انتشار این مقاله


قلب‌گرفتگی کامل در کسوف ۲۱ام آگوست!

این‌روزها خورشیدگرفتگی دیگر پدیده‌ای نیست که صرفاً متعلق به اخترشناسان باشد.

۲۱ام آگوست امسال روز بسیار مهمی در تقویم آمریکا و اخترشناسی می‌باشد. ایالات متحده در این روز میزبان خورشیدگرفتگی کامل خواهد بود؛ پدیده‌ای که برای آخرین بار در ۲۶ام فوریه ۱۹۷۹ میزبانی‌اش را بر عهده داشته است.

صرف‌نظر از تمام جنجال‌های علمی که طی چند هفتۀ اخیر شاهدش بودیم، به نظر می‌رسد که این تنها ستاره‌شناسان نیستند که در هیجان مضاعف به سر می‌برند؛ چرا که تنها دو روز دیگر، صنعت موسیقی پاپ هم در کنار جامعۀ علمی، به استقبال این رویداد عظیم خواهد رفت.

مسافرین کشتی تفریحی “Oasis of the Seas” خوش‌حال باشند، چرا که رویال کارائیب (شرکت ارائه‌دهندۀ خدمات گردشی) برنامۀ ویژه‌ای را برای این روز بزرگ تدارک دیده است؛ اجرای زندۀ ترانۀ خاطره‌انگیز “قلب‌گرفتگی کامل” (Total Eclipse of The Heart) توسط بانی تایلر (Bonnie Tyler)، خوانندۀ مشهور ولزی، در حین وقوع خورشیدگرفتگی! برنامۀ حرکت این کشتی به گونه‌ای تنظیم شده است که در لحظۀ کسوف کامل در نقطۀ ایده‌آل۱ مستقر خواهد شد تا مسافران به راحتی و در حالی که از اجرای زندۀ تایلر لذت می‌برند، به تماشای آن بپردازند.


جهت دریافت اطلاعات جامع دربارۀ خورشیدگرفتگی ۲۱ام آگوست به مقالۀ مرتبط دکتر مجازی مراجعه کنید: دانشمندان از خورشیدگرفتگی بزرگ آمریکا چه چیزهایی یاد خواهند گرفت؟


 “قلب‌گرفتگی کامل” که در سال ۱۹۸۳ تایلر را به ستارۀ دنیای پاپ تبدیل نمود، هم‌چنان از محبوبیت بالایی برخوردار است. این ترانه در سال ۱۹۸۴ نامزد دریافت دو جایزۀ گرمی (Grammy) نیز شده بود که متأسفانه۲ موفق به دریافت هیچ‌کدام نشد.

مایکل جکسون (Michael Jackson) در ۲۶امین مراسم جوایز گرمی (۱۹۸۴) با ۱۲ نامزدی و ۸ برد، تاریخ‌ساز شد.

ولی فارغ از تمام موفقیت‌های ریز و درشت، این برای اولین بار است که ترانۀ فوق در چنین رویداد به‌یادماندی‌ای اجرا خواهد شد. تایلر مهمان اختصاصی برنامۀ تفریحی کشتی فوق لوکس “سراب دریاها” خواهد بود، که قرار است ۲۰ام آگوست اورلاندو (Orlando) را به مقصد جزایر دریای کارائیب ترک نماید.
تایلر که فقط یک روز وقت برای تمرین – روی عرشه – دارد، به همراه DNCE، گروه موسیقی راک، به روی صحنه خواهد آمد.

به نظر می‌رسد ۳۸ سال انتظار، حداقل برای مسافرین این کشتی مثمر ثمر خواهد بود. نظر شما چیست؟


پی‌نوشت

۱. Path of Totality؛ مسیری (با طولی بالغ بر ۲۰۰ مایل) که سایۀ ماه، در طول خورشیدگرفتی، بر روی زمین می‌پیماید.
۲. این یک قید کاملاً نسبی است! درست است که برای تایلر متأسفانه شد، ولی برای Irene Cara و Pat Benatar خیلی خوب شد!

میلاد شیرولیلو


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید