انتشار این مقاله


فواید باورنکردنی گریپ فروت

Grapefruit یک میوه ی دورگه از پرتقال و پوملو است و مزه ی تند و اندازه ای بزرگتر نسبت به پرتقال و رنگ نارنجی مایل به قرمز دارد و به صورت خوشه ای از درخت آویزان می شود، به همین دلیل به آن میوه ی انگوری می گویند. این میوه اولین بار در آمریکای جنوبی کشف شد. عمده ترین چیز در مورد گریپ فروت، فراوانی ویتامین C است. ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی و تسریع بهبودی سرماخوردگی موثر می باشد.

Grapefruit یک میوه ی دورگه از پرتقال و پوملو است و مزه ی تند و اندازه ای بزرگتر نسبت به پرتقال و رنگ نارنجی مایل به قرمز دارد و به صورت خوشه ای از درخت آویزان می شود، به همین دلیل به آن میوه ی انگوری می گویند. این میوه اولین بار در آمریکای جنوبی کشف شد. عمده ترین چیز در مورد گریپ فروت، فراوانی ویتامین C است. ویتامین C  برای تقویت سیستم ایمنی و تسریع بهبودی سرماخوردگی موثر می باشد. برای مصرف آن، پوست نارنجی یا قرمز آن را جدا کرده ولی قشر سفید را که سرشار از مواد مغذی است جدا نکنید.

۱. تقویت سیستم ایمنی

همانطور که گفته شد، مقدار زیاد ویتامین C در پیشگیری از سرماخوردگی یا تسریع بهبودی آن موثر است. این ویتامین هم چنین در پیشگیری از سرطان های دهان و دستگاه گوارش مفید واقع می شود. گریپ فروت با دارا بودن مقدار فراوانی از این ویتامین و خاصیت آنتی اکسیدانی در جلوگیری از سرطان، سکته قلبی و مغزی که حاصل  رادیکال های آزاد درون بدن است، نقش چشم گیری دارد.

۲. دفع سنگ کلیه

سنگ های کلیه عمدتا از کلسیم تشکیل شده اند و گاها خود به خود از حالب رد شده و دفع می گردند و یا با دخالت علم پزشکی شکسته می شوند. نوشیدن یک لیتر آب گریپ فروت به طور روزانه می تواند سنگ کلیه ها را بدون نیاز به جراحی دفع کرده و هم چنین از بروز آن جلوگیری کند.

۳. چربی سوز طبیعی

خاصیت چربی سوزی گریپ فروت شایعه نیست! طبق تحقیقات انجام شده، مصرف یک لیوان آب گریپ فروت یا نصف میوه ی آن، نیم ساعت قبل از هر وعده ی غذایی می تواند حدود ۱ کیلوگرم به طور ماهانه از چربی های بدن شما بکاهد.

۴. بالا بردن متابولیسم

علاوه بر خاصیت چربی سوزی طبیعی، گریپ فروت متابولیسم بدن را افزایش می دهد. با رژیم غذایی مناسب و ورزش مداوم به همراه مصرف گریپ فروت، ۱ کیلو در هفته می توانید وزن کم کنید. بالا بودن متابولیسم بدن باعث چربی سوزی حتی به هنگام استراحت می شود. با این کار، کاهش وزن چندان هم سخت به نظر نمی رسد!

۵. تصفیه کننده ی کبد

انواع سموم و مواد شیمیایی می توانند کبد و را آلوده کنند. از آن جایی که کبد عضو سم زدای بدن است، مصرف گریپ فروت باعث تقویت دفع سموم کبد می شود. گریپ فروت با پاکسازی کبد باعث حس سلامتی شده و علائمی مثل افسردگی، مشکلات مزمن گردش خون، سفتی ماهیچه و سردرد های مزمن را از بین می برد.

۶. پیشگیری از سرطان پروستات

مصرف گریپ فروت که سرشار از آنتی اکسیدان است می تواند مواد سرطان زا را که در پروستات کمین کرده اند، از بین ببرد. تحقیقات به عمل امده نشان می دهد گریپ فروت سلول های آسیب دیده در سطح DNA را بازسازی می کند. سرطان پروستات شایع ترین نوع سرطان در مردان است و بعد از سرطان ریه، بیشترین میزان مرگ آقایان ناشی از این سرطان می باشد.

۷. پیشگیری از سرطان ریه

به گفته ی محققان گریپ فروت صورتی در پیشگیری از سرطان ریه بیشترین تاثیر را از خود نشان داده است. مصرف ۶ اونس گریپ فروت به طور روزانه، با فعال کردن آنزیم های منحصر به فرد، تاثیر مخرب دود سیگار و دود غلیظ ناشی از آلودگی هوا را از بین می برد.

1-bitt

۸. کاهش کلسترول بد خون

مطالعات نشان دادند که کلسترول بد خون یا همان LDL، با مصرف گریپ فروت به میزان ۱۵% کاهش یافته است. گریپ فروت طلایی بیشتر از گریپ فروت قرمز در کاهش LDL موثر واقع می شود. تری گلیسیرید، شکل دیگر LDL، بعد از یک ماه استفاده به میزان ۱۷% در بیماران مورد آزمایش کاهش یافته است.

۹. بیماری های لثه

مصرف روزانه ۲ عدد گریپ فروت در پیشگیری از بیماری لثه در افراد مستعد موثر می باشد. به طور کلی، رادیکال های آزاد در حضور گریپ فروت تشکیل نمی شوند. بیماری های لثه که به درستی تشخیص داده نشده و درمان نشده اند باعث سرطان دهان و مری می گردند. هم چنین باکتری های لثه و دهان به قلب آسیب می زند.

1-bitt
ماریا معمارزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید