انتشار این مقاله


درمان طبیعی و خانگی گلودرد

از جمله درمان‌های خانگی گلودرد جویدن ابنبات سخت و مصرف سیر است با ما همراه باشید درمان خانگی گلودرد زمانی که شما گلو درد میگیرید ممکن است احساس خارش در گلو خود، سختی در بلع  ویا درد گرفتن و متورم شدن غدد گردن وفک را تجربه کنید. همچنین علایمی مثل سرفه وعطسه ابریزش بینی تب […]

از جمله درمان‌های خانگی گلودرد جویدن ابنبات سخت و مصرف سیر است با ما همراه باشید

درمان خانگی گلودرد

زمانی که شما گلو درد میگیرید ممکن است احساس خارش در گلو خود، سختی در بلع  ویا درد گرفتن و متورم شدن غدد گردن وفک را تجربه کنید. همچنین علایمی مثل سرفه وعطسه ابریزش بینی تب ممکن است همراه گلودرد باشد. یک گلو درد معمولی درطی  ۳-۴ روز بهبود می یابد، هر چند عوارضی می تواند در برخی موارد رخ می‌دهد یکی از عوارض جدی گلو درد تب روماتیسمی‌قلب و مفصل است.چند چیز هستند که شما می‌توانید در صورت مبتلا شدن به گلودرد برای ازبین بردن نشانه های گلودرد انجام دهید


درمان های طبیعی برای گلو درد:
اگر کسی گلو درد گرفت می‌تواند با انجام دو کار زیر به بهبودی خود کمک کند:
۱-    خوردن یک رژیم غذایی سالم

 ۲-   نوشیدن مقدار زیادی مایعات
عسل، لیمو و نمک
غرغره کردن با آب نمک گرم و مخلوط کردن یک قاشق چایخوری عسل و لیمو به یک نوشیدنی گرم ممکن است به کاهش علائم گلو درد وتسکین ان کمک کند.

چیزهای دیگر که می تواند به کاهش درد وهمچنن  کاهش علائم  کمک کند:

یک درمان آسان برای گلو درد غرغره کردن با آب شور و گرم است. نصف قاشق چای خوری نمک را می توان به یک لیوان آب گرم مخلوط کرد همچنین مصرف زیاد نمک ، می تواند باعث خشکی بیشتر غشای گلو شود. نکته‌ای که در اینجا مهم است نباید  اب نمک را ببلعیم فقط گلو را شستشو داده وتف کنیم . همچنین از ان جا که سرکه سیب خاصیت ضد باکتری دارد می‌توانیم یک قاشق چایخوری به اب‌ و نمک اضافه کنیم .
انجمن سرطان آمریکا توصیه کرده است  غرغره کردن را با مخلوطی از ۱ قاشق چای خوری جوش شیرین و ۱ قاشق چای خوری نمک در ۱ لیتر آب انجام دهیم.
مواد تشکیل دهنده دیگر که شما می توانید برای تسکین گلودرد به اب گرم اضافه کنید  شامل مریم گلی، زردچوبه و… با این حال، شما باید توجه داشته باشید که تحقیقات بیشتری در مورد اثرات بهداشتی این گیاهان مورد نیاز است.
به عنوان مایعات گرم ، نگه داشتن هیدراته وتخلیه مخاط، سوپ نیز ممکن است موثر باشد.
جویدن یک حبه سیر خام  اگر چه ممکن است برای برخی افراد خوشایند نباشد اما از ان‌جا که سیر حاوی ترکیبی به نام الیسین است که خاصیت ضد باکتری ، ضد قارچی و ضد ویروسی دارد باعث تسکین گلودرد می‌شود.
برخی از مردم  به اشتباه فکر می‌کنند که به عنوان جایگزین سیر پخته شده  به همان اندازه سیر خام موثر است و تمایل  به خوردن سیر خام را ندارند .آلیسین با خرد کردن سیر فعال میشود ولی توسط حرارت غیرفعال می‌شود در واقع پخت وپز سیر پتانسیل درمانی ان را کاهش می‌دهد.تحقیقات بیشتری برای تایید این ادعا در مورد فواید سیر برای گلودرد مورد نیاز است.
مکیدن آب نبات سخت مانند قرص وشربت تا حدودی باعث نگه داشتن گلو و تحریک تولید بزاق و روغن کاری گلو می‌شود با این حال به دلیل خطر خفگی نباید به کودکان وخردسالان دهیم.

مکیدن تکه‌های یخ و خوردن غذاهای منجمد مانند بستنی یخی یک روش ساده و موثر برای کاهش علائم است.

افراد مبتلا به گلودرد باید از نوشیدن نوشیدنی های کافئین دار و یا مشروبات الکلی اجتناب کنند.

استفاده از اسپری‌های  بی حس کننده درد برای تسکین گلو درد .

همچنین مسکن‌های معمولی ودر دسترس مانند استامینوفن، ایبوپروفن، ناپروکسن و همچنین ممکن است به کاهش علایم کمک کند.
داروهای تجویزی مانند آنتی بیوتیک ها  برای درمان گلو درد معمولی استفاده نمی شود. تحقیقات نشان می دهد که استفاده از آنتی بیوتیک ها تنها  طول مدت علائم را به طور کلی حدود ۱۶ ساعت کاهش می‌دهد.

چه زمانی باید به دکتر مراجعه کنیم:

درجه حرارت بالای ۳۹ درجه

راش و قرمزی

درد مفاصل

وجود خون در بزاق یا خلط

مصطفی صادقی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید