انتشار این مقاله


فیل‌ها کفش پاشنه بلند نمی‌پوشند اما طوری راه می‌روند که گویا پوشیده‌اند!

مشکلات پا باعث افت تلاش برای حفظ پوست کلفت این جانوران می شود. اما به طور واضح مشخص نیست که اسیر کردن این حیوانات در نحوه ی راه رفتن آن ها تاثیر دارد یا محیط زندگی با بدن ان ها سازگاری ندارد. آزمایش راه رفتن این حیوانات بسیار سخت است به همین دلیل ریخت شناس […]

مشکلات پا باعث افت تلاش برای حفظ پوست کلفت این جانوران می شود. اما به طور واضح مشخص نیست که اسیر کردن این حیوانات در نحوه ی راه رفتن آن ها تاثیر دارد یا محیط زندگی با بدن ان ها سازگاری ندارد.

آزمایش راه رفتن این حیوانات بسیار سخت است به همین دلیل ریخت شناس تکاملی olga panagiotopoulou از دانشگاه کویینزلند و همکارانش نزدیک ترین راه را انتخاب کردند. آن ها ۵ فیل آفریقایی را در آفریقای جنوبی و در محیط طبیعی پرورش دادند و در محوطه آن ها سیستم های تشخیص فشار در زیر پا های آن ها تعبیه کردند. نتایج را با فیل های آسیایی باغ وحشی در انگلستان مقایسه کردند.

نتایج از این قرار بود: فیل ها به طور طبیعی هنگام راه رفتن فشار را روی قسمت بیرونی جلوی پا می اندازند و از پاشنه ی پا استفاده نمی کنند. به این دلیل قسمت های سخت محیط هایی مثل باغ وحش روش راه رفتن آن ها را محدود می کند و صدمه می زند.
سنسور های به کار رفته در پاهای فیل ها به پزشکان معالج و روند حفظ پوست فیل ها کمک بسیاری کرد.

مبین مويد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید