انتشار این مقاله


آموزش زبان انگلیسی در بارداری | آیا آموزش در بارداری به جنین واقعیت دارد

آموزش زبان در بارداری طبق نظر بسیاری از دانشمندان صحت دارد و قابل انجام است. در این مطلب با روش این نوع آموزش آشنا می‌شوید.

آموزش زبان در بارداری | آیا آموزش در بارداری به جنین واقعیت دارد

آموزش زبان در بارداری؛ حیرت‌انگیز اما قابل انجام

در گذشته موضوع آموزش زبان در بارداری کمی خنده‌دار به‌نظر می‌رسید و کمتر کسی آن را باور می‌کرد. اما در حال حاضر، این موضوع اثبات شده است که جنین امکان یادگیری دو یا چند زبان را دارد. البته باید برای این منظور، به سراغ دوره‌های آموزشی مخصوص آموزش زبان در بارداری بروید. در این مطلب به صورت کامل این دوره آموزشی را بررسی می‌کنیم.

آیا آموزش زبان در بارداری صحت دارد؟

در حال حاضر، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مادران، آموزش زبان‌های خارجی به فرزندان خود در منزل است. این دغدغه از همان دوران بارداری شروع می‌شود و تا بزرگ شدن فرزند ادامه دارد. در گذشته یادگیری زبان‌های خارجی یک مزیت شمرده می‌شد. اما در حال حاضر، یادگیری زبان خارجی و مخصوصا زبان انگلیسی به یک لازمه برای موفقیت و پیشرفت در زندگی تبدل شده است. به همین خاطر، مادران به دنبال آموزش هرچه سریع‌تر زبان‌های خارجی به فرزندان خود هستند.

در گذشته موضوع آموزش زبان در بارداری مطرح نبود. اما در حال حاضر و با انجام آزمایش‌های مختلف توسط دانشمندان اروپایی و آمریکایی، مشخص شده است که جنین امکان یادگیری دو یا چند زبان خارجی را دارد. در صورتی که اصول آموزش زبان به جنین را رعایت کنید، فرزند شما خواهد توانست درست مانند یک فرد بومی خارجی به زبان مورد نظرتان صحبت کند.

آزمایشات مربوط به یادگیری زبان خارجی توسط جنین

برای بررسی صحت امکان آموزش زبان در بارداری، دانشمندان دو گروه نوزاد را بررسی کردند. نوزادان تک زبانه‌ای که در دوران جنینی تنها به زبان انگلیسی گوش کرده بودند و نوزادانی که مادرانشان به دو زبان انگلیسی و تاگالوگ صحبت می‌کردند، دو بخش مهم از این آزمایشات بودند.

بعد بررسی نوزادان با مادران تک زبان و دو زبانه مشخص شد که نوزادانی که مادرانشان به دو زبان انگلیسی و تاگالوگ صحبت می‌کردند، اشتیاق بیشتری برای یادگیری زبان خارجی دارند. همچنین استعداد یادگیری در این نوزادان هم به مراتب بیشتر است.

دانشمندان آزمایشات مختلفی را برای بررسی آموزش زبان در بارداری انجام دادند که از جمله آن‌ها می‌توان به انجام آزمایش روی چهل نوزاد اشاره کرد. در این آزمایش، بیش از ۴۰ نوزاد دختر و پسر که ۳۰ ساعت از تولد آن‌ها نگذشته بود، حضور داشتند. نوزادانی که مادران آن‌ها به چند زبان از جمله انگلیسی تسلط داشتند، توانایی تولید صداهایی مانند E یا حتی EU را داشتند. این در حالی است که نوزادان با مادران تک زبانه، چنین توانایی را نداشتند.

درباره آموزش زبان در بارداری باید به این نکته اشاره کنیم که نوزاد پس از تولد تا شش ماهگی، نسبت به زبان حساسیت بیشتری دارد. در نتیجة، در این دوره می‌توانید تمام مفاهیمی را که در دوران جنینی به او آموزش داده‌اید، مرور کنید.

آموزش زبان در جنینی

به چند روش می‌توان آموزش زبان در بارداری را انجام داد؟

آموزش زبان در بارداری دارای تکنیک‌ها و روش‌های منحصر به فردی است. اگر می‌خواهید در این دوره به فرزند خود زبان خارجی و مخصوصا انگلیسی را یاد دهید، باید به این تکنیک‌ها مسلط باشید. به عنوان مثال، باید موسیقی‌های کودکانه مختلفی را به زبان مورد نظر خود دانلود و گوش کنید. در طول روز دائما باید به این موسیقی‌ها گوش دهید تا جنین تحت تاثیر آن قرار بگیرد. توصیه می‌کنیم پخش این موزیک‌ها را تا سن شش ماهگی پس از تولد ادامه دهید تا در ذهن فرزندتان نهادینه شود.

از برنامه‌های آموزشی موزیکال برای جنین استفاده کنید. همچنین توصیه می‌کنیم هر دو ماه یکبار این برنامه‌ها را تغییر دهید تا تنوعی در آموزش ایجاد شود. در صورت رعایت این موارد می‌توانید زبان خارجی مورد نظر را تا حد زیادی در ذهن جنینتان نهادینه کنید. تمام این آموزش ها به یک روش انجام میشود آن هم آموزش آنلاین زبان انگلیسی که تنها راه انجام آن برای مادران است. چرا؟ مشخص است چون مادران در زمان بارداری کمترین تحرک را دارند.

آموزش انگلیسی در بارداری

جنین توانایی یادگیری زبان‌های خارجی را دارد!

برخلاف باور عموم، اثبات شده است که جنین می‌تواند زبان‌های خارجی مختلف را به خوبی یاد بگیرد. برای این منظور باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید و آن‌ها را رعایت کنید. اگر به دنبال ثبت نام فرزندان در کلاس زبان در تهران هستید، می‌توانید از خدمات ایران آموزشگاه استفاده کنید. مجموعه ما اطاعات تمام مجموعه‌های ارائه دهنده کلاس زبان کودکان در تهران را در اختیار دارد. برای مشاهده مشخصات این مجموعه‌ها و ثبت نام در آن‌ها کافی است روی نام مجموعه مورد نظر کلیک کنید تا اطلاعات آن برای شما نمایش داده شود.

این مطلب به عنوان رپورتاژ در وبسایت دکتر مجازی منتشر شده است و تحریریه دکتر مجازی هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت محتوای آن بر عهده ندارد.

تیم دکتر مجازی