انتشار این مقاله


برای حفظ تناسب اندام، بازی کنید!

مزایای بازی کردن برای بزرگسالان، همانند کودکان شامل مواردی از جمله کنترل اضطراب، شادابی و فعالیت اجتماعی می‌باشد، پس بهتر است با راهکار های حفظ تناسب اندام در عین شادابی و خوش گذرانی آشنا شوید. با خودتان روراست باشید: آیا هنگام ورزش کردن زمان خود را به خوبی سپری می‌کنید؟ اگر جواب منفی است، بهتر […]

مزایای بازی کردن برای بزرگسالان، همانند کودکان شامل مواردی از جمله کنترل اضطراب، شادابی و فعالیت اجتماعی می‌باشد، پس بهتر است با راهکار های حفظ تناسب اندام در عین شادابی و خوش گذرانی آشنا شوید.

با خودتان روراست باشید: آیا هنگام ورزش کردن زمان خود را به خوبی سپری می‌کنید؟ اگر جواب منفی است، بهتر است تا دوباره در مورد اهداف خود فکر کنید. لزومی بر سخت و طاقت فرسا بودن تمرینات وجود ندارد. راهکار های بسیاری برای افزودن لذت به تمرینات و نیز دلایل متنوعی برای این کار وجود دارد. شواهد نشان می‌دهند که بازی کردن، همانند کودکان، برای بزرگسالان نیز موردنیاز است و در کنار به چالش کشیدن بدن با راه های جدید، فرصت را برای آزاد کردن استرس، و شرکت کردن در اجتماع فراهم می‌کند.

در ادامه به بعضی از راهکارهای افزودن لذت به تمرینات، اشاره می‌شود:

  • عضوی از یک تیم شوید! بسیاری از شهرها و محل های کار اقدام به بررسی لیگ های ورزشی در سطوح مختلف می‌کنند. آیا در کودکی از ورزش هایی نظیر والیبال، بسکتبال، فوتبال و وسطی لذت می‌بردید؟ اکنون نیز می‌توانید لذت بازی زمان کودکی ناشی از روح فعالیت تیمی را به زندگی دوزان بزرگسالی خود اضافه کنید. رقابت های ورزشی سالم می‌توانند روش مناسبی برای افزایش روحیه ی شما باشند.
  • عضویت در کلاس های فیتنس گروهی را امتحان کنید. ورزش کردن با دیگران موجب القای حس همراهی و پشتیانی و نیز افزایش بازده شما با مشاهده فعالیت دیگران می‌شود. به یاد داشته باشید که امکان بدست آوردن تمامی این مزایا توسط انواع مختلف ورزش ها وجود دارند و شما می‌توانید بر اساس علایق خود کلاس هایی نظیر پلاتس، یوگا، بوکس و یا رقص را انتخاب کنید.
  • هدفی را برای خود و دیگران تعیین کنید. فعالیت های خود را به صوذت مسابقه برگذار کنید تا ببینید چه کسی در هر روز به بیشتریم میزان فعالیت دست می‌یابد. از شریک های خود بخواهید تا میزان فعالیت خود نظیر تعداد پله ها و یا قدم های طی شده را ثبت و گزارش کنند. این کار می‌تواند موجب القای روح شادی در مکالمات شما به هنگام ورزش شود.
  • در سالن ورزشی هنگام استفاده از تردمیل  یا دوچرخه با بقیه رقابت کنید. بسیاری از ابزار داخل سالن فیتنس، امکان رقابت  با دیگران را برای شما فراهم می‌کنند. اگر شریک ورزشی دارید، زمان های هود را یادداشت کرده و تمرین خود را به مسابقه تبدیل کنید.
  • تمرینات و دویدن های پرشور و هیجان طراحی کنید. مسابقه ها و دویدن های اکتشافی، اخیرا به علت پرشور و هیجان بودنشان بسیار پرطرفدار شده اند. شما می‌توانید انواع بسیار زیادی از چنین فعالیت هایی را از قبیل بازی هایی که در آنها تحت تعقیب یک زامبی هستید و یا بازی هایی که در آنها باید از روی موانع در میان گل عبور کنید را بیابید.

مزایای بازی کردن، با افزایش سن کاهش نمی‌یابند. پس بهتر است از خانه خارج شده و شروع به انجام فعالیت های پرشور و هیجان کنید. مطمئنا ابن فعالیت ها برای شما موجب کاهش میزان اضطراب، ایجاد فضای رقابتی سالم و برقراری روابط احتماعی بهتر در برخورد با دیگران خواهد شد.

سما رهنمایان


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید