انتشار این مقاله


اینفوگراف: شما هر روز وزن کم می‌کنید ولی لاغر نمی‌شوید

اگر تابحال زمانی که صبح از خواب بلند می‌شوید و درست وقتی که در پایان روز قصد دارید بخوابید، خود را وزن کرده باشید، به تفاوت اعدادی که نشان داده می‌شوند پی خواهید برد. علت چیست؟ با ما همراه باشید. وزن بدن شما به اندازه‌ی ۲.۵ کیلوگرم در طول روز نوسان دارد. در این اینفوگراف […]

اگر تابحال زمانی که صبح از خواب بلند می‌شوید و درست وقتی که در پایان روز قصد دارید بخوابید، خود را وزن کرده باشید، به تفاوت اعدادی که نشان داده می‌شوند پی خواهید برد. علت چیست؟ با ما همراه باشید.

وزن بدن شما به اندازه‌ی ۲.۵ کیلوگرم در طول روز نوسان دارد. در این اینفوگراف به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که این وزن اضافی از کجا می‌آید و به کجا می‌رود.

بیشتر این تغییرات به خاطر عملکرد طبیعی بدن به وجود می‌آیند؛ مثل خوردن، نوشیدن و حمام رفتن! به طور میانگین ۵۲-۵۵% وزن یک زن را آب تشکیل می‌دهد، در حالی که این درصد برای مردان بالاتر است؛ چون زنان به طور طبیعی چربی بیشتری در بدن خود دارند. همین موضوع باعث شده تا ۱۳ فنجان نوشیدنی روزانه‌ی مورد نیاز در مردان به ۹ فنجان در زنان کاهش یابد. شما ناچارید به هر حال بیشترین قسمت از وزن خود را مجدداً جایگزین کنید.

health infograph-virtualdr.ir
هر فنجان معادل ۲۵۰ میلی‌لیتر است.

اگر فردی دچار مسمومیت غذایی یا استفراغ و اسهال شدید شود می‌تواند روزی تا یک گالن آب را نیز از دست بدهد؛ این مسأله می‌تواند خطراتی جدی به دنبال داشته باشد و وزن شما را تا زمان تأمین نیازتان به آب کمی پایین‌تر نگه دارد؛ چون یک گالن آب تقریباً ۳.۸ کیلوگرم وزن دارد. نوسان روزانه‌ی وزن کاملاً نرمال است؛ پس زیاد نگران عقربه‌ی ترازوها نباشید!

علی تقی‌زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید