انتشار این مقاله


افراد موفق تعطیلات خود را چگونه می گذرانند؟

این روزها بسیاری از مردم می خواهند چند روز از کار خود فاصله بگیرد و به سفر، گذراندن وقت با خانواده و استراحت بپردازند. اما اکثر افراد موفق برنامه ریزی می کنند در طول تعطیلات خود چه انجام دهند. Michael Kerr، سخنران تجاری حرفه ای بین المللی، می گوید: افراد موفق می دانند که تعطیلات […]

این روزها بسیاری از مردم می خواهند چند روز از کار خود فاصله بگیرد و به سفر، گذراندن وقت با خانواده و استراحت بپردازند. اما اکثر افراد موفق برنامه ریزی می کنند در طول تعطیلات خود چه انجام دهند.

Michael Kerr، سخنران تجاری حرفه ای بین المللی، می گوید: افراد موفق می دانند که تعطیلات طولانی بهترین فرصت برای بازسازی احساسات و انرژی است.

Lynn Taylor، کارشناس ملی، افزود: آنان روز های قبل تعطیلات بیش تر و سخت کوش تر کار می کنن تا از اوقات فراغت خود بیش ترین استفاده را کنند. او گفت:

آن ها همچنین کار های زیاد خسته کننده را از اوقات فراغت خود جدا می کنند، زیرا می دانند که اگر دو کار را قاطی کنند، احتمالا بعد از آن دچار سردرگمی می شوند.

برنامه ریزی برای روز های تعطیل مهم است زیرا شما نمی خواهید که فرصت های اندک خود را از دست دهید تا از فشردگی کارهای خود بکاهید.

Taylor توضیح داد:

تعطیلات طولانی از تعطیلات معمولی آخر هفته متفاوت است، زیرا شما می دانید زمان بیش تری برای استراحت، بررسی اهداف، دیدار افراد مهم زندگی و جبران کارهای عقب افتاده دارند.

حال به ۱۴ مورد که افراد موفق قبل و در طول تعطیلات خود انجام می دهند، می پردازیم:

۱. از پیش برنامه ریزی می کنند

Kerr می گوید: بیش تر افراد موفق از قبل برای تعطیلات آخر هفته برنامه ریزی می کنند بنابراین برای انجام کارهای دیگر وسوسه نمی شوند.
Taylor افزود: آن ها برای انجام برنامه های عملی در تعطیلات آخر هفته به اندازه کافی استراتژیک هستند، همچنین قابلیت این را دارند که هر کار فوری را که ممکن است بوجود آید، کنترل کنند.

۲. کارهای خود را ردیف کرده و به اتمام می رسانند

Kerr می گوید: افراد موفق قبل از این که به تعطیلات بلند مدت بروند، همۀ کارهای نیمه تمام خود را کامل انجام می دهند بنابراین، از نظر روحی و روانی نیز آسوده می شوند و از تعطیلات خود لذت می برند؛ در نتیجه برای بازگشت به دفترکار بعد تعطیلات، پروژۀ جدیدی را برای انجام برنامه ریزی می کنند.

۳. همیشه در دسترس اند

حتی در تعطیلات هم گوشی و ایمیل افراد موفق در دسترس است بنابراین، همکاران آن ها می دانند که هر وقت مشکلی بوجود آمد آمادۀ پاسخ گویی هستند.
Kerr توضیح داد: این موضوع این امکان را فراهم می کند که همۀ کارمندانی که به یک استراحت کامل نیاز دارند به به تعطیلات بروند، اما نیاز دارند از مدیر خود این را بشنوند تا با خیال راحت آخر هفته استراحت کنند.

۴. گاهی کاری انجام نمی دهند!

Taylor می گوید: بعد از یک هفته کاری سخت، طولانی و پر از جلسه، گاهی افراد موفق دوست دارند تعطیلات آخر هفتۀ خود را بدون برنامه ریزی و تعهد بگذرانند.

۵. وقت خود را صرف خانواده و دوستان می‌کنند

در طول هفته، توجه و اهمیت به خانواده و دوستان سخت است بنابراین، تعطیلات آخر هفته بهترین فرصت است.

۶. کارهای نیک انجام می دهند

بسیاری از افراد موفق هر زمان فرصت کردند به انجام کارهای نیک می پردازند.

۷. در خانۀ خود می مانند! (Staycations)

Kerr می گوید: بعضی از افراد موفق تعطیلات خود را در حیاط خانۀ خود می گذرانند. این، روشی برای استراحت ذهنی کامل و بدون استرس و دغدغۀ برنامه ریزی برای مسافرت به جایی که هنگام برگشت خسته تر از قبل خواهند بود.
گزینۀ دیگر، رفتن به سفری کوتاه که فقط ۱ الی ۲ ساعت دورتر از شهر خودمان است؛ این راه خوبی برای بازدید از مکان جدید است و به برنامه ریزی نیازی ندارد.

۸. بیرون رفته از طبیعت لذت می‌برند

Taylor می گوید: تعطیلات آخر هفتۀ طولانی بهترین فرصت برای رفتن به طبیعت و تنفس هوای تازه بعد از یک هفتۀ کاری سخت است.

۹. ورزش می‌کنند

افراد موفق می دانند که ورزش برای سلامتی جسم و روح آن ها بسیار مفید است بنابراین، تنبلی نمی کنند و آخر هفته فعالیت های فیزیکی انجام می دهند.

۱۰. به فعالیت‌های شور و هیجان دار می‌پردازند

Taylorمی گوید: تعطیلات آخر هفته بهترین فرصت برای انجام کارها و سرگرمی ها مورد علاقه مان است، مانند خرید کردن، گلف بازی، مطالعه، نقاشی کشیدن و …
کارهایی که شما را خوشحال می کند را انجام دهید؛ کارهایی که در طول هفته فرصت برای انجام نداشته اید.

۱۱. درمورد کار فکر نمی کنند

این چالشی بزرگ برای همۀ ماست؛ اکثر افراد موفق استرس آینده و یا حسرت فرصت های از دست رفته را نمی خورند و به جای آن از آنچه که در حال انجام می دهند، لذت می برند.

۱۲. خود را برای هفتۀ بعد شارژ می کنند

همۀ ما زمان به زمان به استراحت و شارژ شدن نیاز داریم؛ افراد موفق در تعطیلات آخر هفته به این کار می پردازند.
آن ها برای آخر هفته برنامه ریزی می کنند و فعالیت می کنند، اما حتما زمان کافی برای استراحت و خواب خود اختصاص می دهند.

۱۳. گاهی به دفترکار خود می روند!

Kerr توضیح داد: بعضی از افراد موفق تعطیلات آخر هفته را متفاوت می گذرانند؛ اگر دفترکار خصوصی داشته باشند به آنجا رفته و بدون اینکه خود را خسته کنند به کارهایشان می پردازند.
شما اگر فرصت انجام این کار را داشته باشید، یک پیروزی محسوب می شود؛ چرا که در زمان سکوت، آرامش و بدون استرس، کار بیش تر و مفیدتری می توان انجام داد.

۱۴. به هفتۀ بعد فکر می کنند!

Taylor می گوید: بسیاری از افراد موفق در آخرین شب تعطیلات خود به اهداف و کارهایی که در هفتۀ جلو روی خود باید انجام دهند، فکر می کنند البته بدون اینکه استرس بگیرند.

آنیتا ریحانی فرد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید