انتشار این مقاله


لیزر‌های ساخته شده از خون انسان می‌توانند تومور ها را شکار کنند!

محققان بر روی لیزر ساخته شده از خون کار می کنند که ساطع کننده ی مادون قرمز می‌باشد و به پزشکان این امکان را می دهد که تومور ها را شکار کنند. کلمه لیزر غالبا در ذهن انسان تصویر پیچیده ای از تجهیزات الکترونیک را به وجود می اورد اما لیزر ها می توانند از […]

محققان بر روی لیزر ساخته شده از خون کار می کنند که ساطع کننده ی مادون قرمز می‌باشد و به پزشکان این امکان را می دهد که تومور ها را شکار کنند.
کلمه لیزر غالبا در ذهن انسان تصویر پیچیده ای از تجهیزات الکترونیک را به وجود می اورد اما لیزر ها می توانند از مواد مختلفی مانند سلول های زنده و ژل ها به وجود بیایند.
تنها چیزی که برای ساختن لیزر لازم است شامل: یک منبع نور اولیه،یک ماده که منبع نور را تقویت کند و یک حفره که بازتابش کننده است.
محققین، از رنگی که اندوساینین سبز(ICG) نام دارد، برای ساخت لیزر خونی استفاده می کنند.
تیم تحقیقاتی فهمیدند که رنگ ICG به تنهایی نمی تواند لیزر را ساطع کند اما رنگ زمانی که با یکی از پروتئین های پلاسمای خون ترکیب شود، توانایی درخشش خود را تقویت می کند. بدون وجود خون ICG نمی تواند مؤثر واقع شود، با جایگذاری ترکیب فوق در یک سیلندر بازتابی کوچک و شلیک آن به وسیله ی یک لیزر معمولی،رنگ، نور را ساطع می کند.
ICG در رگ های خونی زیاد می شود، درنتیجه در نواحی از بدن که تعداد زیادی رگ وجود دارد مثل تومور ها، شدیدتر می درخشد.
در مراکز درمانی ICG  به بدن بیمار تزریق می‌شود و لیزر را بر روی بدن بیمار عبور می دهند، سپس توسط دوربین مادون قرمز بدن را رصد می کنند در نتیجه هر کجا که درخشش شدیدتر باشد نشان دهنده وجود تومور است.
این فرایند بر روی حیوانات تست شده است ولی قبل از اینکه بر روی انسان انجام شود لازم است که مطمئن شویم که لیزر خروجی بافت ها را تخریب نمی کند.

محمد امین صحابی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید