انتشار این مقاله


موی سفید بیشتر، امکان ابتلا به بیماری قلب بیشتر!

طی تحقیقات انجام شده، محققان رابطه‌ای بین پیدا شدن و افزایش موی سفید با افزایش ابتلا به بیماری قلبی-عروقی را کشف کرده‌اند. این آزمایش روی ۴۵۴ مرد جوان انجام داده شد. نتایج به این صورت بودند که هرچه فرد دارای موهای خاکستری و یا سفید بیشتری بود،مشکلات قلبی او نیز متعاقبا زیاد بود. دکتر سامویل […]

طی تحقیقات انجام شده، محققان رابطه‌ای بین پیدا شدن و افزایش موی سفید با افزایش ابتلا به بیماری قلبی-عروقی را کشف کرده‌اند.

این آزمایش روی ۴۵۴ مرد جوان انجام داده شد. نتایج به این صورت بودند که هرچه فرد دارای موهای خاکستری و یا سفید بیشتری بود،مشکلات قلبی او نیز متعاقبا زیاد بود.

دکتر سامویل (Irini Samuel ) می‌گوید :” در جامعه‌ی ما سفید شدن مو با پیری رابطه‌ی نزدیکی دارد بدین صورت که با افزایش سن تعداد موهای سفید بیشتر شده و تغییراتی را بدن به وجود می‌آید مانند التهاب سیستمیک، دژنره شدن سلول‌ها و ناتوانی دی ان آ (DNA) از بازسازی خود که در نتیجه‌ی آن مشکلات زیادی برای بدن پیش خواهد آمد.

کسانی که زودتر از موعود دچار این بیماری‌ها میشوند بهتر است به دکتر مراجعه کنند یا با انجام فعالیت‌هایی مانند ورزش کردن، اقدام برای کاهش فشارخون و کلسترول خون مانع از پیشرفت این بیماری شوند.

این آزمایشات برروی مردان انجام شد چراکه زنان در اغلب اوقات موهای خود را رنگ میکنند و این نوعی خطا در آزمایش است، بنابراین تحقیقات همچنان ادامه دارد تا محققان بفهمند که این نتایج برای زنان نیز صادق است و یا خیر…

مردانی که در این آزمایش شرکت کردند دارای گروه سنی ۴۲-۶۴ بودند و آن‌ها بر اساس درجه‌ی تغییر رنگ موهایشان مثلا از سیاه تیره تا سفید، به ۵ دسته تقسیم شدند.نتایج ثابت کرد که ۸۰% آن‌هایی که موهای رنگ روشن‌تری داشتند بیشتر دچار ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی شده اند.البته رابطه‌ی میان این دو هنوز به طور واضح مشخص نشده است و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

طبق نظر دکترفونارو (DR.Gregg Fonarow ) و محققان ظاهر شدن موی خاکستری یا سفید را نوعی ریسک فکتور برای ابتلا به بیماری می‌دانند بنابراین توصیه کرده‌اند که اگر این تارهای مو را مشاهده کردید بهتر است تحت نظر پزشک بوده و به صورت منظم چک-آپ شوید.البته همانطور که گفته شد این آزمایشات به طور کامل اثبات نشده‌اند اما احتیاط شرط عقل است!

یسرا واعظ


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید