انتشار این مقاله


آیا آبجو تاثیر مثبتی بر روی موها دارد؟

موارد استفاده آبجو(مالت) فقط نوشیدن خام آن نیست!؛ از مصارف دیگر آن می‌توان به: حمام کردن با آن، بارور کردن چمن با آن، سرخ کردن موادی در آن مانند میگو. اما آیا واقعا شما تا به حال با آبجو حمام کرده‌اید؟ منظورمان با قصد انجام آن نه به صورت اتفاقی. احتمالا این جمله را تا […]

موارد استفاده آبجو(مالت) فقط نوشیدن خام آن نیست!؛ از مصارف دیگر آن می‌توان به: حمام کردن با آن، بارور کردن چمن با آن، سرخ کردن موادی در آن مانند میگو. اما آیا واقعا شما تا به حال با آبجو حمام کرده‌اید؟ منظورمان با قصد انجام آن نه به صورت اتفاقی. احتمالا این جمله را تا به حال شنیده‌اید؛ “سلام، یک روش جدید برای بهبود وضعیت موهای خود پیدا کردم. اونم این هست که مقداری آبجو بر روی موهای خود بریزی مانند شامپو.”

آبجو یک ماده غنی است از نمک، پروتئین و تهییج‌کننده؛ که این مواد می‌تواند به کوتیکول و موها بچسبد و آن‌ها را تقویت کند. کوتیکول لایه‌ای است از سلول‌های مرده که قسمت خارجی موها قرار گرفته است و حالت کلی مو را ایجاد می‌کند. هنگامی که این لایه آسیب ببیند موجب خشن شدن و رشد بیشتر مو می‌شود.

هنگامی که شما آبجو را بر روی موهای خود می‌ریزید، پروتئین‌های موجود در آن به کوتیکول موها می‌چسبد و آن را به صورت خوش‌آیند تغییر می‌دهد. این اتفاق زمانی می‌افتد که کوتیکول موها آسیب دیده باشد و این اتفاق چیز عجیبی نیست و با یک خشک کردن ساده موها، صاف کردن آن، فر کردن و حتی رنگ کردن موها، کوتیکول و مو آسیب می‌بیند و برای تجدید خود به پروتئین نیاز دارد که آبجو می‌تواند تامین‌کننده آن باشد.

منافعی که آبجو برای موها دارد به همین قوی کردن موها محدود نمی‌شود. آبجو می‌توان موجب درخشان شدن موها نیز بشود. همان‌طور که پروتیئن‌های آن به کوتیکول مو می‌چسبد موجب نرم‌تر و صاف‌تر شدن سطح می‌شود و در نتیجه نور بهتر بازتاب می‌شود. این بدین معنی است که موها درخشان‌تر می‌شوند. الکل موجود در آبجود می‌تواند بر درخشانی موها نیز بیافزاید، با تشکر از ویتامین B و قند‌های طبیعی موجود در آن. البته برخی از منتقدین در باره یک‌سری احتیاطاتی دارند که ممکن است الکل موجب خشک شدن موها شود و همچنین آنها معتقد هستند شاهدی مبنعی بر این خواص گفته وجود ندارد و آبجو یک همچین شوینده جادویی نیست! و اینکه نمی‌تواند موجب رشد بهتر موهای شما بشود و حتی یک مشکلی که می‌توان برای آن به سادگی بیان کرد این است که بوی بدی را بر روی موها شما باقی می‌گذارد.(منبع:Romanowski, Nolasco)

اگر می‌خواهید از آبجو به عنوان یک شوینده استفاده کنید؛ برای این کار در دمای اتاق یک چهارم پیمانه آب و آبجو را با هم مخلوط کنید سپس دو قاشق غذاخوری سرکه سیب به آن بیافزایید برای از بین بردن بوی بد آن. بعد از استفاده از شامپو و حالت‌دهنده‌ها می‌توانید از این شوینده استفاده کنید و مو‌های خود را کاملا به آن آغشته کنید و برای چند دقیقه بگذارید به این شکل باقی بماند قبل از این که آن را بشوید. اگر این کار را حدودا دو بار در ماه انجام بدهید، همانند روشن‌کننده‌ها گران‌قیمت برای شما موهایتان را شفاف و روشن می‌کند.(منبع:Hudson)

برای اینکه این حالت بهتر و دائمی‌تر باشد می‌توانید این محلول را داخل بطری اسپری بریزید و هر وقت خواستید آن را بر روی موهایتان بیافشانید. با انجام این کار حتی یک اتفاق خوشایند دیگر نیز برای شما اتفاق می‌افتد و آن هم افزایش حجم موهایتان، برای خیلی از مردم که موهای نازکی دارند، این افشانه می‌تواند یک معجزه باشد هر چند با شستن این حالت از بین می‌رود.(منبع:Haupt)

متاسفانه، این افزایش حجم تنها زمانی باقی خواهد ماند که پروتیئن‌های آبجو به مو‌ی شما چسبیده باقی بماند و هنگامی که شما آن را بشویید، این منفعت از بین می‌رود و برای این که این تاثیر دائمی به نظر برسد بهتر است این افشانه را بعد از شستن موهایتان دوباره استفاده کنید.(منبع:Hudson)

شما می‌توانید به سادگی شامپویتان را هم با آبجو مخلوط کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. مقداری آبجو( یک چهارم پیمانه) را با یک پیمانه شامپو مخلوط کنید و سپس آن را دوباره در بطری بریزید. اگر شما از آن دسته از افرادی نیستید که بخواهید همه چیز را برای خودتان درست کنید می‌توانید این گونه شوینده‌ها را از طریق بازار نیز خریداری کنید.(منبع:Kita)

محمدابراهیم نیکبخت


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید