انتشار این مقاله


شوک شیمیایی سلولی موجب اثرگذاری رویان در تسریع التیام زخم می شود

رویان مگس میوه از سیگنال های شوکی برای بهبود درمان استفاده می کنند،آن ها سیگنال های شیمیایی هایپر اکتیوی از حالت های گوناگون اکسیژن هستند و موجب می شود رویان ساختار رشته مانندی به خود بگیرد که به سرعت زخم ها را می بندد،در واقع بدون باقی گذاشتن اسکار ترمیم انجام می دهد. Miranda Hunter […]

images

رویان مگس میوه از سیگنال های شوکی برای بهبود درمان استفاده می کنند،آن ها سیگنال های شیمیایی هایپر اکتیوی از حالت های گوناگون اکسیژن هستند و موجب می شود رویان ساختار رشته مانندی به خود بگیرد که به سرعت زخم ها را می بندد،در واقع بدون باقی گذاشتن اسکار ترمیم انجام می دهد.

Miranda Hunter از دانشگاه تونتو در ۴ دسامبر،در نشست سالانه American Society for Cell Biology : تشکیل purse string راه درمانی جدیدی برای گونه های  فعال اکسیژن می باشد.

تحقیقات قبلی نشان داده اند که سلول های مرده یا در حال مرگ گونه های اکسیژن فعال را بیرون می ریزند و سلول های ایمنی را به سمت زخم جمع می کنند و آلودگی را می زدایند.

در رویان مگس میوه سلول های سوازنده شده با لیزر مولکول های اکسیژنی فعال زیادی تولید می کنند و بعد می میرند! اما در سلول های اطراف محل زخم فقط مواد شیمیایی برای شروع روند بهبودی زخم که Hunter و همکارانش پی بردند را دارند.

پروتئينی که میوزین نام دارد به اکتین متصل شده تا حلقه را تنگ تر و سلول ها را جمع کند تا زخم در عرض یک ساعت بسته شود.

drosophilakutikula

آموختن چگونگی بهبود زخم ها توسط رویان مگس میوه بدون باقی گذاشتن اسکار و روند التهابی آن می تواند روش درمانی بهتری را برای مردم فراهم سازد.

 

کیمیا مطلق


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید