انتشار این مقاله


دکتر مجازی ۱ ساله شد!

داستانی یک‌ساله‌ از علم به روایتی جذاب‌تر…

قدم نهادن در وادی علم به‌خودی‌خود از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌های بسیاری از انسان‌هاست. حال آن‌که نشر علم شیرینی کار را دوچندان می‌کند. امروز مفتخریم که فعالیت یک ساله‌ی دکتر مجازی به جذاب‌ترین و موفق‌ترین پروژه کاری تیم تحریریه‌مان مبدل گشته است. امروز دکتر مجازی دیگر «۱ ساله» است. تجربیات کسب‌شده در این مدت از ارزشمند‌ترین دستاورد‌های تیم ما برای پیشرفت کار و بهبود سطح علمی جامعه است؛ مسیری که در کشور عزیزمان بسیار نوپا بوده و جای کار فراوان دارد.

در مدت فعالیت یک ساله‌ی دکتر مجازی تلاش‌مان همواره بر بهبود کیفی مقالات و ارائه‌ی صحیح محتوا به مخاطب بوده است. بهبود کمّی و افزایش تعداد مقالات منتشر شده در دوره‌های زمانی نیز از جمله دستاورد‌های مهم می‌باشد. انتشار بیش از ۳۳۰۰ مقاله به همت فعالیت ۷۵ نویسنده، در حوزه‌های مختلف علمی با تمرکز بر علوم زنده نیز از دیگر نشانه‌های حضور قدرتمند دکتر مجازی است.

دکتر مجازی در قدمی بلند‌پروازانه به منظور افزایش محتوای درخور و متناسب با نیاز جامعه، پایه‌های لازم جهت نگارش مقالات دست‌اول فراهم نموده. امید است در این مسیر از جمله قابل اعتماد‌ترین مجلات علمی آنلاین در کشور بوده تا اعتماد مخاطبان را به بهترین نحو ممکن پاسخ‌گو باشیم. ممنون از همراهی‌تان

تیم تحریریه دکتر مجازی

دکتر فریبا میرزایی دکتر فریبا میرزایی:

یکسال گذشت و دکتر مجازی یکساله شد… با همه پستی ها و بلندی ها ، بچه های پرتلاش و مملو از انگیزه، دست به دست هم دادند تا نهال دکتر مجازی ریشه دوانید، پا گرفت و روز به روز تنومندتر شد…
مطالب متنوع، جذاب و درعین حال موافق با سلیقه عام، ازجمله ویژگیهای دکتر مجازی است. برای همه دانشجویان خوش ذوق، هنرمند و مهمتر از همه دانشمند خودم آرزوی موفقیت و سربلندی روزافزون دارم.  “دکتر مجازی تولدت مبارک”

میلاد شیرولیلو میلاد شیرولیلو:

نوشتن خوبه. خونده شدن اون نوشته هم طبعن بهتره. ولی هیچکس به خوبی یه نویسنده قدر یه نوشته و ارزش خونده شدن اون رو نمی دونه. خب من تو این یه سال نتونستم نویسنده بشم، ولی اینو فهمیدم که نویسنده ها چرا نویسندن. به خاطر این که ما هستیم که بخونیم. متشکرم از همه شما که در این یه سال خوندید. و ممنونم از دکتر مجازی که ارزش دیدگان عزیز شما رو به ما یاد داد. 

محمد‌سالار حسینی محمدسالار حسینی:

۹ شهریور ۹۵، ۱۲:۲۹

– سلام سالار
+ سلام عرفان جان، خوبی؟
– قربانت
– سالار جون یه پیشنهادی داشتم
+ جونم عرفان، من در خدمتم
– آقا نمی‌دونم سایت رو دنبال می‌کنی یا نه
+ کدوم سایت؟
– VirtualDr
+ آره، همون که چنلشُ فرستادی… هر از گاهی می‌خونم مطالبشُ، خیلی خوبه
– می‌خواستم ازت بخوام که اگه علاقه داری جوین شی تو گروه
– این یه دعوت رسمی بود :-B
+ باشه، باعث افتخاره
+ خب از کجا باید شروع کنم فقط؟
– خب وایسا شرایطُ بگم؛ ببین…

راستش روزی که اولین پیام رو از سردبیر دریافت کردم، روزی که اولین پُستم رو منتشر کردم، یا حتی روزی که اولین پستمُ به‌عنوان ویراستار ویرایش کردم، هرگز فکرشُ نمی‌کردم که این سایت تو یک‌سالگی شاهد انتشار بیش از سه‌هزار و سیصد مقاله و البته این حجم از بازدید باشه!
قطعاً پیشرفت چشم‌گیر “دکتر مجازی” به‌عنوان رسانۀ مستقل و معتبر – که سعی در پُر کردن جای خالی منبع مطمئن، به‌روز و فعال حوزۀ پزشکی و سلامت در وب فارسی را داشته – مرهون تلاش‌های بی‌وقفه تیم تحریریه و نویسندگان سایت و حمایت مخاطبان علاقه‌مند بوده‌است. مسلماً تمام این موفقیت‌ها و حمایت‌ها دل‌گرمی برای فعالیت‌های بیشتر و بهتر هستند.

نگین فرونچی نگین فرونچی:

VirtualDrی بودن فقط اونجاش كه بعد هر پست حس روزنامه نگاريو مترجميو، طرفداری از ^_^ گسترش مرزهای علمی… كلهم اجمعين بر قلب اينجانب نازل ميشه

فاطمه طهماسبی پریا طهماسبی:

رسیدن به چنین موفقیتی در این زمان کوتاه تنها می‌تواند نشان دهد زمانی که علاقه و اشتیاق به انجام دادن کاری در یک مسیر درست هدایت شود، چه پیشرفت‌هایی می‌تواند به دنبال داشته باشد.
دستاورد‌های دکتر مجازی حاصل همکاری نویسنده‌هایی متعهد و مشتاق و یک مدیریت بی‌نظیر است؛ با هم خانواده‌ای را تشکیل می‌دهیم که در عین یادگیری مداوم از همدیگر و یادگیری با همدیگر، برای ایجاد یک تغییر تلاش می‌کند؛ تغییری که می‌تواند برای تمامی افراد با علایق و جهت‌گیری‌های مختلف الهام بخش باشد.

سما رهنمایان سما رهنمایان:

یک سال از شروع فعالیت سایت دکتر مجازی میگذره و این برای من یعنی ۹ ماه تجربه ی لذت بخش از یک همکاری مجازی با پشتوانه ای حقیقی که تونست مارو چند قدم بیشتر به آینده مدنظرمون نزدیک تر کنه و مقدمه ای شد برای آشنایی با افرادی که ویژگی های مشترکی رو به اشتراک میگذاشتند. به امید پیشرفت هرچه بیشتر این مجموعه در سالگرد های بعد…

علی تقی‌زاده علی تقی‌زاده:

بدون علم قطعاً از تک‌تک جوانب سلامتی انسان گرفته تا کوچک‌ترین مناسبات اجتماعی، هیچ‌ کدام اصولی پیش نخواهند رفت؛ شخصاً، دنبال کردن روزانه‌ی یافته‌های علمی دنیا و تلاش برای اشتراک آن‌ها با دیگران برای من بسیار هیجان‌انگیز بوده است.

مهدیه وظیفه مهدیه وظیفه:

یکی از بهترین تجربیاتم تو سال دوم دانشگاه فعالیت تو مجموعه‌ای بود که وقتی نه ماه پیش برای بار اول واردش شدم، فکر نمی‌کردم روزی جزو اولویت‌هام بشه و هرچی بیشتر پیش میره بیشتر به ادامه کار مصمم می‌شم. به امید این که روز به روز شاهد پیشرفت هر چه بیشتر این نشریه مجازی باشیم.

الهه نوراللهی الهه نوراللهی:

احتمالاً تا به حال حدیث «الْمَرْءُ عَلَى دِینِ خَلِیلِهِ وَ قَرِینِهِ» را شنیده‌اید؛ و شاید شما هم جزو افرادی باشید که با مسئولیت‌ها و فعالیت‌هایش و هرچیزی دیگری که دوست می‌دارد، ارتباط عمیقی برقرار کرده و می‌تواند با آن‌ها دوست بشود! دوستی علم‌گرا، سخن‌گویِ مستند، فردی منظم و منضبط، بابرنامه و هدفمند و پیگیر، تلاشگری برای رشد و پیشرفت هرروزه را در نظر بگیرید. دوستی که علم و تفکر علمی را در کتاب و دانشگاه و آزمایشگاه خلاصه نکرده، بلکه علم در تمام زندگش‌اش وارد شده، و سبک زندگی‌اش علمی شده است. چنین دوستی مطمئناً فوق‌العاده خواهد بود؛ همانطور که «دکتر مجازی» چنین است! توضیح بیشتری لازم می‌باشد؟!

عرفان گلشن


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید