انتشار این مقاله


احتمال بالای حمله‌ی قلبی شدید پس از سرطان

براساس یافته‌های اخیر، افرادی که از سرطان جان سالم به‌در برده‌اند، در خطر بالاتری برای ابتلا به شدیدترین نوع حمله‌ی قلبی قرار دارند و نسبت به بقیه‌ی افراد نیاز بیشتری برای توجه به سلامت قلبی خود دارند. محققان کلینیک راکستر، پس از بررسی اطلاعات مربوط به بیش از ۲۳۰۰ بیمار که از نوع خاصی حمله‌ی […]

براساس یافته‌های اخیر، افرادی که از سرطان جان سالم به‌در برده‌اند، در خطر بالاتری برای ابتلا به شدیدترین نوع حمله‌ی قلبی قرار دارند و نسبت به بقیه‌ی افراد نیاز بیشتری برای توجه به سلامت قلبی خود دارند.

محققان کلینیک راکستر، پس از بررسی اطلاعات مربوط به بیش از ۲۳۰۰ بیمار که از نوع خاصی حمله‌ی قلبی به نام (STEMI) رنج می‌بردند، مشاهده‌کردند یک نفر از بین هر ده نفر از این افراد دارای سابقه ی سرطان بوده‌اند.

با اینکه بر اساس یافته های این تحقیقات، احتمال حمله‌ی قلبی در افراد نجات‌یافته از سرطان بیشتر است، اما همه‌ی انواع این حملات قلبی لزوما کشنده نیستند. در‌واقع میزان مرگ و میر ناشی از حمله ی قلبی در‌بین این افراد بالاتر از دیگر اشخاص نبود اما احتمال مرگ به علت عوامل غیرمربوط به قلب در این افراد، سه برابر دیگر اشخاص بود.

احتمال رجوع به بیمارستان پس از حمله‌ی قلبی به علت شوک کاردیوژنی در افرادی که سابقه‌ی سرطان داشتند بیشتر از افراد سالم بوده‌است. هم‌چنین احتمال انجام درمان بالون‌گذاری‌های درون آئورتی که شامل قرار‌دادن دستگاهی برای کمک به پمپاژ خون است در این افراد بالاتر بوده است. این درمان در واقع می‌تواند نشان‌دهنده‌ی کاهش توانایی قلب برای پمپاژ خون می‌باشد.

هم‌چنین، افراد درمان‌شده، دارای سابقه‌ی بالاتری برای بستری‌شدن به علت نارسایی قلبی بوده‌اند اما از بین آنها، افرادی که به طور منظم تحت درمان قرار می‌گرفتند دارای ریسک بالاتری برای مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی نبوده‌اند.

این تحقیقات نشان‌دهنده‌ی اهمیت همکاری متخصصین قلب و انکولوژیست ها برای مراقبت بیشتر از سلامت بیماران سرطانی می‌باشد تا بیماران سرطانی امروز، تبدیل به بیماران قلبی فردا نشوند.

سما رهنمایان


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید