انتشار این مقاله


بهترین تصاویر علمی هفته (۲)

همانطور که می‌توانید از اخبار بروزترین مقالات علمی در وبسایت دکتر مجازی آگاه باشید، از این پس سعی خواهیم کرد، از دیدن بهترین تصاویر علمی هفته نیز بی‌بهره نمانید. بهترین تصاویر علمی هفته را از این پس، می‌توانید یکشنبه‌‌ها  در وبسایت دکتر مجازی مشاهده کنید. شکاف یخی بزرگ تصویر هوایی خشن و زیبا (!) که […]

همانطور که می‌توانید از اخبار بروزترین مقالات علمی در وبسایت دکتر مجازی آگاه باشید، از این پس سعی خواهیم کرد، از دیدن بهترین تصاویر علمی هفته نیز بی‌بهره نمانید. بهترین تصاویر علمی هفته را از این پس، می‌توانید یکشنبه‌‌ها  در وبسایت دکتر مجازی مشاهده کنید.

شکاف یخی بزرگ

antarctica-rift-larsen-c

تصویر هوایی خشن و زیبا (!) که شکافی به طول ۷۰ مایل را در قطب جنوب نشان می‌دهد.

زیبایی حباب

b-charon-dr457-crop-virtualdr-ir حباب دریایی عظیم‌الجثه اسرارآمیز که وجود آن‌ همیشه مورد سؤال واقع می‌شود؛ یک قرن پس از مطرح شدن دوباره کشف شد.

غبار کیهانی

cosmic-dust-particle-virtualdr-irذرات میکروسکوپی فضایی در فاضلاب شهرهای پاریس، برلین و اُسلو جمع شده‌اند. این ذرات دیدگاه‌هایی باورنکردنی درباره‌ی سیستم خورشیدی ما آشکار می‌کنند.

طوطی عینکی!

parrotlet-particles-01-virtualdr-irطوطی‌ای که عینک پرواز کوچکی به رنگ قرمز بر  چشم دارد از میان ذرات هوابرد پرواز می‌کند تا مدل‌های کامپیوتری که پرواز را توضیح می‌دهند، تست کند. این آزمایشات جا برای پیشرفت نشان می‌دهند.

رشته‌های درهم‌پیچیده‌ی کهکشانی

ngc-4696-virtualdr-irتصویری شاخص با نمایی جزئی که تلسکوپ هابل از کهکشان NGC 4696 و رشته‌های نخ‌مانند و  درهم‌پیچیده‌ای که از مرکز کهکشانی آن کشیده شده‌اند، گرفته است.

توده‌ی یخ

aru-glacier-virtualdr-irبهمنی از یخ که ۹ نفر را در تبت غربی به کام مرگ کشید شاید علامتی از تغییر آب‌وهوا است که به این منطقه آمده است. تحقیقی جدید هم راجع به آن منتشر شده.

دم دردسرساز!

feathered-dino-tail-02-virtualdr-irتقریباً ۹۹ میلیون سال پیش دایناسور نوجوان بدشانسی در دامی چسبناک گرفتار و به خاطر قطعه‌ای از دمش قربانی شد.

زرافه‌ها در خطراند!

giraffe-virtualdr-irجمعیت زرافه‌ها بر اساس اطلاع‌رسانی اتحادیه‌ی بین‌المللی حفظ طبیعت جدیداً با خطر انقراض تهدید می‌شود.

تومورهای باستانی

odontoma_04-virtualdr-ir

احتمالاً این تومور کوچک ۲۵۵ میلیون سال پیش موجب دندان دردی بزرگ در جانوری به نام gorgonopsian شده است.

گرینلند در حال ذوب شدن

greenland-variable-ice-01-virtualdr-irیخ‌های گرینلند به صورتی معنادار در گذشته کم شده‌اند و این اتفاق می‌تواند باز هم رخ دهد.

علی تقی‌زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید