انتشار این مقاله


ضرب‌آهنگ ۴: کلود دبوسی؛ سکوت در بین نت‌ها

موسیقی به عنوان هنری دلنشین و آمیخته با روان، بخشی از زندگی هر فردی را به خود اختصاص می‌دهد. همانطور که هر شخص سعی در تأمین نیاز‌های جسمانی خود با تغذیه صحیح مواد مغذی دارد، جامعه‌ی پر هیاهوی اطرافمان نیازی اجتناب‌ناپذیر برای غنی‌سازی روح و روانمان را ایجاد کرده است. بی‌شک موسیقی با توانایی اثرگذاری […]

موسیقی به عنوان هنری دلنشین و آمیخته با روان، بخشی از زندگی هر فردی را به خود اختصاص می‌دهد. همانطور که هر شخص سعی در تأمین نیاز‌های جسمانی خود با تغذیه صحیح مواد مغذی دارد، جامعه‌ی پر هیاهوی اطرافمان نیازی اجتناب‌ناپذیر برای غنی‌سازی روح و روانمان را ایجاد کرده است. بی‌شک موسیقی با توانایی اثرگذاری بر روان و سایر تشکیلات حیاتی، غذایی دلنشین برای روح انسان خواهد بود.

دکتر مجازی با همت تمامی اعضای خود و با بهره‌گیری از منابع معتبر علمی سعی در ارائه تازه‌های دنیای علم به کاربران فهیم خود داشته است. در این میان با توجه به ارزش هنر در زندگی بشری تیم دکتر مجازی تصمیم به ارائه برنامه‌ریزی شده‌ای از مقالات، تحت عنوان «ضرب‌آهنگ» مرتبط با دنیای موسیقی به کاربران خود می‌باشد. این مجموعه گنجینه‌ای برای بزرگداشت هنرمندان بزرگ عرصه موسیقی کلاسیک و ارائه برترین آثار آن‌ها خواهد بود. در کنار موارد فوق به تأثیرات عمیق پزشکی و روان‌شناختی موسیقی بر بدن خواهیم پرداخت. امید است شما نیز ما را در این راه زیبا همراهی نمایید.


کلود آشیل دبوسی (Claude-Achille Debussy) آهنگ‌ساز فرانسوی، از تاثیرگذارترین موسیقیدانان قرن بیستم در سبک امپرسیونیست به شمار می‌آید که استفاده از مقیاس‌های غیرسنتی و کروماتیک او، الهام‌بخش بسیاری از آهنگ‌سازان بعد از می‌باشد.

موسیقی دبوسی برای داشتن محتوای احساسی و استفاده‌ی مکرر از تونالیتی‌های غیرسنتی شناخته‌ شده‌ است.

نگاهی اجمالی به زندگی کلود دبوسی

وی در خانواده‌‌ای فرانسوی و مستضعف در سال ۱۸۶۲ چشم به جهان گشود. استعداد شگرف وی در نواختن پیانو در ۱۱ سالگی او را پاریس کشاند. در سن ۲۲سالگی موفق به برنده‌شدن جایزه‌ی Prix de Rome شد که هزینه‌ی تحصیل در رشته‌ی موسیقی را در ایتالیا برای او فراهم ساخت. با شروع قرن جدید، دبوسی توانست خود را به عنوان چهره‌ی پیشتاز موسیقی فرانسوی به دنیا معرفی کند.

148644-004-EE0243BB
طی جنگ جهانی دوم، زمانی که فرانسه تحت بمباران نیروهای آلمانی قرار داشت، دبوسی در سن ۵۵سالگی بر اثر سرطان کولون، دیده از جهان فروبست.

مشهورترین آثار

در باکس زیر، می‌توانید تعدادی از مشهورترین آثار دبوسی را دانلود کنید.

 

فاطمه طهماسبی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید