انتشار این مقاله


نانو ذرات هوشمند

دانشمندان دانشگاه Surrey  نانو ذرات  هوشمند را ایجاد کرده‌اند که گرما را به دماهای بالا (تا حدی که سلول‌های سرطانی را بکشد) افزایش می‌دهد. اما بعدا خود تنظیمی می‌کند. و گرما را قبل از رسیدن به حدی که به بافت های سالم اسیب برساند. کاهش می‌دهد. بر اساس یک مطالعه جدید گزارش شده در Nanoscale: […]

دانشمندان دانشگاه Surrey  نانو ذرات  هوشمند را ایجاد کرده‌اند که گرما را به دماهای بالا (تا حدی که سلول‌های سرطانی را بکشد) افزایش می‌دهد. اما بعدا خود تنظیمی می‌کند. و گرما را قبل از رسیدن به حدی که به بافت های سالم اسیب برساند. کاهش می‌دهد.

بر اساس یک مطالعه جدید گزارش شده در Nanoscale: توقف خودبه خودی نانوذرات می‌تواند به زودی در قسمتی از هیپرترمی- ترمودینگی استفاده شود. تا بیماران سرطانی را درمان کند.

ترمودینگی به مدت طولانی به عنوان یک معالجه برای سرطان استفاده شده است. اما مشکل, درمان بیماری‌ها بدون آسیب سلول‌های سالم است. به هر حال, سلول های تومور می‌توانند بدون اثر به بافت اصلی ضعیف یا کشته شوند. اگر بتوانیم دما را دقیقا بین ۴۲ تا ۴۵ درجه سانتگرادکنترل کنیم.

نانو ذرات دارای روی-کبالت- کروم هیدورکسید آهن که برای این مطالعه تولید شده‌اند خودتنظیم هستند. به این معنی‌که آن‌ها به صورت خود به خودی زمانی که دما به بالای ۴۵ درجه برسد گرما را متوقف می‌کنند. آنچه مهم است این است که سمیت نانو ذرات هوشمند کم است. و همچنین غیر ممکن است که آسیب پایداری به بدن وارد کنند.

پروفسور Ravi Silvaرئیس Advanced Technology Institute در دانشگاه Surrey می‌گوید: این به‌القوه می‌تواند یک همراه  در راه درمان مردم سرطانی باشد. اگر بتوانیم نگه داریم دمای بدن را در حدی که برای کشتن سلول های سرطانی مناسب باشد در حالیکه به حدی پایین باشد که آسیب به بافت های سالم بدن را متوقف کند. این از تعدادی از اثرات جانبی جدی درمان حیاتی جلوگیری خواهد کرد.

این یک پیشرفت هیجان انگیز است که بار دیگر نشان می‌دهد که تحقیقات دانشگاه Surrey در خط مقدم فناوری های نانو-چه در زمینه مواد انرژی و چه در این مورد بهداشت و درمان است.

 نانو ذرات هوشمند و هیپرترمی ناشی از مغناطیس

دکتر ,Wei Zhangپروفسور Associate از دانشگاه تکنولوژی Dalian می‌گویند: هیپرترمی ناشی از مغناطیس یک مسیر شناخته شده در درمان تومورهای خطرناک است. به هر حال مشکلات ناشی از کنترل دما استفاده آن را به طور قابل ملاحظه ای محصور می‌کند. اگر بتوانیم خواص مغناطیسی نانوذرات را تعدیل کنیم دمای درمانی می‌تواند خودتنظیم شود. از بین بردن استفاده از مانیتورها و سیستم‌های کنترل دست و پا گیر.

به وسیله ساختن مواد مغناطیسی با دمای Curie که در رده دماهای هیپرترمی قرار دارد خودتنظیمی‌های درمانی می‌تواند به دست‌آید. مواد مغناطیسی Curie  به هر حال دمای خیلی بیشتر از دمای بدن انسان می‌توانند تحمل کنند. با تعدیل اجزای تشکیل دهنده ما نانوذرات را با دمای Curie  تا دمای  ۳۴درجه ترکیب کرده‌ایم. این یک پیشرفت نانو مواد بزرگ است.

 

زهرا اسمعیل زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید