انتشار این مقاله


مایکروسافت طی ده سال آینده سرطان را درمان خواهدکرد

مایکروسافت از پروژه‌ای امیدوارانه برای استفاده از برنامه‌ریزی کامپیوتری در درمان سرطان طی دهه‌ی آینده خبر داده است. این پروژه شامل بخش های بسیار متنوعی است که از جمله جالب‌ترین آن‌ها می‌توان به ساخت کامپیوتر‌های بسیار کوچک از جنس DNA که قادر به زندگی در بدن انسان هستند و قابلیت تشخیص و برنامه ریزی دوباره‌ی […]

مایکروسافت از پروژه‌ای امیدوارانه برای استفاده از برنامه‌ریزی کامپیوتری در درمان سرطان طی دهه‌ی آینده خبر داده است.

این پروژه شامل بخش های بسیار متنوعی است که از جمله جالب‌ترین آن‌ها می‌توان به ساخت کامپیوتر‌های بسیار کوچک از جنس DNA که قادر به زندگی در بدن انسان هستند و قابلیت تشخیص و برنامه ریزی دوباره‌ی سلول های سرطانی را دارند، اشاره کرد.

برای دستیابی به این هدف، شرکت مایکروسافت در کنار مهندسین کامپیوتر، تیمی از زیست شناسان را نیز برای بررسی تمام جنبه‌های سرطان تشکیل داده است.

جزئیات این پروژه هنوز نامشخص است ولی یکی از تیم‌های تحقیقاتی درنظر دارد از یادگیری ماشینی و تصویر کامپیوتری برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر و ایجاد دید بهتر برای رادیولوژیست‌ها درمورد نحوه‌ی پیشرفت تومور فرد استفاده کند. این روش می‌تواند روشی بسیار اختصاصی و منحصر به فرد‌تر را برای درمان سرطان هر فرد ارائه دهد.

تیم دیگری درصدد استفاده از الگوریتم‌ها برای پیش‌بینی بهترین راه حمله به انواع مختلف سلول‌های سرطانی به صورت اختصاصی است.

گروه دیگری نیز روی پروژه‌ی “مونشات” برای ایجاد کامپیوتر‌هایی از جنس DNA که قادر به نشان دادن و برنامه‌ریزی دوباره‌ی سلول‌های کامپیوتری در داخل بدن هستند کار می‌کنند که هنگام ایجاد سلول‌های سرطانی قادر به تشخیص و پاک کردن آن‌ها از بدن هستند.

تنها زمان مشخص می‌کند که آیا این برنامه ها موققیت آمیز خواهند بود یا نه.

سما رهنمایان


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید