انتشار این مقاله


داروی ترکیبی؛ درمان سرطان کلیه

نتایج آزمایشات جدیدی نشان می‌دهد که ترکیب دو داروی مؤثر بر دستگاه ایمنی، می‌تواند به تولید یک سلاح مؤثر در برابر سرطان کلیه بینجامد. با ما همراه باشید.    به تازگی محققان دریافته‌اند که ۴۰ درصد بیماران تحت درمان با دو داروی Nivolumab و Ipilimumab کاهش قابل توجهی را در اندازۀ تومورهایشان تجربه کرده‌اند. به نظر […]

نتایج آزمایشات جدیدی نشان می‌دهد که ترکیب دو داروی مؤثر بر دستگاه ایمنی، می‌تواند به تولید یک سلاح مؤثر در برابر سرطان کلیه بینجامد. با ما همراه باشید.

   به تازگی محققان دریافته‌اند که ۴۰ درصد بیماران تحت درمان با دو داروی Nivolumab و Ipilimumab کاهش قابل توجهی را در اندازۀ تومورهایشان تجربه کرده‌اند. به نظر می‌رسد که سرطان ۱۰ درصد از این بیماران به کل از بین رفته است چرا که هیچ‌گونه علامت قابل شناسایی از سرطان در این بیماران مشاهده نشده است.

nivolumab-ipilimumab   مطالعۀ “کیش‌و‌مات ۰۱۶” (CheckMate 016) اخیراً با تمرکز بر روی تأثیرات و عوارض جانبی این داروها در قالب یک فاز اولیه انجام شد. دکتر هانس همرز (Hans Hammers) از دانشگاه Texas Southwestern Medical Center ایالات متحده در این باره چنین می‌گوید:

   نیازهای درمانی زیادی برای مقابله با کارسینومای سلول‌های کلیه‌ای (Renal Cell Carcinoma)ُ شابع‌ترین نوع سرطان کلیه، وجود دارد که هنوز مرتفع نشده است. نتایج کیش‌و‌مات ۰۱۶ رضایت‌بخش بوده‌اند. بررسی سوابق دو‌سالۀ بیماران تحت درمان ترکیبی دو داروی Nivolumab و Ipilimumab نشان داده است که ۴۰/۴ درصد از این بیماران نتایج خوبی از این دورۀ درمانی گرفته‌اند و اغلب تأثیرات مثبت این نوع درمان در همان چند ماهۀ شروع دوره مشاهده شده است.

   نتایج این مطالعه در نشست “جامعۀ آنکولوژی پزشکی اروپا” (European Society of Medical Oncology) در کپنهاگ دانمارک ارائه شد. این ترکیب دارویی پیش‌تر برای بیماران NHS مبتلا به ملانومای پیشرفته (سرطان پوست) تأیید شده بود.

   سرطان کلیه در هر سال ۱۱۹۰۰ بریتانیایی را درگیر می‌کند که از این تعداد ۴۴۰۰ نفر جان خود را از دست می‌دهند.

میلاد شیرولیلو


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید