انتشار این مقاله


گامی دیگر برای به تاریخ پیوستن فلج اطفال

گام مهم دیگری برای رهایی دنیا از شر فلج اطفال صورت گرفته است!

به لطف تحقیقات کارشناسان علوم آزمایشگاهی دانشگاه کوئینزلند و بودجه‌ی سازمان بهداشت جهانی (WHO)، گام مهم دیگری برای رهایی دنیا از شر فلج اطفال صورت گرفته است.

مطالعه‌ی تازه‌ای درباره‌‌ی Nanopatch، یک پلتفرم تحویل واکسن میکروسکوپی که در ابتدا توسط محققان UQ توسعه یافته، نشان داده است که این دستگاه در مبارزه با ویروس پولیو موثرتر از سوزن و سرنگ است. این دستگاه، گام دیگری برای به تاریخ پیوستن این ویروس فراهم می‌کند!

فلج اطفال یکی از بدترین بیماری‌های دوران کودکی قرن بیستم بوده است که منجر به ناتوانی در اندام‌ها و فلج غیرقابل‌برگشت در ده‌ها میلیون مورد شده است.


مقاله مرتبط:هشت بیماریِ دوران کودکی که در بزرگسالی نیز گریبان‌گیر می شوند!


مطالعات اخیر نشان داده است که این Nanopatch پاسخ به هر سه نوع واکسن پولیوویروس غیرفعال شده (IPV) را افزایش می‌دهد. سازمان جهانی بهداشت بودجه‌ی مالی را برای شرکت Vaxxas Pty Ltd که این Nanopatch را تجاری‌سازی می‌کند، فراهم کرده است. این پشتیبانی به طور خاص به مطالعات پیش‌بالینی و شیوه‌های تولید مناسب کمک خواهد کرد.

nanopatch این مطالعه مزیت کلیدی Nanopatch را نشان می‌دهد. این دستگاه به جای عضلات، سلول‌های ایمنی فراوانی را در لایه‌های بیرونی‌تر پوست مورد هدف قرار می‌دهد، در نتیجه سیستم تحویل واکسن موثرتری را می‌سازد.
کاربرد آسان و کاهش دوز تزریقی نشان دهنده‌ی این است که Nanopatch می‌تواند واکسیناسیون ارزان قیمت IPV را تسهیل کند و کاربرد فردی و همگانی آن را فراهم کند. تا سال ۱۹۸۸، سالانه بیش از ۳۵۰۰۰ مورد در ۱۲۵ کشور اندمیک جهان اتفاق می‌افتاد. اما تلاش‌های هماهنگ برای از بین بردن این بیماری، میزان شیوع آن‌ها را بیش از ۹۹ درصد کاهش داده است. تلاش برای ریشه‌کنی آن میزان باقی مانده یکبار برای همیشه، هنوز هم ادامه دارد.

داده‌های این مطالعه تلاش‌های Vaxxas را که توسط شرکت تجارتی UQ یعنی UniQuest ایجاد شده است، برای به کارگیری این تکنولوژی در واکسن‌های انسانی و نجات کودکان سراسر جهان شدت می‌بخشد.

فاطمه مسیب‌پور


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید