انتشار این مقاله


سرطان سینه در افراد دیابتی

احتمال تشخیص سرطان پستان در مراحل پیشرفته در زنان مبتلا به دیابت بیشتر است. یافته‌های اخیر که در مجله تحقیقات و درمان سرطان پستان منتشر شده‌است، اعلام می‌کند که پیوندی قوی بین دیابت و مرحله‌ی تشخیص سرطان پستان برای زنان کانادایی وجود دارد. دکتر Lorraine Lipscombe، دانشمند موسسه ICES و موسسه تحقیقاتی کالج زنان می‌گوید: […]

احتمال تشخیص سرطان پستان در مراحل پیشرفته در زنان مبتلا به دیابت بیشتر است.

یافته‌های اخیر که در مجله تحقیقات و درمان سرطان پستان منتشر شده‌است، اعلام می‌کند که پیوندی قوی بین دیابت و مرحله‌ی تشخیص سرطان پستان برای زنان کانادایی وجود دارد.

دکتر Lorraine Lipscombe، دانشمند موسسه ICES و موسسه تحقیقاتی کالج زنان می‌گوید:

“یافته‌های ما نشان می‌دهد که در زنان مبتلا به دیابت، سرطان پستان در مرحله پیشرفته‌تری تشخیص داده می‌شود، که به نوبه خود باعث افزایش مرگ و میر ناشی از سرطان در این گروه می‌شود.”

در این مطالعه مرحله تشخیص بیماری در زنان بالای ۲۰ سالی که سرطان ان‌ها در سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ تشخیص داده‌شده بود؛ مورد بررسی قرار گرفت.

در بررسی ۳۸،۰۰۰ زن مبتلا به سرطان پستان، ۶۱۱۵ نفر (۱۵.۹ درصد) مبتلا به دیابت بودند. در زنان مبتلا به دیابت، ۱۴ درصد بیشتر احتمال دارد که سرطان در مرحله ۲ نشخیص داده‌شود؛ ۲۱ درصد بیشتر احتمال دارد که تشخیص در مرحله ۳ باشد و احتمال تشخیص در مرحله ۴ نیز ۱۶ درصد بیشتر است.

نتایج همچنین نشان‌دهنده نرخ پایین‌تر ماموگرافی در زنان مبتلا به دیابت است، که می‌تواند بیماری را در مراحل اولیه تشخیص دهد، همچنین زنان مبتلا به دیابت بیشتر در معرض خطر متاستاز به غدد لنفاوی (گسترش سرطان) قرار دارند و تومورهای بزرگ‌تری از زنان غیر دیابتی دارند.

دکتر Lipscombe می‌گوید:

“علاوه بر موارد گفته‌شده، خطر ابتلا به سرطان سینه پیشرفته در افراد دیابتی، در زنان جوان‌تر بیشتر بود.”

این مطالعه نشان داد که اکثر بیماران دیابتی با مرحله ۲ یا ۳ سرطان پستان، با کاهش ۱۵ درصدی بقای پنج ساله برای بیماران مبتلا به دیابت در زمان تشخیص سرطان روبرو هستند.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند که به منظور کاهش احتمال تشخیص در مراحل شدید در بیماران مبتلا به دیابت، غربالگری سرطان پستان و شیوه‌ی تشخیص در این گروه ممکن است نیاز به بهبود داشته‌باشد.

فاطمه مجاب


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید