انتشار این مقاله


بهترین تصاویر علمی هفته (۹)

همانطور که می‌توانید از اخبار بروزترین مقالات علمی در وبسایت دکتر مجازی آگاه باشید، بهترین تصاویر علمی هفته را نیز می‌توانید یکشنبه‌‌ها  در وبسایت دکتر مجازی مشاهده کنید. شکاف‌های بیایان شکافی فاصله‌دار به طول ۲ مایل در زمین‌های بی‌حاصل آریزونا باز شده است و زمین‌شناسان بر این باورند که به رشد خود هم ادامه خواهد داد. […]

همانطور که می‌توانید از اخبار بروزترین مقالات علمی در وبسایت دکتر مجازی آگاه باشید، بهترین تصاویر علمی هفته را نیز می‌توانید یکشنبه‌‌ها  در وبسایت دکتر مجازی مشاهده کنید.

شکاف‌های بیایان

arizona-earth-fissure-droneشکافی فاصله‌دار به طول ۲ مایل در زمین‌های بی‌حاصل آریزونا باز شده است و زمین‌شناسان بر این باورند که به رشد خود هم ادامه خواهد داد.

حشره‌ی فضایی

alien-insect-amber-croppedاثری ۱۰۰ میلیون ساله از حشره‌ی ماده‌‍ای شبیه موجودات فضایی – با سری کاملاً مثلثی و چشم‌هایی برآمده – به صورت بسته‌بندی شده در ذره‌ای سخت از رزین (کهربا) کشف شده است.

زمین زیبا

goes-16-blue-marble-earthماهواره‌ی هواشناسی جدید، تصاویر باکیفیت را از بهشت‌های روی زمین به اشتراک می‌گذارد.

راز دایره‌ها

namib-fairy-circlesکولونی‌های موریانه‌ها و گیاهان خودسازمانده شاید به صورت متقابل توضیح انحصاری برای دایره‌های بایری که در تصویر دیده می‌شوند، نباشند. بوته‌های بلند در حلقه‌‌ای دور کولونی‌های موریانه‌ها رشد می‌کنند تا از مزایای کامل رطوبت و مواد مغذی ذخیره شده در پشته بهره‌مند گردند.

زبان‌بریده!

burial-amputated-tongueباستان‌شناسانی که این اسکلت مرد رومی را پیدا کرده‌اند برای معمای قطع شدن زبان و جایگذاری قطعه سنگ به جایش هنوز جوابی نیافته‌اند.

تماشای شفق

nasa-aurora-rocketsnasa-aurora-rocket-photoشفق زمانی دیده می‌شود که انرژی ذخیره‌شده‌ی بادهای خورشیدی در مگنتوسفر آزاد شود. ذرات باردار بادهای خورشیدی، گازهای اتمسفر فوقانی را باردار می‌نمایند. وقتی گاز این انرژی بدست آمده را آزاد نماید، به صورت فوتون‌های نوری به رنگ‌های مختلف دیده خواهد شد. حال ناسا قصد دارد راکت‌هایی را برای بررسی این پدیده پرتاب نماید.

دروازه‌بان سردابه

crypt-keeper-waspاگر قرار باشد فیلمی با ژانر وحشت در قلمرو حشرات ساخته شود، قطعاً این حشره‌ به رنگ سبز-فیروزه‌ای، زنبور دروازه‌بان سردابه (crypt-keeper wasp)، یکی از ستاره‌های آن خواهد بود.

فناوری در سینما

style-transfer-impressionismبازیگر Kristen Stewart، در همکاری با تحقیقی رایانه‌ای، مشخص کرده که چگونه با هوش مصنوعی می‌توان صحنه‌هایی را در فیلمش، Come Swim، آفرید.

زمین از فضا

great-smoky-mountains-landsatتصویری ماهواره‌ای نمایی واضح از کوه‌های دودی پارک ملی را در تنسی نشان می‌دهد.

خرچنگ هری‌پاتر

Harryplax_severus-male-paratypeخرچنگ هری‌پاتر که جدیداً پیدا شده است شاید جادویی نباشد ولی این کشف به اندازه‌ی کافی دلرباست!

علی تقی‌زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید