انتشار این مقاله


آیا در جنگ بین همسر و والدینتان گرفتار شده‌اید؟ چه باید کرد؟

آیا در جنگ بین همسر و والدینتان گرفتار شده‌اید؟ این مقاله را بخوانید تا بتوانید راه‌حل مناسبی را بیابید.

آیا در دعوای متقابل بین همسر و والدینتان گرفتار شده‌اید؟ این مقاله را بخوانید تا بتوانید راه‌حل مناسبی را بیابید.

هنگامی که والدین و همسر شما با هم کنار نمی‌آیند، هر یک از آن‌ها فشاری را به شما وارد می‌کنند. شما هر دو را دوست دارید. به هر دوی آن‌ها ارزش می‌دهید و نمی‌خواهید به هیچکدام صدمه بزنید یا آن‌ها را ناراحت کنید. پس باید چه باید بکنید؟

با فرض اینکه شما رابطه سالمی با همسرتان داشته باشید، پاسخ این است: به پدر و مادرتان احترام بگذارید، اما همسرتان را در اولویت قرار دهید.

به علاوه به علت عشق به والدین، احتمالا تعهدی برای نشان دادن احترام را احساس خواهید کرد. اما هنگامی که والدین شما مزاحم هستند، بسیار در زندگی شما دخالت می‌کنند یا از همسر شما انتقاد می‌کنند، وظیفه شماست که در کنار همسرتان بایستید. شما به یکدیگر تعهد داده‌اید تا رابطه خود را در اولویت قرار دهید. و هرچند که در خانواده هماهنگی بسیار مطلوب‌تر است تا همه احساس ارزشمندی بکنند، زمان‌هایی وجود دارد که شما باید طرف یکی باشید. و گاهی اوقات متاسفانه هماهنگی حتی ممکن نیست.


مقاله‌ی مرتبط: ۳۳ درس مهمی که باید در زندگی یاد بگیرید


در حالی که باید سعی کنید والدین خود را درک کنید و به آن‌ها احترام بگذارید، این ملاحظات نباید به آن‌ها اجازه دهد تا ازدواج شما را تضعیف کنند. با همسرتان صحبت کنید که چگونه هر دوی شما می‌خواهید وضعیت را کنترل کنید. به عنوان مثال، اگر با والدین خود در تلفن صحبت می‌کنید و علی رغم اعتراضات شما از همسرتان انتقاد می‌کنند، به پدر و مادرتان بگویید که باید مکالمه را پایان دهید. یا هنگامی که درگیری بوجود می‌آید، ممکن است همسر خود را تشویق کنید تا با والدین شما کنار بیایید و در صورت لزوم با حمایت از این اقدام به طور واضح طرف همسر خود را بگیرید.

زمان‌هایی وجود دارد که زوج‌ها نمی‌توانند با هم راهی را برای مصالحه پیدا کنند. به عنوان مثال، ممکن است با همسرتان در مورد تمایل برای تغییر چیزی در رفتارش صحبت کنید، مثلا موافقت برای اجتناب از یک موضوع خاص که می‌دانید والدین شما را تحریک می‌کند. اما هنگامی که این نوع مساعدت را درخواست می‌کنید، مهم است که همسرتان موافقت کند، چون آن‌ها می‌خواهند که این کار را انجام دهند نه فقط به این دلیل که تحت فشار هستند.

مهم نیست که چه روشی را برای رسیدگی به تنش بین همسر و والدین خود انتخاب می‌کنید، مهم است که شما و همسرتان احساس یکدیگر را بفهمید و به هم احترام بگذارید. امیدوارم که هر دوی  شما بتوانید راهی مناسب برای برقراری رابطه با والدین خود با در اولویت قرار دادن زندگی زناشویی خود پیدا کنید.

زهرا کریمی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید