انتشار این مقاله


بازی Pokemon Go و تاثیرآن بر سلامتی!

مدت کمی بعد از انتشار بازی پوک من (!Pokémon Go) در آمریکا، این بازی افرادی از تمام سنین را به خود جذب می‌کند و محبوبیت زیادی در شبکه‌های اجتماعی به دست می‌آورد. برای پی بردن به تأثیرات این بازی بر سلامتی با دکتر مجازی همراه باشید. بازی پوک‌من با استفاده از GPS موبایل هوشمند، موقعیت شما […]

مدت کمی بعد از انتشار بازی پوک من (!Pokémon Go) در آمریکا، این بازی افرادی از تمام سنین را به خود جذب می‌کند و محبوبیت زیادی در شبکه‌های اجتماعی به دست می‌آورد. برای پی بردن به تأثیرات این بازی بر سلامتی با دکتر مجازی همراه باشید.

بازی پوک‌من با استفاده از GPS موبایل هوشمند، موقعیت شما را تعیین می‌کند و آن‌ را روی نمایشگر گوشی و نزدیک به واقعیت‌های محیط با شخصیت‌های مجازی بازسازی می‌کند. این بازی شما را به کشف نقاط جدید و پیدا کردن پوک‌من ترغیب می‌کند تا در آخر با پوک‌من‌هایی که مواجه شدید مبارزه کنید!

چگونه پوک من در بهبود سلامتی موثر است؟

اگر هنوز برای انجام بازی پوک‌من‌ها تنبلی می‌کنید، سه عامل را به شما معرفی می‌کنیم تا بدانید که این  بازی به بهبود سلامت جسمی و ذهنی شما کمک می‎کند.

۱.شما را سرحال می‌کند:

تحقیقات انجام شده بر روی هزاران نفر ثابت کرده که بازی‌های ویدئویی در درمان افسردگی و اختلالات عصبی بعد از حادثه (PTSD) نقش به سزایی دارد. بازی‌های ویدئویی با ترشح هورمون‌های شادی مغز مثل دوپامین و اندورفین خوب بودن را به شما القا می کند.

طبق تحقیقات به عمل آمده بازی‌هایی که به صورت واقعیت مجازی هستند یا باعث تحرک شما می‌شوند و حس معلق بودن در زمان و مکان را به شما می‌دهند، باعث احساس آرامش می‌گردند. بر این اساس بازی پوک‌من که افراد را به تحرک و معاشرت رو در رو وا می‌دارد به محبوبیت زیادی دست یافته است.

۲.باعث تحرک شما می‌شود:

یکی از مشکلات سایر بازی‌های ویدئویی، به خطر انداختن سلامت جسمی افراد از جمله چاقی در کودکان و مشکلات روانی مثل حس محرومیت از جامعه و سرکشی در دوران نو جوانی  می‌باشد. بازی‌هایی که بر مبنای تحرک طراحی شده‌اند این موانع را از بین می‌برند. یکی از موارد  آزمایش روی کودکانی که بازی با تحرک داشتند در مقایسه با کودکانی که بازی ویدئویی داشتند، نشان داد که گروه اول مقدار معینی از کالری تعیین شده را می سوزانند و BMI کمتر و در نتیجه بدن سالم تری دارند.

پوک‌من افراد را به بیرون رفتن از خانه و تحرک ترغیب می‌کند. یکی ازطرفداران پوک‌من در صفحه‌ی توییر خود اظهار داشت که این بازی او را مجبور می‌کرده روزی ۱۰ کیلومتر راه برود! و از این راه توانسته به تناسب اندام دست یابد.

 ۳.بازی ویدئویی باعث کارکرد بهتر سلول‌های مغز شما می‌شوند:

طبق تحقیقات بازی‌های ویدئویی باعث افزایش قدرت تمرکز، قدرت تصمیم‌گیری سریع و مهارت‌های دیداری می‌شود. این تحقیقات که به مدت طولانی بر روی افراد انجام می‌شده ادعا می‌کند که افرادی که اوقات خود را در نوجوانی صرف بازی ویدئویی می‌کردند، در بزرگسالی توان بیشتری برای حل مشکلات خود دارند. بازی پوک‌من هم با نمایش دادن شخصیت‌های موجود در بازی به قدرت تخیل و خلاقیت شما می‌افزاید.

مواردی که باید هنگام بازی مراقب باشید

پوک‌من علاوه بر فوایدی که برای بدن دارد، باعث حواس‌پرتی فرد از موانع محیط اطرافش می‌شود.

در ایالت میسوری (Missouri) آمریکا چند نفر به جرم اینکه شخصیت‌های تقلبی برای افرادی که مشغول بازی بودند می‌ساختند و از این راه می‌توانستند آن‌ها را به جاهای خلوت بکشانند و دزدی کنند، دستگیر شدند. در ایالات فیلادلفیا (Philadelphia) هم موارد مشابهی رخ داده که اداره پلیس و مراکز امنیتی به افراد و والدین راجع به این خطر آگاهی داده‌اند:

  1. به کودکان یادآور شوید که افراد غریبه را که درون بازی با آن‌ها هستند، همراهی نکنند.
  2. محدوده مناسب و امنی را برای بازی کودکان مشخص کنند.
  3. به محیط اطراف خود دقت کنند و از افراد مشکوک دوری کنند.

هم زمان با بازی پوک‌من و جستجوی شخصیت‌های مجازی، سلامت خود را رقم می‌زنید به شرطی که مراقب نکات امنیتی باشید!

ماریا معمارزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید