انتشار این مقاله


انتی بیوتیک‌ها می‌توانند سرعت رشد باکتری‌ها را افزایش دهند!

انتی‌بیوتیک ها می‌توانند تولید مثل باکتری‌ها را افزایش دهند. با ما همراه باشید دانشمندان در دانشگاه اکستر کشف کرده اند که رشد باکتری  را می توان با انتی بیوتیک تحریک کرد.محققان EPSRC باهشت دور درمان با انتی بیوتیک دربیش از۴روز فهمیدند که باکتری اشرشیا می تواند باعث درد شدید معده, اسهال و نارسایی کلیه در […]

انتی‌بیوتیک ها می‌توانند تولید مثل باکتری‌ها را افزایش دهند. با ما همراه باشید

دانشمندان در دانشگاه اکستر کشف کرده اند که رشد باکتری  را می توان با انتی بیوتیک تحریک کرد.محققان EPSRC باهشت دور درمان با انتی بیوتیک دربیش از۴روز فهمیدند که باکتری اشرشیا می تواند باعث درد شدید معده, اسهال و نارسایی کلیه در انسان  شود. مقاومت به انتی بیوتیک با هر بار درمان افزایش یافته بود.ان‌ها ‌تعجب کرده بودند که باکتری E.coliسریعتر از قبل در برخورد با داروها رشد می‌کرد که احتمالا به خاطر جهش‌یافته شدن ۳برابر بیشتر شده بود که این تنها در باکتری‌های در معرض انتی‌بیوتیک دیده می‌شد وهنگامی که محققان داروها را برمی‌داشتند یا دور می‌کردند دیگر تغییرات قابل بازگشت نبود یعنی همان سرعت رشد بالا را داشتند.

نویسنده وپرفسور اقای رابرت‌مور گفت که  تحقیقات ما نشان میدهد که این فرایند میتواند به سود باکتری اکلای شود.در حالی که اغلب گفته میشود تکامل داروینی اهسته است به خصوص زمانی که باکتری‌ در معرض انتی بیوتیک قرار میگیرد.

باکتری‌ها توانایی قابل توجهی در تنظیم مجدد DNAشان دارند واین میتواند کار‌کرد داروها را متوقف کند. در حالیکه تغییر سریعDNA سلول انسان میتواند خطرناک باشد اما در باکتری مثل اکلای می‌تواند چندین فایده داشته باشد.

در پژوهشی دیگر محققان اثرات انتی بیوتیک داکسی سایکلین را روی باکتری اکلای ازمایش کردند ودر این ازمایش تغییر DNA بوسیله انتی بیوتیک مشخص شد که یکی دیگر از راههای جلوگیری از رشد باکتری از بین بردن DNA ان است.

همچنین دکتر مارک هیولیت از دانشگاه اکستر افزود” برخی تکامل باکتری‌ها مقاومت دارویی در دوز‌های بالا را‌ ندارد واین تغییر باکتری‌ها را می‌توان برای درمان انواع عفونت استفاده کرد.

مصطفی صادقی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید