انتشار این مقاله


شغل شما تا چه حد می‌تواند با ابتلا به آسم مرتبط باشد؟

یکی از بالاترین آمار ابتلا به بیماری آسم مربوط به کارکنان خدمات بهداشتی و اجتماعی است. در بررسی اطلاعات مرکز نظارت بر عوامل پر خطر (BRFSS)، شیوع همه گیر آسم در بین کارکنان این مراکز نزدیک ۸ %  گزارش شده است. این مطالعه توسط محققان مرکز کنترل بیماری ها صورت گرفته است. اطلاعات بدست آمده توسط […]

یکی از بالاترین آمار ابتلا به بیماری آسم مربوط به کارکنان خدمات بهداشتی و اجتماعی است. در بررسی اطلاعات مرکز نظارت بر عوامل پر خطر (BRFSS)، شیوع همه گیر آسم در بین کارکنان این مراکز نزدیک ۸ %  گزارش شده است. این مطالعه توسط محققان مرکز کنترل بیماری ها صورت گرفته است. اطلاعات بدست آمده توسط BRFSS  از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ نشان می دهد که نزدیک نیمی از موارد آسم در افراد بالغ، مربوط به محل کار است. از سال ۲۰۱۳، محققان BRFSS بر اندازه گیری معیار شغل و محل کار در ایجاد آسم در افراد شاغل بالای ۱۸ سال نظارت داشتند. طبق این موارد، دکتر Katelynn Dodd و Jacek Mazurek اعلام کردند که بیش از ۲,۷ میلیون فرد شاغل، تحت تاثیر شرایط محل کار، به آسم مبتلا شدند یا علائم آسم شدید تر شده است.

از بین ۵ شرکت که بیشترین شیوع آسم را دارند، شرکت های خدمات اجتماعی و بهداشتی  در ۲۰ ایالت آمریکا از جمله نیویورک، لوئیزیانا، واشنگتن، می سی سی پی، النویز و میشیگان در صدر جدول قرار داشتند. خدمات اجتماعی مثل خدمات مراقبت از کودک یا افراد مسن و بیمار ، تمیز کردن خانه، نوسازی منزل و اورژانس از این شغل ها به حساب می آیند. دکتر Mazurek در مصاحبه با MedPage Today اعلام کرد:

رابطه ی بین وخامت آسم یا ابتلا به آن، با نوع شغل و محل کار هنوز واضح نیست. ولی وجود این ارتباط هم چندان تعجب آور نیست!

استنشاق مواد تمیزکننده در محل کار، مواد آیروسول و سایر افشان های محیطی به طور مستقیم بر تنفس اثر منفی دارد. البته دکتر Mazurek بیان می کند که این ارتباط در افرادی که از قبل زمینه ی ابتلا به آسم داشتند، مشهود تر است. به علاوه، افرادی که در مراکز بهداشتی کار می کنند، زود تر سایر افراد می توانند از ابتلای خود به آسم مطلع شوند.

آنالیز اطلاعات به مدت یک سال و عدم در نظر گرفتن اطلاعات کلینیکی افراد مبتلا به آسم باعث شده تا محدودیت هایی در این تحقیق به وجود آید. محققان بر این باورند که نادیده گرفتن اطلاعات پزشکی افراد می تواند باعث اختلال در صحت و اعتبار تحقیق انجام شده شود. به بیان دیگر، نمی توان با ادعای  نا معتبر کارکنان آن شرکت ها، به نتیجه ی واقعی در رابطه ی بین آسم و مراکز خدمات رسید!

ماریا معمارزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید