انتشار این مقاله


۱۳ کاری که افراد توانمند ذهنی انجام نمی‌دهند

افراد توانمند ذهنی عادت‌های سالمی دارند. آن‌ها احساسات، افکار و رفتارهای خود را در جهت موفقیت در زندگی مدیریت می‌کنند. با ما همراه باشید تا با کارهایی که این افراد انجام نمی‌دهند، آشنا شویم: ۱-وقت خود را صرف احساس تاسف برای خودشان نمی‌کنند. این افراد وقت خود را صرف تاسف برای واکنش‌هایشان در موقعیت‌های مختلف […]

افراد توانمند ذهنی عادت‌های سالمی دارند. آن‌ها احساسات، افکار و رفتارهای خود را در جهت موفقیت در زندگی مدیریت می‌کنند. با ما همراه باشید تا با کارهایی که این افراد انجام نمی‌دهند، آشنا شویم:

۱-وقت خود را صرف احساس تاسف برای خودشان نمی‌کنند.

این افراد وقت خود را صرف تاسف برای واکنش‌هایشان در موقعیت‌های مختلف نکرده و با بازخورد افراد دیگر در همان شرایط مقایسه نمی‌کنند. آن‌ها برای نقش خود در زندگی احساس مسئولیت کرده و می‌دانند که زندگی همیشه آسان نیست.

۲-قدرت خود را از دست نمی‌دهند.

به دیگران اجازه کنترلشان را نمی‌دهند و قدرت خود را حفظ می‌کنند. هیچگاه جملاتی مثل:<<با رفتارهای رئیسم اذیت می‌شوم>> به کار نمی‌برند؛ چرا که می‌دانند همیشه افراد در کنترل احساسات خود بوده و در چگونگی پاسخ به شرایط قدرت انتخاب دارند.

۳-از تغییر فرار نمی‌کنند.

این افراد از تغییر نمی‌ترسند؛ در مقابل، از تغییرات مثبت استقبال کرده و انعطاف‌پذیرند. آن‌ها می‌دانند که تغییر حیاتی است و به توانایی‌های خود در انطباق با شرایط باور دارند.

۴-انرژی خود را در جهت چیزهایی که نمی‌توانند کنترل کنند، هدر نمی‌دهند.

از چنین افرادی هیچگاه شکایتی راجع به گم شدن اشیا یا ترافیک نمی‌شنوید. آن‌ها بر روی چیزهایی که قابلیت کنترل آن‌ها را دارند، تمرکز می‌کنند و باور دارند که گاها تنها چیز قابل کنترل، طرز برخوردشان است.

۵-می‌دانند که قرار نیست همه را راضی نگه دارند.

باور دارند که نیازی نیست همیشه افراد را راضی نگه داشت. از نه گفتن نمی‌ترسند و به هنگام نیاز از حق خود دفاع می‌کنند. آن‌ها تمایل به مهربانی دارند اما در شرایطی افراد را ناراحت نیز می‌کنند.

۶-از انجام ریسک‌های حساب شده نمی‌ترسند.

ریسک‌های احمقانه انجام نمی‌دهند ولی از ریسک‌های حساب شده فرار نمی‌کنند. روی ارزیابی ریسک‌ها قبل از تصمیمات بزرگ وقت گذاشته و از پتانسیل منفی کارهایی که انجام می‌دهند، کاملا آگاهی دارند.

۷-در گذشته گیر نمی‌کنند.

وقت خودرا صرف تفکر درباره گذشته نمی‌کنند. گذشته را تصدیق کرده و آموخته‌های خود را از آن در ذهن دارند؛ اگرچه همیشه خاطرات و تجربیات بد گذشته را مرور نمی‌کنند.

آن‌ها برای حال زندگی کرده و برای آینده برنامه‌ریزی می‌کنند.

۸-اشتباهات خود را تکرار نمی‌کنند.

این افراد مسئولیت رفتار خود را قبول کرده و از اشتباهات گذشته درس می‌گیرند. در نتیجه، اشتباهات خود را دوباره تکرار نمی‌کنند؛ به جلو حرکت کرده و تصمیمات بهتر در آینده می‌گیرند.

۹-از موفقیت دیگران عصبانی نمی‌شوند.

آنان می‌توانند از دیگران قدردانی کرده و موفقیت آن‌ها را جشن بگیرند. حسادت نکرده و حس تقلب به آن‌ها دست نمی‌دهد. می‌دانند که لازمه موفقیت پشتکار زیاد است و تمایل به تلاش برای شانس‌های خود در زندگی دارند.

۱۰-پس از اولین شکست، تسلیم نمی‌شوند.

آنان شکست را بهانه‌ای برای تسلیم نمی‌دانند؛ از شکست به عنوان فرصتی برای رشد و پیشرفت استفاده می‌کنند و تا زمان دستیابی به خواسته‌هایشان، از تلاش دست برنمی‌دارند.

۱۱-از تنهایی نمی‌ترسند.

این افراد می‌توانند تنهایی را تحمل کرده و از سکوت نمی‌ترسند. از تنهایی با اندیشه‌های خود  هراسی نداشته و از این زمان‌ها به بهترین شکل ممکن بهره می‌گیرند. از تنهایی لذت برده و برای سرگرم شدن به دیگران نیازی ندارند. آن‌ها بلدند چگونه در تنهایی خوشحال باشند.

۱۲-می‌دانند زندگی به آن‌ها بدهکار نیست.

آن‌ها باور دارند در زندگی محدود نشده‌اند؛ متولد نشده‌اند تا کسی به آن‌ها چیزی بدهد یا از ‌آن‌ها مراقبت کند. آن‌ها به دنبال فرصت‌هایی منطبق با لیاقت و شایستگی‌شان هستند.

۱۳-انتظار نتیجه فوری ندارند.

چه در تلاش جهت دستیابی به شغل موردنظر و چه در جهت بهبود سلامت، انتظار نتیجه سریع ندارند. از مهارت‌ها وزمان برای استفاده از نهایت توانایی خود بهره گرفته و می‌دانند که تغییرات واقعی زمان‌برند.

 

مهدیه وظیفه


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید