انتشار این مقاله


جراحان درباره‌ی ترامپولین هشدار می‌دهند

به گفته ی این گروه، کودکان بسیار کم سن باید از ترامپولین دوری کنند.

به گفته ی این گروه، کودکان بسیار کم سن باید از ترامپولین دوری کنند.
ترامپولین ممکن است کودکانتان را پرت کند، اما آکادمی جراحان ارتوپد آمریکایی والدین را از خطرات احتمالی آگاه می‌سازد.در سال ۲۰۱۵، در ایالات متحده بیش از ۲۹۵۰۰۰ آسیب دیدگی پزشکی دیده شده است. بر اساس کمیسیون ایمنی مصرفی ایالات متحده ، این شامل تقریبا ۱۰۳۰۰۰ بازدیدکننده دفاتر اورژانسی بوده است.

یک انتشار خبری از گروه جراحان– دکتر جنیفر وایس، سخنگوی دانشگاه می گوید: “ما می خواهیم که کودکان مخصوصا در طول ماه های تابستان، از ورزش و فعالیت بدنی لذت ببرند. اما والدین و مراقبان باید در مورد خطرات ترامپولین و خطر آسیب جدی، به ویژه در کودکان بسیار جوان ، بیشتر بدانند”.
وایس، یک جراح ارتوپدی کودکان در لس آنجلس گفت: “کودکان کمتر از ۶ سال احتمال کمتری دارد که هماهنگی، آگاهی بدن و زمان واکنش سریع لازم برای نگه داشتن بدن، استخوان ها و مغز در مسیرهای ترامپولین را داشته باشند.” شایع ترین ضربه ها، رگ به رگ شدن و شکستگی است که به علت سقوط بر روی کفپوش، چارچوب یا فنر های تراموپولین ایجاد شده اند. با توجه به کمیسیون ایمنی، برخورد با دیگر کسانی که می‌پرند؛ باعث حرکتی اشتباه می‌شود و از ترامپولین بر روی زمین یا دیگر سطوح سخت سقوط می کند.

گروه جراحان راهنمایی های ایمنی زیر را درمورد ترامپولین ارائه می دهد: اجازه ندهید که کودکان زیر ۶ سال از ترامپولین استفاده کنند. فقط یک نفر در یک زمان باید بر روی هر توری یا ترامپولین باشد. سطوح پرتاب ترامپولین را در سطح زمین قرار دهید. پس از استفاده از نردبان ترامپولین، برای جلوگیری از استفاده بدون نظارت کودکان جوان، آنرا دور کنید. به طور منظم تجهیزات را بازرسی کنید و اگر نمی توانید قطعات جایگزین را دریافت کنید تجهیزات فرسوده یا آسیب دیده را از بین ببرید.

به منظور جلوگیری از جراحت به توری محافظت کننده محوطه ترامپولین اعتماد نکنید زیرا بیشتر آسیب ها بر روی سطح ترامپولین رخ می دهد. بررسی کنید که میله های محافظت کننده ، سیم ها و سطوح فرود اطراف آن ، بالشتک های محاقظت کننده مناسبی داشته باشند و در شرایط خوبی باشند. وقتی که ترامپولین برای تربیت بدنی، ژیمناستیک رقابتی، آموزش غواصی و فعالیت های مشابه استفاده می شود، محوطه نظارت بزرگسالان، اقدامات ایمنی مناسب و آموزش و راهنمایی بسیار مهم هستند.در هنگام پریدن شرکت کنندگان، متصدیان حضور داشته باشند. اجازه معلق زدن یا مانورهای پر خطررا ندهید، مگر اینکه نظارت، آموزش و تجهیزات حفاظتی مناسب و تحت کنترل وجود داشته باشد.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید