انتشار این مقاله


ACOG: دخالت کمتر در زایمان های کم خطر!

بنا به پیشنهاد مرکز سلامت بارداری و زایمان آمریکا (ACOG)، کارکنان این مرکز باید برای محدود کردن دخالت ها در زایمان هایی که ریسک پایین خطر دارند تلاش کنند. به اصطلاح، مدیریت و کنترل هنگام زایمان مثل اقدامات لازم برای کمک به خروج نوزاد از رحم، و یا کنترل پارگی غشاهای واژنی به هنگام زایمان […]

بنا به پیشنهاد مرکز سلامت بارداری و زایمان آمریکا (ACOG)، کارکنان این مرکز باید برای محدود کردن دخالت ها در زایمان هایی که ریسک پایین خطر دارند تلاش کنند. به اصطلاح، مدیریت و کنترل هنگام زایمان مثل اقدامات لازم برای کمک به خروج نوزاد از رحم، و یا کنترل پارگی غشاهای واژنی به هنگام زایمان در بانوانی که دوره ی بارداری سالم و طبیعی داشتند مورد انتظار است. این پیشنهاد توسط ACOG مطرح شد و توسط مرکز پرستاری و مامایی (ACNM) و مرکز سلامت بانوان مورد تایید قرار گرفت. دکتر  Jeffrey L. Ecker, MD از بخش Obstetrics and Gynecology   بیمارستان عمومی بوستون ماساچوست پیشنهاد می کند پزشکان بالینی می توانند با آرام کردن مادر در حال زایمان موثر واقع شوند. دکتر Ecker معتقد است:

این پیشنهادات و اقدامات فرصتی را برای پزشکان تازه کار فراهم می آورد تا ضرورت هر کدام از اقدامات را به هنگام زایمان متوجه شوند. افراد تحت تعلیم در کلینیک ها و پزشکان تازه کار معمولا خواسته ی مادران را به تصمیمات پزشکی ترجیح می دهند که گاهی نتیجه ی جالبی ندارد.

زایمان طبیعی معمولا تا زمانی که دهانه ی رحم ۵ الی ۶ سانتی متر باز نشده باشد شروع نمی شود. لذا طبق دستور کار Consortium on Safe Labor، در صورت عدم باز شدن طبیعی دهانه رحم، برای جلوگیری از خفگی نوزاد و خونریزی مادر، دخالت پزشکان برای رحم هایی که کمتر از این مقدار باز شده اند ضروری است.در یکی از نشست هایی که در این باره صورت گرفت، پزشکان بر سر مواردی اختلاف نظر داشتند؛ از جمله این که بانوانی که در اثر زایمان واژن شان شکاف برداشته ولی دوره ی بارداری سالمی داشتند، حضور در بیمارستان و دخالت پزشک لازم نیست!

حمایت روحی و دادن قوت قلب به فرد در حال زایمان نتایج مثبتی داشته، به همین دلیل پزشکان تحت تعلیم طبق اصول و قوانین تعیین شده توسط ACNM  باید با فرد تحت زایمان به درستی رفتار کنند. به طوری که در بررسی انجام شده مشخص شد که این اقدامات باعث کوتاه شدن زمان زایمان، عدم نیاز به مسکن های قوی و عدم شکایت بیماران شد. دکتر Tekoa L. King, CNM در این باره اظهار دارد:

این استراتژی برای بیماران و بیمارستان بسیار مفید و کارساز است و باعث کاهش میزان عمل های سزارین غیر ضروری می شود.

پزشکان در بررسی های موارد دیگر اعلام کردند که اعمالی مثل آمینوتومی برای بانوان دارای دوره بارداری طبیعی و جنین سالم لازم نیست. مانیتور کردن قلب جنین و یا گوش دادن به صداهای متناوب با دستگاه داپلر می تواند برای این بانوان به هنگام زایمان در نظر گرفته شود.

ماریا معمارزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید