انتشار این مقاله


آنتی‌پیرین و بنزوکائین

ترکیب آنتی‌پیرین و بنزوکاوین برای کاهش درد، تورم و عفونت گوش استفاده می‌شود. البته برای رفع عفونت گوش، استفاده از آنتی‌بیوتیک نیز لازم و ضروری است. هم‌چنین از کاربرد دیگر این ترکیب می‌توان به نرم کردن جرم گوش اشاره کرد که باعث راحتی پاک کردن و شستن آن می‌شود. این دارو در قالب محلول عرضه […]

ترکیب آنتی‌پیرین و بنزوکاوین برای کاهش درد، تورم و عفونت گوش استفاده می‌شود. البته برای رفع عفونت گوش، استفاده از آنتی‌بیوتیک نیز لازم و ضروری است. هم‌چنین از کاربرد دیگر این ترکیب می‌توان به نرم کردن جرم گوش اشاره کرد که باعث راحتی پاک کردن و شستن آن می‌شود. این دارو در قالب محلول عرضه می‌گردد.

قبل از مصرف

لازم است قبل از مصرف این دارو، به موارد زیر توجه کنید:

  • آلرژی: قبل از مصرف، لازم است در رابطه با آلرژی به غذا، رنگ، نگه‌دارنده‌ها یا حیوانات با پزشک خود مشورت کنید. در مصرف بدون نسخه و تجویز پزشک، حتماً به توضیحات درج‌شده برروی بسته‌بندی دارو توجه کنید.
  • کودکان: ممکن است نوزادان، به‌خصوص کودکان زیر ۳ماه، نسبت به بنزوکائین حساس باشند.
  • افراد سالخورده: اساساً مصرف این دارو در افراد سالخورده، عوارضی اضافه بر عوارض ناشی از مصرف آن در جوانان ندارد.
  • تداخل دارویی و غیردارویی: مصرف الکل و دخانیات با مکانیسم اثر اکثر داروها ایجاد تداخل می‌کند. در این زمینۀ تداخل دارویی بهتر است با پزشک یا مسئول داروخانه مشورت کنید.
  • سایر ملاحظات: در صورتی که با خشکی گوش روبه‌رو هستید، برای جلوگیری از عوارض متعدد ناخواسته، حتماً قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

Antipyrine And Benzocaine (Otic Route)-virtualdr

دوز مصرفی

بسته به بیمار مراجعه‌کننده می‌تواند متفاوت باشد. هم‌چنین دوز مصرفی داروها همواره وابسته به توان دارو، تعداد دفعات مصرف در روز، فاصلۀ بین وعده‌های مصرف و نوع مشکل پزشکی دارد. دوز متوسط برای این دارو، به شرح زیر است:

  • مصرف به‌عنوان قطره گوش (کودکان و بزرگسالان):
    • برای کاهش درد ناشی از عفونت: هر یک یا دو ساعت یک‌بار، مجرای گوش را از میزان مناسب دارو پُر کنید. این عمل را تا زمان زفع درد تکرار کنید.
    • برای نرم کردن جرم گوش قبل از پاک کردن آن: سه بار در هر روز و به‌مدت دو یا سه روز، مجرای گوش خود را از میزان مناسب دارو پُر کنید.

نگه‌داری

دارو را در دمای اتاق و به دور از گرما، رطوبت و نور مستقیم و دور از دسترس کودکان نگه‌داری و از یخ زدن آن جلوگیری کنید.

عوارض جانبی

برای این دارو عوارض جانبی خاصی گزارش نشده‌است.

محمد‌سالار حسینی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید