انتشار این مقاله


نمی‌توانم بدون موبایلم زندگی کنم چون به من آرامش می‌دهد

آیا نمی‌توانید بدون گوشی خود زندگی کنید؟ آیا فکر می‌کنید تلفن همراه‌تان شما را آرام می‌کند؟ این مقاله نظر شما را عوض خواهد کرد.  زمانی که مضطرب هستید، موبایل را کنار بگذارید. نگاه کردن بیش از حد به صفحه تلفن همراه آرام شدن را سخت‌تر می‌کند و یک خواب راحت شبانه را از شما می‌گیرد. […]

آیا نمی‌توانید بدون گوشی خود زندگی کنید؟ آیا فکر می‌کنید تلفن همراه‌تان شما را آرام می‌کند؟ این مقاله نظر شما را عوض خواهد کرد.

 زمانی که مضطرب هستید، موبایل را کنار بگذارید. نگاه کردن بیش از حد به صفحه تلفن همراه آرام شدن را سخت‌تر می‌کند و یک خواب راحت شبانه را از شما می‌گیرد.

هنگام استراحت بین مطالعه و قبل از خواب زمانی مناسب برای خستگی در کردن با موبایل به نظر می‌رسند درست است؟ این می‌تواند بیشتر از یک عادت باشد. ۵۸ درصد از نوجوانان در یک نظرسنجی گفتند که آنها از گوشی برای رهایی از استرس و استراحت استفاده می‌کنند. اما آیا بازی‌ها، پیام فرستادن و رسانه‌های اجتماعی  واقعا می‌توانند ذهن شما را آزاد کنند؟

نه واقعا. تلفن شما دقیقا یک منطقه عاری از استرس نیست.

دانشمندان هنوز در حال مطالعه تمام راه‌هایی هستند که تلفن همراه، کامپیوتر، رسانه‌های اجتماعی و دیگر ابزار تکنولوژی میتوانند ذهن، بدن و خلق و خوی را تحت تأثیر تاثیر قرار می‌دهند. اما آن‌ها چند چیز را نمی‌دانند:

  • هنگامی که زمان زیادی را در مقابل صفحه نمایش گوشی صرف می‌کنید، امکان ابتلا به برخی از انواع مشکلات سلامتی، مانند افزایش وزن و سردرد به علت اضطراب و افسردگی را افزایش می‌دهید.
  • تلفن شما می‌تواند به شما احساس اضطراب بیشتری بدهد، به خصوص اگر زیاد پیام بفرستید.
  • در شب، صفحه نمایش می‌تواند شما را بیدار نگه دارد چون ذهن بیش از حد تقویت و تحریک شده  و نمی‌تواند به حالت خواب برود.

از سوی دیگر، استراحت و آرامش واقعی؛ چیزهایی مثل خواندن یک کتاب، نقاشی، قدم زدن و یا گوش دادن به موسیقی، در واقع بخش مهمی از سالم ماندن هستند. هنگامی که زمان کافی برای استراحت روزانه دارید، انرژی بیشتری برای پیدا کردن انواع دیگری از گزینه‌های سالم، مانند خوردن یک میان وعده سالم به جای تنقلات و یا بلند شدن و حرکت کردن، خواهید داشت.

هیچ مشکلی با کمی چت در رسانه‌های اجتماعی و یا یک بازی ویدیویی برای چند دقیقه وجود ندارد. اما این‌ها نباید انتخاب شما برای زمان استراحت و آرامش باشند، زمانی که مغز شما برای ذخیره خاطرات، افزایش خلاقیت، پردازش آنچه یاد می‌گیرید و … نیاز دارد.

به آنچه که ذهن و بدن نیاز دارند خیانت نکنید. برای واقعا شارژ شدن، نیاز دارید به تمام الکترونیک بدن خود کمی استراحت بدهید.

بلند شوید و حرکت کنید

هنگامی که نیاز به استراحت و آرامش دارید، از صفحه نمایش دور شوید و بدن خود را حرکت دهید. کلاس یوگا یا رقص را امتحان کنید. سوار دوچرخه یا اسکیت بورد خود شوید. به یک تیم ملحق شوید و یا برخی از دوستان را به یک بازی دعوت کنید. مهم نیست که چه چیزی را انتخاب کنید، تا زمانی که در حال هر روز حرکت بکنید.

خوش بگذرانید

 کمی اینستاگرام را کنار بگذارید و زمان خود را صرف کارهای دیگری که دوست دارید انجام دهید بکنید. آیا هنرمندی عالی و یا آشپزی شگفت انگیزی هستید؟ عاشق کتاب خوب یا ملاقات با دوستان اید؟ دنبال راه‌های دیگری برای لذت از خودتان باشید.

خاموشی قبل از خواب

هنگام چک کردن گوشی و یا تماشای تلویزیون، مطمئن شوید که حدود یک ساعت قبل از خاموشی چراغ‌ها این کار را به پایان برسانید. نوع نوری که از صفحه نمایش تابش می‌شود می‌تواند هورمون‌هایی را که خواب را کنترل می‌کنند تحت تأثیر قرار دهد، که داشتن خوابی کافی و آرام را دشوار می‌کند. به علاوه، هنگامی که فیلمی را تماشا می‌کنید، شبکه‌های اجتماعی را چک می‌کنید و یا به دوستان خود پیام می‌فرستید، مغز شما فعال باقی می‌ماند.

آیا وسوسه می‌شوید به گوشی نگاه کنید؟ گوشی خود را در جایی خارج اتاق خواب خود به پریز بزنید و بگذارید تا در طول شب شارژ شود.

زهرا کریمی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید