انتشار این مقاله


۵ نوع صبحانه که به کاهش وزن کمک می کنند

صبحانه مهم ترین وعده ی غذایی است که می تواند تناسب اندام شما را تضمین کند.

بیشتر مردم با وعده ی صبحانه مشکل اساسی دارند! این مشکل یا بخاطر کمبود وقت است و یا بخاطر تکراری و جالب نبودن موادی که در صبحانه مصرف می شود. بیشتر افرادی که مشغله ی کاری دارند، صبحانه ی خود را با یک لیوان قهوه و یک مافین از کافه ی نزدیک محل کار خود تهیه می کنند. خوردن صبحانه ناسالم در بیرون باعث مشکلاتی ناخوشایند برای بانوان مثل افزایش وزن می گردد! وعده های غذایی افراد شاغل هم به بهانه ی کمبود وقت از بیرون سفارش داده می  شود که سرشار از کالری و مواد مضر است که روند افزایش وزن را چند برابر می کند.

برای جلوگیری از این امر، خوردن صبحانه ی کامل و سالم و شام مختصر به شدت توصیه می شود. بدن مانند یک ماشین است که اول صبح نیاز به انرژی دارد تا به درستی کار کند. دکتر Crandall پیشنهاد می کند که فیبر و پروتئین در اول روز مصرف شود تا گرسنگی در طول روز کمتر احساس شود. صبحانه با کربوهیدرات بالا باعث می شود که قندخونتان برای مدت کوتاهی بالا رفته و سپس کاهش می یابد، درنتیجه گرسنگی ایجاد می شود.

پروتئین

eggs protein

تخم مرغ به دلایلی یکی از مواد مهم صبحانه محسوب می شود. بر اساس مقاله ای که در ژورنال غذا و داروی آمریکا چاپ شده، مصرف ماده ی حاوی پروتئین در وعده ی صبحانه، باعث سیری کاذب شده و مقدار مصرفی میان وعده را کاهش می دهد. اگر با خیال اینکه پروتئین چاق می کند، مصرف آن را کاهش دهیم، ماهیچه ها تحلیل می روند و متابولیسم بدن کاهش می یابد. دوز مورد نیاز برای بانوان ۲۰ گرم در روز است. نان تست با کره ی بادام زمینی و تخم مرغ، ماست یونانی با توت و بادام، ۲ تخم مرغ نمیرو با سیب و موز و بیسکوییت نمونه هایی از انواع صبحانه ی پروتئین دار است.

فیبر فراوان

fiber

در خوردن همه ی غذا ها اصلی را باید رعایت کنید: “غذای واقعی بخورید.”  غذایی که مصرف می کنید بهتر است حاوی فیبر باشد، زیرا فیبر به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک کرده و اثرات مضر فست فود و قند  های ساده را خنثی می کند. فیبر باعث می شود روند هضم غذا کند شود و احساس سیری طولانی مدت ایجاد کند، در نتیجه در  طول روز غذای کمتری مصرف می کنید. منابع غنی فیبر عبارتند از  نان کامل، جوی دو سر، سبزیجات، صیفی جات و میوه ها.

مصرف سبزیجات

veggie breakfast

بیشتر مردم در وعده ی صبحانه میوه و سبزیجات مصرف نمی کنند. به گفته ی دکتر Torey Armul ، سخنگوی مرکز تغذیه و رژیم سالم، سبزیجات و میوه ها باید حداقل نصف مواد غذایی مصرف شده را تشکیل دهند. برای اینکار، مقداری اسفناج، فلفل و زوچینی به املت خود اضافه کنید. استفاده از سبزیجات مثل نعناع یا ریحان مزه ی تند و دلپذیری به اسموتی شما می دهد. املت اسفناج و کدو هم برای صبحانه مناسب است.

ناسالم های سالم!

برای کاهش وزن نیاز دارید که در طول روز احساس گرسنگی نکنید. برای کاهش سرعت هضم وعده ای که می خورید از چربی های سالم استفاده کنید. با این کار, انرژی در بدن شما در طول روز آهسته تر آزاد می شود و احساس خستگی و گرسنگی سراغتان را نمی گیرد! نان تست با آووکادو, اسفناج, گردو,جوی دو سر, دانه ی چیا, دانه ی کتان و روغن زیتون یک ترکیب بسیار عالی برای این گونه صبحانه است.

مقاله ی مرتبط: ۸ میان‌‌وعدۀ شیرین که به کاهش وزن کمک می‌کنند

صبحانه ی غیر صبحانه ای!

breakfast tacos

چیزی که برای صبحانه می خورید لزومی ندارد صبحانه باشد! شما می توانید برای خود, تاکو های مخصوص صبحانه با تورتیلای ذرت, سبزیجات و تخم مرغ درست کنید. ترکیب ماست یونانی, پوره ی کدو حلوایی, سیب, دارچین و گردو برای تاکوی صبحانه مناسب است. علاوه بر تاکو, سالاد اسفناج با زیتون و خوردن غذای باقی مانده ی روز قبل می تواند حس تکراری و خسته کننده بودن صبحانه خوردن را از بین ببرد.

ماریا معمارزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید