انتشار این مقاله


با ۱۲ فوبیای عجیب آشنا شوید

مسائل عاشقانه توانایی بالقوه‌ای برای ایجاد اضطراب دارند. ترس از تنها ماندن و هزاران مورد دیگر! افسانه‌های کوچک زندگی ترس‌های نا‌شناخته‌ای در ارتباط با عشق را گرداوری کرده است. با ما همراه باشید تا به معرفی ۱۲ مورد از بامزه‌ترین آن‌ها بپردازیم.

مسائل عاشقانه توانایی بالقوه‌ای برای ایجاد اضطراب دارند. ترس از تنها ماندن و هزاران مورد دیگر! افسانه‌های کوچک زندگی ترس‌های نا‌شناخته‌ای در ارتباط با عشق را گرداوری کرده است. با ما همراه باشید تا به معرفی ۱۲ مورد از بامزه‌ترین آن‌ها بپردازیم.

Heart shaped hand gesture, usual gesture in several countries to have a deal

۱) ترس از تعهد (Commitmentphobia): با این که این ترس ساختگیست اما افرادی که ترس از بودن در یک رابطه را دارند ممکن است در واقع ممکن است دچار amoraphobia یا ترس از دوست داشتن باشند.


Metrophobia۲) متروفوبیا (Metrophobia): افرادی با این ویژگی ترس از شعر و هرگونه نوشتار عاشقانه دارند و اگر قصد نوشتن نامه عاشقانه برای معشوق خود داشته باشند، احتمالا به کمک نویسنده نیاز خواهند داشت!


heart shaped chocolate۳) ترس از شکلات (xocolatophobia): مطمئنا هیچ چیز برای فردی مبتلا به این بیماری، ترسناک‌تر از یک جعبه قلبی شکل شکلات نخواهد بود؛ پس حواستان را جمع کنید!


Erythrophobia virtualdr.ir۴) ترس از خجالت! (Erythrophobia): این مورد که در میان افرادی که حین خجالت سرخ می‌شوند بسیار شایع است، موجب شرمساری بسیار زیاد نسبت به رنگ پوست تغییر کرده‌ می‌شود. سیکلی معیوب!


philematophobia۵) ترس از بوسه (philematophobia): ترس از بوسه ممکن است ریشه در اتفاقات گذشته داشته باشد!


heart virtuald.ir۶) ترس از قلب (Cardiophobia): ارسال کارت قرمز قلبی شکل در روز ولنتاین برای فردی که مبتلا به این سندرم است یقیناً اتفاقی تلخ و دردناک خواهد بود. (!)


Anthrophobia۷) ترس از گل (Anthrophobia): حقیقتا چه موردی درباره دسته‌ای از گل می‌تواند ترسناک باشد؟! در میان افراد مبتلا به Anthrophobia تنها یک شاخه گل رز توانایی القای اضطراب را دارد.


Haphephobia - Aphenphosmphobia۸) ترس از لمس شدن (Haphephobia – Aphenphosmphobia): متاسفانه ترس این گروه از افراد موجب تنهایی شدید آن‌ها می‌گردد. زیرا معمولا به هیچ‌کس اجازه لمس پوستشان را نمی‌دهند.


Keriophobia۹) ترس از شمع (Keriophobia): سردرد‌هایی با منشا بو‌های شدید شیمیایی و سوختن واکس‌های شیمیایی ممکن است علت این‌گونه ترس‌ها را بیان کند.


Anuptaphobia۱۰) ترس از مجرد ماندن (Anuptaphobia): بطور روزانه با جوانانی روبرو می‌‌شویم که مجردند و به ظاهر زندگی آرام و خوبی دارند اما به شدت ناامیدند و از زندگی مجردی خود می‌‌ترسند و نگران آینده هستند. به احتمال قوی این مورد اختلالی روان‌شناختی با نام ذکر شده است!


Ornithophobia-Apiphobie۱۱ و ۱۲) ترس از پرنده (Ornithophobia) و ترس از زنبور (Apiphobie): مورد اول بیشتر به علت خطر اصابت و همچنین افتادن فضولات و مورد دوم به علت ترس از نیش آن‌هاست. ترس از زنبورها علاوه بر علت ذکر شده ممکن است به‌دلیل ترس از حشرات یا Insectophobia باشد.

عرفان گلشن


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید