انتشار این مقاله


کاهش کالری مصرفی باعث افزایش طول عمر می‌شود

پژوهش های جین می یر، محقق تغذیه در دانشگاه تافتس، که در مجله ی Aging منتشر شد، نشان داده است کاهش ۲۵% کالری مصرفی در رژیم غذایی یک فرد سالم در طی ۲سال، در صورت دریافت پروتئین، ویتامین و مواد معدنی کافی، می تواند به شکل چشم گیری التهابات داخلی مزمن را بدون تاثیر بر […]

پژوهش های جین می یر، محقق تغذیه در دانشگاه تافتس، که در مجله ی Aging منتشر شد، نشان داده است کاهش ۲۵% کالری مصرفی در رژیم غذایی یک فرد سالم در طی ۲سال، در صورت دریافت پروتئین، ویتامین و مواد معدنی کافی، می تواند به شکل چشم گیری التهابات داخلی مزمن را بدون تاثیر بر سایر قسمت های سیستم ایمنی کاهش دهد.
سیمین نیک بین میدانی، دام پزشک و محقق دانشگاه تافتس، اظهار دارد:

در ۸۵ سال گذشته، تحقیقاتی روی حیوانات و ارگانیسم های ساده فرضیه ی تاثیر کاهش کالری را روی کاهش التهابات که عامل شروع بسیاری از بیماری ها است تائید کرده است اما در رابطه با تاثیر آن روی سیستم ایمنی نتایجی قطعی در دست نبود.

این اولین تحقیق است که به بررسی کاهش دوساله ی کالری روی افراد نرمال و تاثیر آن روی فعالیت های کلیدی سیستم ایمنی مانند تولید آنتی بادی ها می‌پردازد.
التهاب مزمن باعث شروع زنجیره ای می شود که علت اصلی از بین رفتن بسیاری از سلول هاست و نقشی اساسی در پیشرفت بسیاری از بیماری ها نظیر سرطان و بیماری های قلبی ایفا می کند.

مطابق آمار سازمان کنترل و جلوگیری از بیماری(CDC) سبب اصلی بیماری در سال ۲۰۱۰، بیماری های مزمن نظیر بیماری های قلبی و سرطان بوده اند که ۴۸% از کل مرگ ها را تشکیل داده اند.
این سازمان همچنین گزارش کرده است که ۸۶% از مراقبت های سلامتی صرف بیمارانی با یک یا چند بیماری مزمن ،درهمان سال، شده است.
در این تحقیق که روی ۲۲۰ فرد انجام گرفت، پس از انجام آزمایش های اولیه مانند محاسبه ی کل انرژی مصرفی روزانه ی هر فرد و گرفتن نمونه ی خونی برای کنترل التهاب و بررسی نشانگر های با واسطه ی سلولی، این افراد به دسته تقسیم شده و سپس هر دسته بر اساس موقعیت، جنسیت و حجم توده بندی طبقه بندی شد.
گروه تحت کنترل رژیم غذایی قبلی خود را در حین آزمایش حفظ کردند و گروه آزمایشی دیگر رژیمی غذایی را آغار کردند که شامل ۷۵%  کالری رژیم غذایی سابقشان بود. این گروه مکمل های مولتی ویتامینی و معدنی را برای جلوگیری از هرگونه سوتغذیه احتمالی مصرف می‌کردند.
میزان التهاب و عملکرد سیستم ایمنی این افراد در ابتدای آزمایش، ۱۲ و ۲۴ ماه بعد اندازه گیری شد. در انتهای آزمایش، محققان دریافتند که گروه دوم کاهش چشمگیری در میزان التهاب داشتند بدون تفاوت چندانی در پاسخ ایمنی با گروه اول.
همچنین محققان دریافتند که کاهش طولانی مدت کالری باعث تاثیر روی سایر مکانیزم هایی شده است که نقش چشم گیری در کاهش التهاب به شکل غیر مستقیم دارند.

این نتایج می توانند پاسخی فوق العاده به پیشگیری از پیری، افزایش طول عمر و سلامتی بدون دخالت ژنتیکی باشند.


منبع:

  • sciencedaily.com
فاطمه طهماسبی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید