انتشار این مقاله


۱۳ چیز که با انجام ندادن آن بیش‌تر احساس خوشحالی می‌کنیم

همه دلشان می‌خواهد خوشحال باشند. ولی همه‌ی ما نمی‌توانیم به آن دست پیدا کنیم. البته اینطور نیست که ما عمداً از ورود شادی و خوشحالی به زندگیمان جلوگیری کنیم اما یک‌سری از عادات و انتخاب‌ها از دستیابی ما به خوشحالی جلوگیری می‌کند. زیبایی هرچیز در چشمان کسی است که بدان نگاه می‌کند زندگی می‌تواند زشت […]

همه دلشان می‌خواهد خوشحال باشند. ولی همه‌ی ما نمی‌توانیم به آن دست پیدا کنیم. البته اینطور نیست که ما عمداً از ورود شادی و خوشحالی به زندگیمان جلوگیری کنیم اما یک‌سری از عادات و انتخاب‌ها از دستیابی ما به خوشحالی جلوگیری می‌کند.

زیبایی هرچیز در چشمان کسی است که بدان نگاه می‌کند

زندگی می‌تواند زشت یا زیبا باشد؛ شما چگونه آن‌ را می‌خواهید؟ انتخاب با شماست. بسیاری از ما عادت داریم کارها را خیلی پیچیده‌تر از آن‌چه هست کنیم. اگه تنها می‌توانستیم زندگیمان را در اختیار بگیریم و با سادگی هرچه بیشتر زندگی کنیم می‌توانیم از آن‌چه که هستیم خوشحال‌تر شویم. راه‌های زیادی و کارهای بسیاری برای ایجاد حس خوشحالی هست، اما یک سری کارها هستند که با انجام ندادن آن‌ها خوشحالی بیشتری احساس خواهیم کرد. دز این مقاله موضوعاتی بیان خواهد شد که با انجام ندادن آن‌ها می‌توانید خوشحال‌تر شوید.

۱. بیش از حد فکر کردن:

باعث سرکوب خوشحالی‌تان می‌شود. اگر با خود فکر کرده‌اید که بیش از حد فکر می‌کنید یا سعی می‌کنید کمتر فکر کنید ولی نمی‎‌توانید این بد است. در این شرایط یک نفس عمیق بکشید و آرام باشید. کار آسانی نیست ولی سعیتان را بکنید.

۲. راضی کردن همه:

اگر همیشه می‌خواهید همه را راضی نگه دارید در نهایت باعث نارضایتی خود می‌شوید. اگر فکر می‌کنید می‌توانید همه را راضی و خوشحال کنید در اشتباهید. چون هرگز چنین چیزی ممکن نیست. شما نمی‌توانید همه را راضی نگه دارید. در فکر راضی نگهداشتن خود باشید و این گونه خود را خوشحال کنید.

۳. مقایسه:

وقتی شروع به مقایسه‌ی خود با دیگران می‌کنید یا دچار حسادت یا کوچکی خواهید کرد. و به صورت خودکار باعث خواهد شد که احساس بدی نسبت به خود پیدا کنید و غمگین شوید. مرغ همسایه همیشه غاز است، تا زمانی که مرغ همسایه را از نزدیک ندیده باشید! پس دست از مقایسه‌ی خود با دیگران بردارید و از چیزی که دارید و هستید راضی باشید.

۴. شک کردن به توانایی‌ها‌ی خود:

بزرگ‌ترین دشمن شما خودتان هستید. اگر به خود شک کنید، خود را کوچک شمارید، احساس و ارزشی به خود نداشته باشید، در این صورت هرگز احساس خوشی نخواهید کرد. شما هرگز نباید به خود شک کنید. خود را باور داشته باشید.

۵. گذشته:

گذشته‌ها گذشته. شما هیچ کاری برای برگرداندن گذشته نمی‌توانید بکنید. شما نمی‌توانید کارهایی را که باید انجام می‌دادید، بکنید، فقط می‌توانید کارهایی که باید بکنید را انجام دهید. پس گذشته را رها کنید.

۶. اشتباهات و دل‌شکستگی:

همه‌ی ما خاطرات، اشتباهات و دل‌شکستگی داریم. همه‌مان اشتباه کرده‌ایم. ولی مربوط به گذشته‌اند. چسبیدن به گذشته و احساس پشیمانی و گناه هیچ چیزی را عوض نخواهد کرد فقط حالتان را بدتر خواهد کرد. خود را ببخشید و بگذرید تا حال خود را خوب کنید.

۷. خشم و عصبانیت:

نگهداشتن خشم مانند نگه داشتن یک ذغال داغ در دست با نیت پرتاب آن به سمت کسی است. این شما هستید که خواهید سوخت، خشم را رها کنید تا حالتان زیر و رو شود. با داشتن خشم نمی‌توانید احساس خوشحالی کنید یا آن را بروز دهید یا رها کنید.

۸. نگرانی برای آینده:

آینده غیر حتمی است. مهم نیست چقدر نگران آینده باشید هیچگاه نخواهید دانست که آینده چه چیزی برایتان کنار گذاشته است. در عوض باعث خواهید شد امروزتان تباه شود و احساس نگرانی و ناراحتی کنید. کمترین کاری که می‌توانید بکنید این است که تلاش کنید تا آینده بهتری داشته باشید. دست از نگرانی بردارید و امروزتان را زندگی کنید.

۹. دوستان قلابی و مسموم:

ما دوست داریم تعدادی دوست داشته باشیم. اما همه‌ی دوستانمان دوستان خوبی نیستند. دوستانی که فقط وقتی با شما کار دارند که مشکلی برایشان پیش بیاید دوستان واقعی نیستند. دوستان خوب همیشه در کنارتان هستند. به شما انرژی می‌دهند و روی خوش زندگی را نشانتان می‌دهند.

۱۰. تعقیب مردم:

اگر می‌خواهید خوشحال باشید همین الان دست از چسبیدن به دیگران بردارید. اگر آن‌ها شما را در زندگیشان نخواهند هرگز جایی در کنارشان نخواهید داشت. با دنبال کردن آن‌ها فقط خودتان را گم خواهید کرد. اگر آن ها بخواهند جزئی از زندگی شما باشند حتما خواهند بود حتی اگر شما آن‌ها را پس بزنید.

۱۱. افکار منفی:

افکار منفی مغز شما را می‌کشد و شما را ناراحت رها می‌کند. پس این افکار منفی را از بین ببرید قبل از این‌که آن‌ها آرامش شما را از بین ببرند. نصف لیوان پر و نصف دیگر آن خالی است، به شما بستگی دارد که کدام را ببینید؛ یخش درخشان زندگی را ببینید.

۱۲. وقت تلف کردن و به تعویق انداختن کارها:

الان زمان شماست و کارهارا فوری انجام دهید و به فردا و پس فردا محول نکنید. انجام کارهای عقب افتاده باعث شادی شما نخواهد شد.

۱۳. انتظارات:

اگر قصد خوشحالی دارید هیچوقت از هیچ کس هیچ انتظاری نداشته باشید. ما همیشه انتظار داریم چیزها آن‌طور باشند که دلمان می‌خواهد باشند. ما می‌خواهیم افرادی آنطور که ما می‌خواهیم باشند. اما حقیقت این است که احتمال اینکه چیزها آن‌طور که ما می‌خواهیم باشند خیلی کم است. فراموش کردن انتظارات زندگی را شادتر و آسان‌تر خواهد کرد.

البته همیشه گفتن چیزها از انجامشان آسان تر است اما ارزش امتحان را دارد.

محمد رضا وطن‌خواه


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید