انتشار این مقاله


بهترین روش برای برطرف کردن ناهنجاری‌های دندان و فک با دکتر ثناگو

مسلما می‌دانید که نداشتن دندان‌های مرتب به دلیل ناهنجاری‌های دندانی و فکی تا چه میزان روی زیبایی ظاهری و لبخند شما تاثیرات منفی از خود بر جای می‌گذارد. متاسفانه بسیاری از افراد (که عموما بزرگسال هستند)، به دلیل موقعیت‌های شغلی و اجتماعی خود، امکان استفاده از روش‌های معمول ارتودنسی را ندارند و به همین علت […]

مسلما می‌دانید که نداشتن دندان‌های مرتب به دلیل ناهنجاری‌های دندانی و فکی تا چه میزان روی زیبایی ظاهری و لبخند شما تاثیرات منفی از خود بر جای می‌گذارد. متاسفانه بسیاری از افراد (که عموما بزرگسال هستند)، به دلیل موقعیت‌های شغلی و اجتماعی خود، امکان استفاده از روش‌های معمول ارتودنسی را ندارند و به همین علت چنین تصور می‌کنند که فرصت داشتن دندان‌های مرتب و زیبا از آن‌ها سلب شده است. این تصور کاملا اشتباه بوده و امروزه با رایج شدن استفاده از ارتودنسی نامرئی به راحتی می‌توان بدون آن که توجه دیگران به طول دوره درمان ما جلب شود، کلیه ناهنجاری‌های جزئی دندان و فک را با الاینرهای شفاف یا براکت‌های بی‌رنگ درمان کرد. روش درمانی مدرن ارتودنسی نامرئی در سال‌های گذشته به قدری محبوبیت یافته که به نظر بسیاری از صاحب نظران به زودی شاهد حذف روش‌های قدیمی ارتودنسی خواهیم بود. با توجه به اهمیت این روش درمانی نوین، ما این گزارش را به بررسی ارتودنسی نامرئی و مزایای آن اختصاص داده‌ایم. اگر شما هم در این زمینه کنجکاو هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آشنایی بیشتر با روش درمانی ارتودنسی نامرئی

در ارتودنسی نامرئی، همان طور که از نام آن پیداست، عموما از سیستمی برای حرکت دادن دندان‌ها کمک گرفته می‌شود که برخلاف روش معمولی ارتودنسی با براکت، جلب توجه نمی‌کند و تشخیص این که شما در دوره درمانی ارتودنسی دندان هستید، بسیار دشوار می‌گردد. از آنجایی که در ارتودنسی نامرئی از براکت‌های فلزی استفاده نمی‌شود، شما به راحتی قادر خواهید بود کلیه فعالیت‌های مهم روزمره خود را به درستی انجام دهید و در موقعیت‌های حساسی همچون مجالس سخنرانی، سمینارها و مصاحبه‌های شغلی حاضر شوید، بی آن که نگرانی خاصی از بابت جلوه ظاهری خود داشته باشید.

به طور کلی از ارتودنسی‌های نامرئی برای درمان ناهنجاری‌های جزئی کمک گرفته می‌شود؛ اما در برخی از انواع آن همچون ارتودنسی نامرئی با براکت سرامیکی یا براکت پشت دندانی (لینگوال)، امکان درمان ناهنجاری‌های شدید دندانی و فکی نیز فراهم می‌شود و دقیقا به همین علت است که برخی از پزشکان معتقدند با توجه به محبوبیت این شیوه درمانی ارتودنسی، به زودی شاهد حذف ارتودنسی با براکت‌های فلزی خواهیم بود.

روش درمانی ارتودنسی نامرئی دارای انواعی است که در ادامه به طور تفصیلی آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

ارتودنسی نامرئی با الاینر شفاف

منظور از الاینر شفاف، تراز کننده‌های بی‌رنگی هستند که از جنس پلاستیک بوده و پس از قالب‌گیری از دندان‌ها متناسب با وضعیت موجود طراحی می‌شوند و به راحتی می‌توان با آن‌ها ناهنجاری‌های جزئی همچون وجود فاصله بین دندانی، جلو بودن دندان‌های فک بالا یا پایین، کجی جزئی دندان‌ها و مواردی از این دست را درمان کرد. مزیت قابل توجه استفاده از الاینر شفاف در ماهیت آن منحصر شده که متحرک است و به راحتی می‌توان آن را از دندان جدا کرده و دندان‌ها را تمیز کرد.

در این شیوه درمانی چون از برکت‌های فلزی استفاده نمی‌شود، احتمال پوسیدگی دندان‌ها به دلیل عدم امکان مسواک زدن صحیح به صفر می‌رسد. البته با توجه به حساسیت این شیوه درمانی و اهمیت متریال مورد استفاده در ساخت الاینر حتما باید از تجربیات یک پزشک متخصص و متبحر در این حوزه کمک گرفت تا در یک بازه زمانی کوتاه به نتیجه مطلوب مورد نظر دست یافت.

ارتودنسی نامرئی با براکت پشت دندانی

نوع دیگری از ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی با استفاده از براکت‌های پشت دندانی یا همان روش لینگوال است. در این روش، براکت‌های فلزی به جای آن که به سطح جلویی دندان‌ها وصل شوند، به بخش پشتی دندان‌ها متصل می‌گردند و به همین علت تشخیص آن‌ها به هنگامی که صحبت می‌کنید یا می‌خندید برای افراد دیگر امکان‌پذیر نخواهد بود. البته بخاطر داشته باشید که در این روش مسواک زدن و همچنین گاها صحبت کردن در مقایسه با سایر روش‌های ارتودنسی دندان کمی سخت‌تر خواهد بود.

ارتودنسی نامرئی با براکت سرامیکی

در این روش ارتودنسی نامرئی، به جای براکت‌های فلزی از براکت‌های بی‌رنگ استفاده می‌شود و در واقع هرچند که این شیوه درمانی چندان نامرئی نیست؛ اما در مقایسه با روش استفاده از براکت‌های فلزی به دلیل آن که رنگ براکت در زمینه سفید رنگ دندان کاملا مستتر می‌شود، چندان جلب توجه نمی‌کند. البته لازم به ذکر است که در این شیوه درمانی حتما باید در تمیز نگه داشتن براکت‌های نهایت دقت و تلاش خود را به خرج دهید؛ چراکه احتمال تغییر رنگ براکت‌ها وجود دارد.

مزایای استفاده از روش ارتودنسی نامرئی

علاوه بر ظاهر کاملا شفاف و نامرئی ارتودنسی نامرئی، این روش درمانی در مقایسه با روش ارتودنسی سنتی دارای مزایای بسیار زیادی است که سبب شده تا بیماران استفاده از این روش درمانی را ترجیح دهند، این مزایا به شرح زیر می‌باشند:

  • کاهش احتمال پوسیدگی دندان به دلیل عدم استفاده از براکت‌های فلزی
  • سهولت استفاده در طول روز و انجام کارهای روزمره
  • فراهم شدن امکان استفاده از نخ دندان و مسواک معمولی؛ در نتیجه کاهش احتمال باقی ماندن غذا در بین دندان‌ها
  • طول درمان نسبتا کوتاه
  • تحریک کمتر لثه و بافت‌های داخلی دهان
  • کمتر بودن محدودیت غذایی در مقایسه با روش سنتی

ارتودنسی نامرئی با دکتر ثناگو

طبیعتا استفاده از تجربیات یک فرد متخصص در هر حوزه‌ای می‌تواند ما را سریع‌تر به نتیجه دلخواه و مورد نظرمان برساند و حوزه دندانپزشکی نیز از این قاعده مستتثنی نبوده و برای آن که بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان به لبخند ایده‌آل خود دست پیدا کنیم، حتما باید از تجربیات یک متخصص ماهر کمک بگیریم. دکتر نازنین ثناگو که عنوان رتبه ۱ دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی را به خود اختصاص داده‌اند با تالیف کتاب‌های تخصصی در حوزه سلامت دندان تمرکز خود را بر روی درمان ناهنجاری‌های فکی و دندانی قرار داده‌اند.

از خدمات مورد ارائه از سوی ایشان می‌توان به مواردی همچون خدمات مرتبط با محافظت از دندان، ارتودنسی و بویژه ارتودنسی اطفال اشاره کرد. تیم دندانپزشکی دکتر ثناگو به دلیل برخورداری از تخصص و مهارت چندین ساله و استفاده از تجهیزات مدرن و متریال درجه ۱، به محبوبیت قابل توجهی در میان مراجعه کنندگان دست پیدا کرده‌اند. همراهی و مراقبت در طول درمان و دسترسی راحت به پزشک از جمله مزایایی است که به هنگام استفاده از خدمات مرتبط با درمان ناهنجاری‌های فک و دندان دکتر ثناگو از آن بهره‌مند خواهید شد.

ارتودنسی نامرئی؛ شیوه‌ای مقرون به صرفه برای درمان ناهنجاری‌های جزئی و متوسط

همان طور که در مطالب فوق مشاهده کردید، بسیاری از افراد با وجود آن که نسبت به ضرورت درمان ارتودنسی دندان خود آگاهی کامل دارند؛ اما به دلیل موقعیت شغلی خود و جلب توجه کردن براکت‌های فلزی تمایلی برای انجام درمان ارتودنسی ندارند که خوشبختانه این معضل با استفاده از شیوه نوین ارتودنسی نامرئی کاملا برطرف شده است. در ارتودنسی نامرئی شما به راحتی قادر خواهید بود کلیه کارهای روزمره خود را بدون جلب توجه دیگران انجام دهید و در موقعیت‌های حساس شغلی خود بدون بروز هیچگونه مشکل خاصی ظاهر شوید. این شیوه درمانی با توجه به مزایای بسیار زیادی که دارد می‌تواند به راحتی و بدون استفاده از سیم‌کشی و براکت‌های فلزی، دندان‌های شما را صاف و یکدست نماید. یکی از بهترین مراکز ارائه کننده خدمات ارتودنسی نامرئی در ایران، تیم دندان‌پزشکی دکتر ثناگو است که قبل از مراجعه به آن می‌توانید با شماره ۰۹۳۰۲۵۰۰۵۰۰ تماس گرفته و از مشاوره رایگان دکتر ثناگو نیز بهره ببرید؛ بنابراین اگر به دنبال روشی ساده و سریع برای درمان ناهنجاری‌های دندانی خود می‌گردید، توصیه ما به شما خدمات دندانپزشکی و ارتودنسی دکتر نازنین ثناگوست (نمونه کار ارتودنسی دکتر ثناگو).

تیم دکتر مجازی