه‌های نرم‌افزاری هستند که کلید‌های عمومی و خصوصی را ذخیره می‌کنند و با بلاک چین‌های مختلف تعامل دارند تا کاربران بتوانند ارز دیجیتال ارسال و دریافت کنند و موجودی کیف خود را کنترل کنند. لازم است بدانید، دو نوع کیف پول در رابطه با نگهداری ارز دیجیتال وجود دارد: کیف پول داغ و کیف پول سرد. کیف پول داغ به اینترنت متصل هست و از طریق مرورگر وب یا اپلیکیشن موبایل قابل دسترسی است. از سوی دیگر، کیف پول‌های سرد آفلاین هستند و از آنجایی که در معرض هک نیستند، ایمن‌تر خواهند بود.

  • خرید ارز دیجیتال

زمانی که کیف پول ارز دیجیتال را انتخاب کردید، قدم بعدی خرید ارز دیجیتال است. راه‌های زیادی برای خرید ارز دیجیتال وجود دارد، از جمله خرید به واسطه صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال، بازار‌های همتا به همتا و … صرافی‌های ارز‌های دیجیتال، پلتفرم‌های آنلاینی هستند که به کاربران امکان خرید و فروش ارز دیجیتال در ازای ارز فیات یا سایر ارز‌های دیجیتال را می‌دهند. برخی از این صرافی‌ها عبارت‌اند از:

بازار‌های همتا به همتا، مانند LocalBitcoins و Paxful، به کاربران اجازه می‌دهند ارز دیجیتال را مستقیماً از افراد دیگر خریداری کنند و یا به آن‌ها بفروشند.

  • ذخیره ارز دیجیتال

پس از خرید ارز دیجیتال، مهم است که آن را با خیال راحت در کیف پول ارز دیجیتال خود ذخیره کنید. توصیه می‌شود تنها بخش کوچکی از ارز دیجیتال خود را در یک کیف پول داغ و بقیه را در یک کیف پول سرد نگهداری کنید. همچنین مهم است که کلید‌های خصوصی خود را ایمن نگه دارید. کلید‌های خصوصی برای دسترسی به ارز دیجیتال شما استفاده می‌شوند.

هولد کردن ارز دیجیتال می‌تواند یک استراتژی سرمایه‌گذاری بلند مدت سودآور باشد، اما مهم است که تحقیقات خود را به خوبی انجام دهید و اقدامات ایمنی لازم را برای اطمینان از امنیت ارز دیجیتال خود انجام دهید. با انتخاب یک کیف پول رمز ارز معتبر، خرید ارز دیجیتال از یک صرافی قابل اعتماد و ذخیره ارز دیجیتال خود به شیوه‌ای امن، می‌توانید خطرات مربوط به نگهداری ارز دیجیتال را به حداقل برسانید و به طور بالقوه از سود‌های این دارایی نوظهور بهره‌مند شوید.

خلاصه مطلب

پیشرفت تکنولوژی بر بازار‌های مالی نیز اثر گذاشته است و باعث شده تا سرعت انجام معاملات افزایش پیدا کند و سیستم‌های مالی؛ مانند بانک‌ها رفته رفته از ساختاری سنتی خود فاصله بگیرند. ارز‌های دیجیتال راهکاری ساده برای مبادله پول در سراسر جهان عنوانی بود که در مورد آن در این مقاله صحبت کردیم و با بررسی برخی از جزئیات به چرایی این عنوان پی بردیم و در این راستا به بررسی برخی از عناوین نظیر: هولد کردن ارز دیجیتال، استفاده از ارز‌های دیجیتال توسط مؤسسات مالی کلان، نحوه واریز و برداشت در بازار رمز ارز‌ها و … پرداختیم. در پایان امیدواریم مطالب بیان شده برای شما مفید بوده باشد.

تیم دکتر مجازی